آموزش ریست کردن فیلتر یخچال به چه صورت است؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آموزش ریست کردن فیلتر یخچال به چه صورت است؟ هر یخچالی که دارای آب سردکن است و به شیر آب وصل شده یک فیلتر مخصوص تصفیه آب دارد. اگر آن را به موقع تعویض نکنید آبی که از فیلتر خارج می شود مانند روز اول تمیز نبوده و خیلی مواقع آب طعم دار خواهد بود. پس هنگامی که چراغ فیلتر تصفیه آب روشن شد. تعویض فیلتر یخچال را حتما انجام دهید. انتخاب فیلتر خوب و مناسب یخچالتان و همچنین تعویض آن بهتر است توسط تعمیرکار حرفه ای یخچال انجام شود.

بعد از اینکه فیلتر نو جایگزین فیلتر قدیمی شد چراغ فیلتر همچنان روشن و یا قرمز خواهد بود. بنابراین چراغ فیلتر باید ریست شود تا به حالت اول بازگردد.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی جنرال

هر چند وقت یکبار فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

به طور معمول هر ۶ ماه یکبار باید فیلتر تصفیه آب یخچال تعویض شود، اما بسته به آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید و میزان استفاده تان از آب تصفیه شده یخچال این مدت می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

اگر زودتر از ۶ ماه آب خروجی یخچال قطع و یا فشار آن به شدت کم شد، باید برای تعویض فیلتر یخچال اقدام کنید. برخی مناطق دارای آب سخت هستند. بنابراین رسوب زیاد آن ها عمر فیلتر تصفیه آب یخچال را کم می کند.

هر چند وقت یکبار فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

ریست کردن فیلتر یخچال بوش

در طریقه ریست کردن فیلتر یخچال بوش آموزش میدهیم در صورتی که چراغ نشانگر فیلتر بر روی یخچال بوش روشن شده باشد، ابتدا فیلتر آب یخچال فریزر یا ساید بای ساید را مطابق دستورالعمل های دفترچه راهنما بوش تعویض نمایید.

  • پس از تعویض فیلتر آب که هر ۶ ماه یکبار صورت می گیرد.
  • کلید light/filter را برای ۳ ثانیه نگه دارید.
  • آموزش ریست کردن فیلتر یخچال به چه صورت است؟
  • علامت چراغ نشانگر فیلتر آب خاموش می شود و تا زمانیکه به تعویض فیلتر آب ساید بای ساید بوش نیازی نباشد، دیگر روشن نمی شود.

اگر فشردن کلید light/filter چراغ نشانگر فیلتر آب یخچال بوش را خاموش نکرد، به شما پیشنهاد می کنیم که این مسئله را با تکنسین هوم کارا به عنوان متخصصین تعمیر یخچال بوش مطرح کنید.

 

 

آموزش ریست کردن چراغ هشدار دهنده یا نشانگر فیلتر آب یخچال سایر برندها

آموزش ریست کردن چراغ هشدار دهنده یا نشانگر فیلتر آب یخچال سایر برندها به شرح زیر می باشد:

  • در یخچال آمانا (Amana) برای ریست کردن فیلتر آب ساید بای ساید آمانا، دکمه های Auto و Dispenser Lock را فشار داده و نگه دارید تا چراغ نشانگر فیلتر آب فلش بزند و خاموش شود.
  • برای ریست کردن فیلتر آب در یخچال هات پوینت (Hot Point) یا ساید بای ساید هات پوینت، دکمه تنظیم مجدد را برای مدت ۸ ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  • در یخچال جن ایر (Jenn Air) برای ریست کردن فیلتر آب ساید بای ساید جن ایر، دکمه های Light و Lock را فشار دهید و نگه دارید تا نور چراغ فیلتر آب چشمک بزند و خاموش شود.
  • در یخچال کیچن اید (Kitchen Aid) برای ریست کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید همچنین اید، دکمه Light را فشار داده و آن را ۵ ثانیه نگه دارید یا ۵ باز آن را فشار دهید.

آموزش ریست کردن چراغ هشدار دهنده یا نشانگر فیلتر آب یخچال سایر برندها

حذف فیلتر یخچال

حذف فیلتر یخچال اگرچه آسان است، اما یکی از کارهایی است که حتما باید مطابق با نظر کارشناسی شده شرکت سازنده یخچال فریزر و ساید بای سایدها انجام شود؛ زیرا این مراکز تنها مرجع تخصصی عملکرد یخچال هستند و می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه دهند.

  • فیلتر داخلی یخچال در برخی از برندها و مدل های یخچال ها به گونه ای طراحی شده است که در صورت حذف آن، مسیر خروجی آب یخچال به صورت کامل مسدود می گردد که در این شرایط امکان حذف فیلتر وجود ندارد.
  • آموزش ریست کردن فیلتر یخچال به چه صورت است؟
  • در برخی دیگر از مدل ها، پس از برداشتن فیلتر یخچال، مسیر خروج آب باز بوده و نشتی نیز ایجاد نخواهد شد که در این شرایط حذف فیلتر مانعی ندارد.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم نحوه ریست کردن فیلتر یخچال بیشتر برندها و مدل های مختلف را بررسی کنیم تا پس از تعویض فیلتر بتواند چراغ فیلتر را به حالت اول برگردانید.

آموزش ریست کردن فیلتر یخچال به چه صورت است؟

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.