۵ علت کم شدن مکش جاروبرقی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

لازم به ذکر است که در برخی از مدل‌های جاروبرقی، قدرت مکش دستگاه از ابتدا نیز ضعیف و پایین می‌باشد. از این رو ابتدا باید به مدل و برند جاروبرقی خود توجه داشته باشید که اگر این مورد و مشکل در دستگاه وجود داشت، سریع‌تر آن را تعویض نمایید. اما اگر به مرور زمان و فرسودگی جاروبرقی، این مشکل کم شدن مکش در دستگاه رخ دهد، می‌توانید دلایل زیر را بررسی و آن را رفع نمایید.

تعویض و خالی کردن کیسه زباله جاروبرقی

یکی از روش‌های ساده و مهم برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی، تعویض و یا خالی کردن به موقع کیسه زباله دستگاه می‌باشد. در واقع به مرور زمان و استفاده مکرر از جاروبرقی، زباله‌ و گردوغبار در کیسه جمع و بیشتر می‌شود و باعث ضعیف شدن قدرت مکش دستگاه خواهد شد. از این رو این امر و خالی کردن کیسه زباله باید به طور مرتب و درست صورت گیرد تا باعث افزایش قدرت موتور جاروبرقی و عملکرد بهتر دستگاه شود.

نکته مهم دیگر در مورد کیسه زباله جاروبرقی، تهیه کردن کیسه مناسب با توجه به مدل دستگاه می‌باشد. چرا که عدم انتخاب درست و مناسب کیسه زباله برای جاروبرقی و استفاده از آن، به مرور زمان باعث وارد شدن آسیب به دستگاه و به خصوص ضعیف شدن موتور جاروبرقی خواهد شد. از این رو در زمان خرید کیسه زباله جدید برای جاروبرقی به مدل دستگاه و کیفیت بالای کیسه توجه داشته باشید.

کاهش قدرت مکش جاروبرقی

انسداد و گرفتگی لوله خرطومی جاروبرقی

به طور معمول ممکن است که به دلیل استفاده زیاد از جاروبرقی، در قسمت لوله خرطومی دستگاه آشغال، پرز فرش و مو جمع شده باشد. این مشکل و گرفتگی در لوله جاروبرقی باعث ایجاد مانع در قسمت عبور هوا دستگاه خواهد شد و کاهش قدرت مکش جاروبرقی را در پی خواهد داشت. از این رو برای رفع مشکل و گرفتگی‌های داخلی و همچنین برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی، باید لوله خرطومی دستگاه را جدا و آن را تمیز کنید.

همچنین در قسمت سر نیز احتمال جمع شدن آشغال، پرز فرش و مو وجود دارد که باعث عدم مکش جاروبرقی بوش خواهد شد. در واقع به دلیل وجود قوس و انحنا در قسمت سر جاروبرقی، به مرور زمان در این قسمت آشغال و پرز جمع شده و باعث کاهش مکش و تعمیر جاروبرقی بوش خواهد شد.

از این رو می‌توانید سر دستگاه را از قسمت لوله خرطومی جدا کرده و این قسمت را نیز کامل تمیز کنید و مشکل را برطرف نمایید.

انسداد و گرفتگی فیلتر جاروبرقی

سومین علت کاهش قدرت مکش جاروبرقی، انسداد و گرفتگی فیلتر دستگاه می‌باشد. معمولا به مرور زمان و بالا رفتن عمر جاروبرقی، فیلتر دستگاه با گردوغبار و پرز مسدود می‌شود و مکش دستگاه به مرور کاهش پیدا می‌کند. از این رو برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی باید فیلتر دستگاه را جدا و تمیز کنید. البته قابل ذکر است که در برخی از مدل‌های جاروبرقی، قطعه فیلتر دستگاه قابل شستشو بوده و می‌توانید با مسواک و کمی مایع شستشو، این قطعه را کاملا تمیز و آشغال‌های آن را پاک کنید.

البته جدا از گرفتگی فیلتر، در برخی از اوقات برای این قطعه مهم و حساس دستگاه نیز مشکل و ایرادی به وجود می‌آید که تعویض آن را ضروری می‌سازد. به همین دلیل می‌توانید با تعویض فیلتر و استفاده از یک قطعه جدید، به افزایش قدرت موتور جاروبرقی نیز کمک کنید.

چک کردن تنظیمات جاروبرقی

برخی از جاروبرقی‌های نسل جدید دارای قابلیت‌ها و تنظیمات خاص و مدرنی هستند که تغییر در یک مورد و پنل کوچک، باعث ایجاد تغییر بزرگ در تنظیمات و عملکرد کلی دستگاه خواهد شد. از این رو ابتدا با مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی و توجه به قابلیت‌های دستگاه، تنظیمات آن را چک و کنترل نمایید. گاهی اوقات تنها علت کم شدن مکش جاروبرقی، عدم توجه به تنظیمات دستگاه می‌باشد. از این رو می‌توانید عملکرد جاروبرقی را با توجه به قابلیت‌های آن تغییر و بهبود دهید.

علت کاهش مکش جاروبرقی

ایراد و تعویض موتور جاروبرقی

آخرین راهکار برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی، بررسی این قطعه دستگاه و تعویض موتور جاروبرقی می‌باشد. در واقع اگر موتور جاروبرقی دچار ایراد و مشکلی شود و نقص فنی پیدا کند، مشکل دستگاه نیز با ایراد مواجه شده و به درستی انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:بهترین مدل جارو شارژی ایستاده

در برخی از مدل‌های جاروبرقی، موتور از یک فن چرخنده برای انجام مکش استفاده می‌کند و تیغه‌های فن به طور مستقیم به محور موتور اتصال دارد. اگر هر یک از این تیغه‌های فن شکسته شده و ایرادی داشته باشند، ضعیف شدن موتور جاروبرقی باعث لرزش دستگاه و یا حتی خاموش شدن آن نیز خواهد شد. در نهایت این مشکل و آسیب تیغه‌های فن باعث عدم مکش جاروبرقی و کاهش قدرت دستگاه خواهد شد.

برای رفع این مشکل و ایراد دستگاه، باید به تعویض موتور جاروبرقی بپردازید. برای انجام این کار حتما از تکنیسین‌کاران مجرب نمایندگی‌های معتبر کمک بخواهید تا مشکل دستگاه خیلی سریع و تضمین شده برطرف گردد.

در نهایت باید بگوییم که این مشکلات و ایراداتی که برای کاهش مکش جاروبرقی بیان کردیم، به صورت کلی برای تمام برندها و مدل‌های جاروبرقی یکسان و مشابه می‌باشد. از این رو در صورت وجود این ایراد و عدم مکش جاروبرقی بوش، سامسونگ، ال‌جی و… می‌توانید ۵ علت بیان شده را بررسی و در صورت وجود ایراد وجود هر یک از این ایرادات، به رفع آن بپردازید.

البته قابل ذکر است که برای نوع برند دستگاه خود، با نمایندگی‌های معتبر برند دستگاه تماس بگیرید تا مشکل سریع‌تر و با تعویض قطعات فابریک و اصل برند دستگاه از سوی تکنیسین‌کار متخصص صورت گیرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.