۷ علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال را بشناسید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال : با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، بیشتر یخچال‌ها در حال حاضر دارای صفحه نمایش می‌باشند که بر روی درب آن‌ها تعبیه شده است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی بتوانید مواردی مثل دمای یخچال و فریزر، زمان تعویض فیلتر یخچال و… را کنترل کنید. با توجه به مدل یخچال فریزر، شما می‌توانید از طریق صفحه‌ی نمایش دمای محفظه‌ی داخلی یخچال خود را کم یا زیاد کنید، یا در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر بدون باز کردن در یخچال فریزر می‌توانید ببینید که چه مواد غذایی و چه خوراکی‌‌هایی در داخل یخچال شما وجود دارد. این قابلیت در صرفه جویی مصرف برق نیز بسیار موثر است.

همانطور که پیدا است صفحه نمایش‌ یخچال بسیار مهم و کاربردی بوده و در صورتی که خراب شود به سرعت باید نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم ۷ دلیل متداول، که باعث خرابی یا خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ می‌شود را  بررسی کنیم.

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال

  • متعادل نبودن دمای یخچال

در صفحه‌ی نمایشگر یخچال و فریزر‌های پیشرفته امروزی، یک زاویه هوشمند برای هشدار دادن به مصرف کننده وجود دارد که این زاویه می‌تواند یکی از علت‌های خاموش شدن صفحه نمایش یخچال باشد. به این صورت که اگر به هر علتی دمای داخل یخچال متعادل نباشد یا این که دما رو به گرم شدن برود به صورتی که خطر خراب شدن مواد غذایی وجود داشته باشد، یخچال برای این که مشکل را به شما خبر دهد، در ارائه‌ی برخی خدمات به اصطلاح کم کاری می‌کند. یکی از متداول‌ترین روش‌های هشدار دادن، خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه می‌باشد.

  • قطع شدن برق یخچال فریزر‌

یکی دیگر از متداول‌ترین علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال‌ سامسونگ، قطع شدن برق آن است. وقتی شما متوجه این موضوع شدید که صفحه‌ی نمایش یخچال شما خراب یا خاموش شده است و دیگر کار نمی‌کند، اولین موردی که باید آن را بررسی کنید جریان برق دستگاه است. قطع شدن برق یخچال فریزر می‌تواند ناشی از قطع شدن برق کل واحد، ساختمان و یا منطقه باشد. اگر در این موارد قطعی وجود نداشت، مشکل را باید در اتصال یخچال جست و جو کنید؛ چرا که ممکن است برای جریان برق مانعی وجود داشته باشد.

  • خراب بودن سنسور یخ ساز یخچال فریزر

می دانیم که سنسور یخ ساز یخچال، قطعه‌ بسیار مهم و کاربردی در این دستگاه می‌باشد. این سنسور به دلایل متعددی از جمله: مسدود بودن خط انتقال آب به سنسور، خرابی قطعات یا مشکل داشتن ترموستات، گرفتگی فیلتر و یخ زدن لوله‌های انتقال آب، از کار افتاده و خراب می‌شود. اگر یکی از این  موارد ذکر شده اتفاقی بیفتد، دستگاه یخچال فریزر شما با خاموش کردن صفحه نمایش خود به شما اطلاع می‌دهد که مشکلی وجود دارد تا شما نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

  • خراب شدن ترموستات دستگاه

این قطعه نام آشنا، قطعه مهم در همه دستگاه‌های الکتریکی می‌باشد و خرابی آن می‌تواند علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال شما باشد. کاری که ترموستات انجام می‌دهد در واقع به این صورت است که گرمای موتور را می‌گیرد. همچنین در صورتی که دستگاه بیش از حد توانش داغ شود، ترموستات، موتور دستگاه را خاموش کرده تا خنک شود و سپس، مجددا آن را روشن می‌کند. در صورتی که برای ترموستات مشکلی پیش بیاید، دستوراتی که ترموستات به برد و موتور ارسال می‌کند هم اشتباه بوده و ممکن است در عملکرد روزمره‌ی یخچال فریزر شما خلل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:آموزش تعویض فیلتر یخچال

  • مشکل داشتن برد یخچال

در برخی موارد ممکن است علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال‌های سامسونگ، خرابی برد دستگاه باشد. برد یخچال، مغز متفکر این دستگاه است؛ در واقع همان صفحه‌ی نمایشگری است که بر روی درب یخچال شما نصب می‌شود. برای تست برد اصلی یخچال فریزر می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا یخچال را از برق بکشید؛ سپس یخچال را به سمت جلو هدایت کنید تا به برد اصلی یخچال دسترسی داشته باشید. برد اصلی یخچال، دارای یک پوشش است، آن را جدا کرده و برای اطمینان بیشتر با گوشی موبایل خود از نحوه اتصال سیم‌ها عکس بگیرید تا برای نصب مجدد آنها مشکلی نداشته باشید. اکنون برد اصلی را از یخچال جدا کنید. حال باید با بررسی دقیق برد، آن را عیب یابی و تعمیر کنید. البته که این کار تخصصی است و نیاز به ابزار مخصوص و مهارت کافی دارد. شما برای این کار می‌توانید از تکنسین‌های مجرب کمک بگیرید.

  • خرابی خود صفحه نمایشگر دستگاه

یکی دیگر از علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال ، خرابی خود صفحه نمایش می‌باشد. در واقع صفحه نمایش می‌تواند در اثر عوامل مختلفی خراب شود. این عوامل شامل وارد شدن ضربه، آب خوردگی هنگام شستشو باشد و حتی ممکن است در اثر گذشت زمان و به مرور صفحه نمایش یخچال خراب شود. در چنین شرایطی تنها راه حل ممکن، تعویض صفحه نمایش می‌باشد. نکته مهم این که حتما این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود.

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال
  • خرابی سیم کشی دستگاه

مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر یخچال سامسونگ، ممکن است ارتباط به خرابی سیم‌ها داشته باشد. در صورتی که صفحه نمایش یخچال روشن نمی‌شود و یا اطلاعات اشتباه به شما نشان می دهد، این احتمال وجود دارد که  سیم کشی‌ها به درستی وصل نشده باشند و یا این امکان هم وجود دارد که سیم کشی‌ها شل شده باشند. در نتیجه ممکن است صفحه نمایش روشن نشود و یا در صورت لمسی بودن آن، سنسور مربوط به قابلیت لمسی صفحه نمایشگر یخچال پاسخ ندهد. در این صورت باید سیم کشی مربوط به درب یخچال و سیم کشی بین برد یخچال و برد خود صفحه نمایش توسط تکنسین متخصص بررسی شود و در صورت قطع بودن باید آن را وصل کند. در صورت آسیب دیدگی سیم‌ها، باید حتما آن‌‌ها را عوض کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.