از تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های سام بیشتر بدانید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تلویزیون‌ها، نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند، شاید تصور کنید با وجود گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های مجازی، دیگر نیازی به تماشای تلویزیون نیست، اما با وجود تمام اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها، باز هم ساعتی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی مشغول می‌شویم. 

انتخاب و خرید یک تلویزیون، ممکن است چالش برانگیز و دشوار باشد. تصور کنید وارد یک فروشگاه لوازم خانگی می‌شوید و قصد خرید یک تلویزیون را دارید، بدون شک با وجود برندهای مختلف آشنا و ناآشنا، انتخاب یک تلویزیون با کیفیت و مقرون به صرفه کار دشواری است.

شرکت سام در سال ۱۳۹۲ توسط گروهی از متخصصان و کارشناسان در زمینه لوازم خانگی تاسیس شد. شرکت سام الکترونیک، در دو بخش عمده لوازم خانگی بزرگ و لوازم خانگی کوچک و سیستم تهویه مطبوع فعالیت می‌کند. شرکت سام، به عنوان مونتاژگر و تولید کننده تلویزیون‌های برند مشهور سامسونگ در ایران شناخته شده است. با اوج گرفتن تحریمات آمریکا و افزایش قیمت کالاهای وارداتی، خرید تلویزیون‌های برند خارجی، نه برای فروشنده و نه برای خریدار، مقرون به صرفه نبود. 

شرکت سام الکترونیک، تصمیم گرفت با وارد کردن قطعات از سایر کشورهای آسیایی، تلویزیون‌هایی با کیفیت، که می‌تواند با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت کند، طراحی و تولید کند. تلویزیون‌های سام الکترونیک، در سه کیفیت HD، FULL HD و UHD تولید می‌شود و اندازه‌ آن از ۳۲ اینچ تا ۶۵ اینچ است. اکثر تلویزیون‌های برند سام الکترونیک، مجهز به سیستم عامل هوشمند است، تا بتواند امکانات بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار دهد. 

تلویزیون‌های سام

تلویزیون‌های UHD سام، دارای ساختار RGB هستند، که بیش از ۸ میلیون پیکسل رنگی را پشتیبانی و نمایش می‌دهند، تلویزیون‌هایی که فاقد ساختار RGB هستند و در طراحی آن‌ها از ساختار WRGB استفاده شده است، میزان نمایش پیکسل رنگی آن‌ها ۲۵ درصد کمتر از تلویزیون‌هایی با ساختار RGB است. 

در تلویزیون‌های سام، تصاویر با عمق رنگ ۱۰ بیت نمایش داده می‌شوند، این بدان معناست، که تصاویر بسیار واضح‌تر، شفاف‌تر، پر رنگ‌تر و خالص‌تر و با طیف گسترده‌تری از رنگ‌های اصلی، یعنی رنگ قرمز، آبی و سبز به نمایش گذاشته می‌شوند. تصور کنید یک بسته مداد رنگی ۱۲ عددی دارید و یک بسته مداد رنگی ۶ عددی؛ با کدام می‌توانید رنگ‌ آمیزی بهتری داشته باشید و نقاشی خود را زیباتر کنید؟ تلویزیون‌های سام با عمق رنگ ۱۰ بیت، همانند یک بسته مداد رنگی ۱۲ عددی، رنگ‌های بیشتری را برای تصاویر شما تولید می‌کند. 

در تلویزیون‌های UHD سام، تصاویر به صورت HDR نمایش داده می‌شوند و این امکان را به شما می‌دهد، که حتی کوچک‌ترین جزییات را نیز به راحتی مشاهده کنید. تلویزیون برای استفاده از این قابلیت، با افزایش کنتراست و به کارگیری بیشینه روشنایی ۱۰۰۰ نیت، در تاریک‌ترین یا روشن‌ترین صحنه‌ها، کوچک‌ترین جزییات را از قلم نمی‌اندازد. میزان روشنایی هر نیت، معادل روشنایی یک شمع است و تلویزیون سام که دارای ۱۰۰۰ نیت است، روشنایی معادل ۱۰۰۰ شمع تولید می‌کند و موجب می‌شود، بیننده از تماشای تلویزیون لذت بیشتری ببرد. 

جالب است بدانید، کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی در جهان، یک استاندارد برای تهیه و توزیع فیلم‌ها و سریال‌ها درنظر گرفته‌اند، تلویزیونی که می‌خواهد فیلم دارای این استاندارد را پخش کند، برای آن‌که فیلم را با تمام طیف رنگی به‌کار رفته در آن و با کوچک‌ترین جزییات آن نشان دهد، باید دارای چهار ویژگی باشد:

  • حداقل روشنایی آن برابر ۱۰۰۰ نیت باشد.
  • دارای عمق رنگ ۱۰ بیت باشد، تا تصاویر را واضح، روشن و پررنگ نشان دهد.
  • قابلیت نمایش تصاویر، به صورت HDR را داشته باشد.
  • حداقل رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل داشته باشد (۸ میلیون پیکسل)

تلویزیون‌های سام، با دارا بودن تمام امکانات بالا و پشتیبانی از آن‌ها، به راحتی می‌تواند فیلم‌ها و تصاویری که توسط این کمپانی‌ها و با استاندارهای تعریف شده ساخته و تولید می‌شود، به نمایش بگذارد. 

تلویزیون‌های هوشمند سام، مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، تا کاربران بتوانند، نهایت استفاده را از این تلویزیون هوشمند داشته باشند. سیستم عامل اندروید، این امکان را به شما می‌دهد، به دنیایی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود، دسترسی داشته باشید و از طریق ورود به فضای مخصوص نصب برنامه‌ها به نام سام بازار، برنامه‌های کاربردی را روی تلویزیون‌ خود نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. 

به این منظور، ۸ گیگابایت فضای داخلی برای نصب و استفاده از این برنامه‌ها، در تلویزیون‌های هوشمند سام اختصاص داده شده است. اپلیکیشن‌هایی مانند واتس آپ و لاین، در سام بازار وجود دارد و قابل نصب است، با نصب این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید، به راحتی با دوستان خود در ارتباط باشید. با شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا، مدارس فعالیت خود را با آموزش از راه دور و تشکیل کلاس‌های برخط و آنلاین ادامه داده‌اند، در اپلیکیشن سام بازار، امکان نصب و راه‌اندازی برنامه شاد برای آموزش آنلاین فرزندان شما وجود دارد. 

یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم تلویزیون‌های سام، امکان اشتراک گذاری موزیک، عکس و ویدیو از تلفن همراه و رایانه به تلویزیون، با استفاده از گزینه WIFI  وBLUETOOTH  است، هم‌چنین گزینه SMART VIEW  و AUDIO TRANSFER این امکان را به شما می‌دهد، که با وصل کردن تلفن همراه یا رایانه به تلویزیون، موزیک و ویدیوهای خود را در تلویزیون مشاهده کرده و از آن لذت ببرید. 

محصولات شرکت سام، از نظر قیمت در سطح متوسط رو به بالا قرار دارد و از نظر کیفیت، در سطح خوب رو به عالی قرار می‌گیرد. شرکت سام الکترونیک، با تاسیس ۵۲۵ نمایندگی فعال در سراسر کشور، آماده خدمت رسانی به مشتریان، در زمینه فروش و خدمات پس از فروش است. شعار سازمانی شرکت سام، تحت عنوان ۳G یعنی قیمت خوب، محصول خوب و خدمات خوب، به مشتریان معرفی می‌گردد و هدف اصلی شرکت را تعهد به مشتری و افزایش سطح کیفی محصولات می‌دانند، کاملا واضح و روشن است، که امروزه شرکت سام الکترونیک، به تمام اهداف شعار سازمانی خود رسیده است و در جلب رضایت و اعتماد مشتری، موفق و سربلند عمل خواهد کرد. 

طراحی و تولید تلویزیون‌های هوشمند، اولین تجربه شرکت سام الکترونیک در دنیای پیشرفته و مدرن محصولات صوتی و تصویری است. شرکت سام الکترونیک، با به‌کارگیری نیروی متخصص و فنی، سعی کرده است در طراحی و تولید تلویزیون‌های خود، از آخرین تکنولوژی‌های به روز دنیا استفاده کند، تا آن را متناسب با سلیقه جامعه و نیازهای مردم تولید و روانه بازار کند. 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.