آموزش نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ممکن است که تمیز کردن و شستن یک ماشین که وظیفه خود آن شست و شو است کمی عجیب به نظر بیاید. اما بهتر است بدانید که این کار یک اقدام اساسی در پاکیزه نگاهداشتن فضای دستگاه لباسشویی و کمک به عملکرد بهتر آن یعنی تحویل لباسهای تمیزتر که بوی تازگی و خوبی داشته باشند و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر در آینده است.

به مرور زمان تجمع مواد شوینده و پودرهای باقیمانده در داخل ماشین لباسشویی موجب بروز مشکل در دستگاه می گردد. لذا مراقبت ها و تمیز کردن های دوره ای، بسیار برای ماشین لباسشویی شما و لباس هایتان سودمند خواهد بود و از خرابی دستگاه و انجام تعمیرات ماشین لباسشویی در آینده جلوگیری خواهد نمود.

آنچه که لازم است تا از نحوه تمیز نمودن داخل و خارج ماشین لباسشویی خود بدانید در ادامه آورده شده است.

در صورتی که جهت سرویس و یا تعمیرات دستگاه خود نیاز به کمک تکنسین حرفه ای و باتجربه دارید، از قسمت زیر برند دستگاه خود را انتخاب کنید و در غیر این صورت ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

ما در هوم کارا سالهاست که به مشتریان تمامی برندهای معتبر ایرانی و خارجی لوازم خانگی خدمات ارائه میکنیم، بنابراین اگر برند ماشین لباسشویی شما سامسونگ، ال جی و بوش نمیباشد نیز میتوانید از طریق فرم زیر درخواست سرویس و تعمیرات دستگاه خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل نمایند.

مواد مورد نیاز

برای تمیز نمودن ماشین لباسشویی خود نیازی به شوینده های قوی و شیمیایی نخواهید داشت. مقداری سرکه سفید، جوش شیرین و مایع شیشه پاک کن تنها چیزهایی هستند که برای برق انداختن ماشین خود به آن نیاز دارید. همچنین به یک پارچه یا دستمال نظافت، دستمال با پرزهای ریز و یک مسواک قدیمی احتیاج خواهید داشت.

تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی

ابتدا با استفاده از آب گرم و پارچه یا مسواک بقایای پودرهای شوینده و مواد شوینده و اضافی که از سیکل های شست و شوی قبلی به جا مانده اند را تمیز کنید. حتما تمامی گوشه ها و درزها را پاک کنید. همچنین تمامی قطعات جدا شونده و قابل شست و شو مانند محفظه جاپودری را خارج کرده و با آب بشویید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما از نوع درب از جلو است، حتما دستمال کشیدن لاستیک اطراف درب ماشین را فراموش نکنید. این لاستیک به مرور زمان محل تجمع ذرات باقی مانده پودر، گرد و خاک، قارچ، مو، کرک لباس و دیگر موادی است که ممکن است از سیکلهای قبلی به جا مانده باشد. با مراجعه به مقاله تمیز کردن لاستیک لباسشویی در این رابطه بیشتر بخوانید.

سپس تنظیمات شست و شوی دستگاه را بر روی آخرین سایز و آب گرم قرار داده و سیکل دستگاه را آغاز نمایید. دو پیمانه سرکه سفید اضافه نموده و بگذارید سیکل به پایان برسد. اگر مایل بودید می توانید دوباره سیکل شست و شو را اینبار با نصف پیمانه جوش شیرین انجام دهید.

در صورتی که مدل ماشین لباسشویی شما از نوع درب از بالا می باشد، می توانید با روشن نمودن دستگاه داخل آن را بوسیله آب در گردش شست و شو کنید. همچنین لازم است تا پرزگیر و قسمت بالای پروانه همزن مرکزی که از آب بیرون می مانند را بصورت دستی تمیز کنید.

تمیز کردن خارج ماشین لباسشویی

تمیز کردن خارج ماشین لباسشویی

از بالای دستگاه شروع نموده و به سمت پایین حرکت کنید. با استفاده از یک حوله نم دار و مسواک، صفحه کنترل، دکمه ها و ولوم تنظیمات دستگاه را پاک کنید. سپس قسمت های کناری و بالای دستگاه را دستمال بکشید و نهایتا پشت دستگاه را تمیز نمایید. زمان خوبی است که شیلنگ های متصل به دستگاه را نیز بررسی کنید تا شکاف و یا آسیبی نداشته باشند. در نهایت با استفاده از مایع شیشه پاک کن و دستمال نظافت پرزدار ریز، تمامی دستگاه را دستمال کشیده و تمیز نمایید تا برق بزند.

تمیز کردن منظم

در صورتی که بار اول است که در رابطه با تمیز کردن ماشین لباسشویی می شنوید و یا اینکار را انجام داده اید، جای نگرانی نیست. اکنون که دستگاه را با توجه به شیوه گفته شده تمیز کرده و برق انداخته اید، تنها کافی است هر ۶ ماه یکبار این فرآیند را تکرار کنید. این امر سبب کارکرد بهتر دستگاه شده و به بیشتر شدن مدت کارکرد آن می افزاید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.