یخچال فریزر بالا پایین ال جی مدل LG BF320

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

از مدل‌های کاربردی و پردوام ساخته شده توسط برند کره‌ای ال جی است. این دستگاه که در گروه یخچال و فریزرهای بالا پایین قرار می‌گیرد دارای پنلی تک تکه‌ای است که با ابعاد استاندارد و متناسبش، فضای کمی را در آشپزخانه‌تان اشغال می‌کند. قسمت فریزر و یخچال در این محصول روی هم رفته ظرفیت بسیار بالایی دارند که طبق عادت قسمت بالایی دستگاه یا همان یخچال، ظرفیت بیشتر را به خود اختصاص داده است. با وجود این ظرفیت بالا، یخچال خوش ساخت ال جی برای خانواده‌های با جمعیت متوسط تا نسبتا پرجمعیت گزینه‌ای مناسب برای خرید به شمار می‌آید.

از ویژگی‌های منحصر به فرد در این یخچال و فریزر بالا پایین ال جی می‌توان به حضور کمپرسور اینورتر هوشمند ( Smart Inverter Compressor ) که به این کمپانی اختصاص دارد، اشاره کرد. کمپرسور اینورتر خطی کم‌ مصرف به صورت کاملا هوشمند می‌تواند در هنگام تغییر و کاهش میزان مواد غذایی در درون یخچال، قدرت سرمایش را برای صرفه جویی در انرژی کم کند. این کمپرسور اینورتر دارای کارکرد کاملا بی‌صدا است تا محیط آشپزخانه‌تان در سکوت کامل و آرامش بخش باشد. جالب است بدانید که ال جی با فناوری اینورتر دوام فوق العاده‌ای به قطعات داخلی بخشیده است و این کمپانی کمپرسور‌هایش را تا ده سال ضمانت می‌کند. این کمپرسور باعث شده که مصرف انرژی یخچال ال جی بسیار بهینه باشد به همین خاطر است که برای این یخچال و فریزر برچسب انرژی +A تعریف شده است. در صورت نیاز به آب خنک و تشنگی نیازی نیست تا درب یخچال را به کلی باز کنید، بر روی درب این یخچال یک آب سرد‌کن تعبیه شده است که علاوه بر تسریع دسترسی به آب خنک، همچنین از هدر رفتن انرژی و هوای خنک درون یخچال با باز کردن کامل درب، جلوگیری می‌کند. این آب سردکن یک پدال دارد تا به آسانی با فشار دادن آن بتوان لیوان خود را پر از آب خنک کرد. در قسمت انتهای درب فریزر، پنل تنظیمات به صورت افقی به زیبایی قرار گرفته است که با صفحه‌نمایش دیجیتال می‌تواند شما را از عملکرد یخچال با خبر کند. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌ها در یخچال فریزر بالا و پایین ال جی وجود فیلتر بهداشتی +Hygiene Fresh می‌باشد، این فیلتر دارای عملکردی ۵ مرحله‌ای است که نقش موثری در از بین بردن باکتری‌ها، قارچ‌ها و بوهای بد دارد. لایه‌های این فیلتر شامل دولایه فوتوکاتالیست، لامپ فرابنفش و دولایه فیلترهای کربنی بوزدا می‌باشد که به کمک آنها دائما هوای درون یخچال پاک و سالم خواهد ماند. طراحی داخلی این یخچال با وجود قفسه‌ها و کشوهای مختلف، فضای کافی برای قرار دادن انواع و اقسام بسته بندی مواد غذایی فراهم می‌کند. ال جی یک محفظه به نام محفظه Fresh 0 Zone در داخل این یخچال تعبیه کرده است؛ این محفظه کمک می‌کند تا دمای تقریباً روی صفر درجه سانتی گراد باقی بماند، پس محل مناسبی برای قرار دادن گوشت و موادی است که می خواهید تا چند روز بدون منجمد کردن در یخچال قرار دهید، با این کار هم مواد منجمد نخواهند شد و نیاز به ذوب کردن یخ نخواهید داشت و هم تازگی و طراوت مواد غذایی تا چند روز حفظ می‌شود. درست مانند طراحی ظاهری یخچال ال جی، این کمپانی تمرکز ویژه‌ای هم برای طراحی داخلی به خرج داده است که به ایجاد فضای گسترده برای ذخیره‌ی بیشتر مواد غذایی منجر شده است. در ضمن این کمپانی تمامی قفسه‌ها و محفظه‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که به سادگی بتوانند اقلام سنگین تا ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل کنند! پس خیالتان از بابت کیفیت داخلی و خارجی این یخچال آسوده باشد. اگر قصد خرید یخچال فریزر ال جی را دارید، بررسی این محصول خوش ساخت و با کیفیت را در ادامه‌ی متن از دست ندهید!

نمای بیرونی بی نظیر و ماهرانه‌ی ال جی

بدنه‌ی بیرونی یخچال و فریزر بالا پایین ال جی به صورت ساده اما ماهرانه‌ای طراحی شده است که همین امر موجب زیبایی و ایجاد نمای شیک در آشپزخانه‌ها می‌شود. ال جی سعی کرده تا در سطح بدنه‌ی این یخچال از فولاد ضد زنگ استفاده کند که به خوبی در این کار موفق بوده و استحکام زیادی به این یخچال بخشیده است. بدنه به صورت یک دست و یکپارچه ساخته شده؛ این کار ال جی باعث شده تا تمیز کردن بدنه کار بسیار ساده‌ای باشد. پس تنها با یک دستمال نم دار می‌تواند بدنه‌ی بیرونی این یخچال را به سادگی تمیز نمایید تا همانند اول بدنه‌اش از تمیزی برق بزند.

بیشتر بخوانید:یخچال فریزر بالا پایین ال جی مدل LG TF540

قسمت بالای این یخچال با درب کوچکتر به فریزر اختصاص دارد که لوگوی ال جی هم بر روی گوشه‌ی سمت راست خودنمایی می‌کند. همچنین درب بزرگتر قسمت پایینی هم به سمت قفسه‌ها و کشوهای داخلی یخچال باز می‌شود. دستگیره‌های روی درب فریزر و یخچال نمای خیلی زیبایی به یخچال ال جی بخشیده‌اند. این دستگیره‌ها به نحوی مکمل هم دیده می‌شوند و در امتداد یکدیگر قرار گرفته‌اند. در قسمت میانی درب یخچال آبریز قرار دارد، این قسمت با ارتفاع مناسبی از بدنه‌ی یخچال قرار گرفته تا تمامی افراد خانواده بتوانند در هر لحظه از نوشیدن آب خنک لذت ببرند. به نسبت مدل‌های ساید بای ساید، آبریز این یخچال از طراحی ساده‌تری برخوردار است اما می‌توان کارایی آن را مفید و مناسب برآورد کرد. اندازه‌ی این آب سردکن برای پر کردن یک لیوان بزرگ از آب بسیار مناسب است و عملکردش تنها به کمک فشار دادن یک پدال انجام می‌گیرد. در انتهای درب فریزر پنل تنظیمات به صورت افقی دیده می‌شود که دیدن عملکرد یخچال و همچنین کنترل وضعیت آن به کمک این پنل انجام می‌گیرد. این نمایشگر دیجیتالی می‌تواند میزان سرما و درجه‌ی دمای قسمت‌های یخچال و فریزر را به صورت واضح و خوانا به کاربر اعلام کند.

گنجایش و طراحی داخلی یخچال فریزر ال جی

یک یخچال و فریزر بالا پایین ال جی با این ظرفیت، برای خانواده‌های متوسط تا نسبتا پرجمعیت مناسب خواهد بود و به سادگی می‌تواند نیاز افراد خانواده را بر طرف کند. فضای داخلی این یخچال با ظرفیت نسبتا بالایش برای به کار بردن در خانواده‌های متوسط گزینه‌ی خوبی به شمار می‌آید. در این یخچال فریزر مانند بسیاری از مدل‌های دیگر شاهد قرار گرفتن فریزر در بالا و یخچال در پایین هستیم که بر طبق نیاز، قسمت یخچال از گنجایش بیشتری برای قرار دادن مواد غذایی برخوردار شده است. چه طبقات قرار گرفته در قسمت یخچال و چه قفسه‌های بخش فریزر، تماما از جنس شیشه‌ی باکیفیت و حرارت ‌دیده ساخته شده‌اند، این قفسه‌ها بسیار متحکم هستند و طبق آزمایش‌هایی که ال جی انجام داده این قفسه‌ها تا ۱۵۰ کیلو وزن اقلام سنگین را می‌توانند تحمل کنند. مورد دیگر اینکه این کمپانی معتبر کره‌ای برای محفظه‌های داخلی طرح الماسه را انتخاب کرده است که باعث شده تا طراحی داخلی هم مانند طراحی ظاهری‌اش ماهرانه و با شکوه دیده شود. نکته‌ی جالب توجه این است که کاربر به دلخواه خود می‌تواند ارتفاع دو قفسه‌ی میانی یخچال را برای قرار دادن ظروف مرتفع، تنظیم نماید. سه قفسه و یک محفظه‌ی صفر درجه و همچنین دو کشو به همراه چهار محفظه روی درب، فضای درون یخچال را برای قرار دادن انواع و اقسام مواد غذایی با بسته بندی‌های مختلف، تشکیل می‌دهند.

محفظه دمای صفر درجه یا همان Fresh 0 Zone یکی از بهترین قسمت‌ها در فضای داخلی یخچال ال جی می‌باشد. این قسمت می‌تواند دما را روی صفر درجه‌ی سانتی گراد کنترل نماید. شما می‌توانید گوشت و یا مواد دیگر را بدون نیاز به منجمد کردن تا چندین روز در این قسمت نگه داری کنید تا هم مواد غذایی بدون نیاز به ذوب کردن یخ آماده‌ی طبخ باشند و هم اینکه طراوت و تازگی مواد تا چندین روز همچنان حفظ شود. اتاقک فریزر یخچال ال جی با داشتن سه قفسه و دو محفظه بر روی درب امکان ذخیره‌ی مواد غذایی مورد نیاز مانند گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را فراهم می‌کند. در این قسمت جعبه‌ی یخ ساز هم به چشم می‌خورد که ال جی آن را به صورت متحرک طراحی کرده است. این یخساز هم متحرک است و هم می‌توان آن را جدا کرده و به آسانی خارج نمود. پس زمانی که به فضای بیشتری در فریزر نیاز داشتید می‌توانید یا قالب یخ را جابه‌جا کنید و یا به کلی آن را خارج نمایید تا فضای بیشتری از فریزر برای انجماد مواد غذایی عایدتان شود. قسمت فریزر از سیستم ضدبرفک یا همان نوفراست برخوردار است که مانع برفک زدن دیواره‌ها می‌شود. ال جی برای نورپردازی داخلی از LED سفید استفاده کرده است؛ لامپ LED به نسبت انواع دیگر مانند چراغ‌های حبابی قدیمی دارای مصرف انرژی بسیار کمتری است و همچنین مهم‌تر از همه دارای طول عمر بیشتری می‌باشد. چراغ‌های LED در قسمت بالای فریزر و پشت یخچال تعبیه شده‌اند که کمک می‌کنند نور رسانی به بهترین شیوه‌ی ممکن، حتی در هنگام پر بودن یخچال از مواد غذایی، انجام شود تا به راحتی درون یخچال کاملا روشن شده و بتوان تمامی قسمت ها را دید.

سایر امکانات یخچال و فریزر بالا و پایین ال جی

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که ال جی آن را در مدل‌های جدیدش تعبیه کرده، قرار دادن نسل جدید فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh است که در این سری جدید از آن با نام فیلتر +Hygiene Fresh یاد می‌کند. بعضی وقت‌ها که از یک مسافرت طولانی باز می‌گردیم، با مواد فاسد شده‌ی درون یخچال مواجه می‌شویم که بوی آنها تا مدت‌ها درون یخچال باقی خواهد ماند. اما برای رفع این مشکل ال جی از فیلتر بهداشتی +Hygiene Fresh استفاده کرده، این فیلتر در ۵ مرحله می‌تواند هوای درون یخچال را تمیز و سالم کند و تمام باکتری‌ها، قارچ‌ها و بوهای بد را از بین ببرد. لایه‌های فوتوکاتالیست، لامپ فرابنفش و دولایه فیلتر کربنی بوزدا می‌توانند بوهای اسیدی (سبزیجات فاسد شده)، بوهای قلیایی (بوی ماهی)، قارچ‎‌ها و باکتری‌ها را به خوبی نابود کنند. سیستم عیب ‌یابی هوشمند ( Smart Diagnosis ) راهی جالب برای رفع مشکلات دستگاه در بیشتر محصولات ال جی می‌باشد و به این کمپانی تعلق دارد. برای رفع مشکل دستگاه کافی است که اپلیکیشن عیب ‌یابی هوشمند را روی گوشی موبایل هوشمندتان نصب کنید، سپس با خدمات مشتریان ال‌جی تماس بگیرید و گوشی موبایلتان را جلو دستگاه قرار دهید. در این صورت سیگنال‌هایی از طریق گوشی موبایل توسط یخچال به رایانه عیب یاب فرستاده می‌شود تا در ظرف چند ثانیه راه کارهایی برای رفع مشکل ارائه شود.

سیستم خنک کنندگی و تازه ماندن مواد غذایی در یخچال ال جی

خنک کنندگی داخل یخچال و سالم ماندن مواد غذایی رابطه مستقیمی با هم دارند و در اینجا این سوال پیش می‌آید که چگونه مواد غذایی را در داخل یخچال تازه نگه داریم؟‌ به وسیله یخچال فریز بالا پایین ال جی از چند جهت بابت تولید هوای خنک و همچنین سالم ماندن مواد غذایی اطمینان حاصل کنید. ال جی برخلاف بسیاری از یخچال‌های دیگر از چند نوع سیستم خنک کننده جهت ایجاد سرمایش در داخل این یخچال بهره گرفته تا کاربران با اطمینان خاطر هر نوع ماده غذایی حتی مواد بسیار حساس را تا مدت زمان طولانی در داخل این یخچال نگه داری کنند.

در ابتدا با ذکر اینکه هر چند این یخچال فریرز همراه با سیستم خنک کننده جریان هوای چند گانه Multi Air Flow که از طریق دریچه‌های مختلف هوای خنک را به تمامی بخش‌های یخچال منتقل می‌کند اما ال جی جهت تازه ماندن و حفظ طراوت مواد غذایی تنها به این سیستم خنک کننده اکتفا نکرد و با جای دادن هر کدام از سیستم‌های ™LINEAR Cooling و ™+DoorCooling به صورت ترکیبی خنک کنندگی خاصی در بخش‌های مختلف یخچال به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند تا مواد متفاوت تر از قبل شادابی خود را حفظ کنند. سیستم جریان هوای چندگانه مانند یخچال‌های دیگر با تولید هوای خنک هر نقطه از یخچال را سرد نگه می‌دارد تا از این طریق مواد با خنک کنندگی بالا سالم و با کیفیت باقی بمانند. این سیستم جریان هوای چندگانه به صورتی عمل می‌کند که علاوه بر قسمت یخچال به محفظه فریزر نیز برخورد خواهد کرد.‌ از این گذشته به وسیله سیستم خنک کننده خطی ™LINEAR Cooling در هر زمانی و تحت هر شرایطی باعث ایجاد خنک کنندگی در تمام بخش‌های یخچال فریزر بالا پایین ال جی می‌شود. به عبارتی این سیستم موجب می‌شود تا درجه حرارت یخچال بین دمای ۰.۵ ℃ ± در نوسان باشد که با این کار موجب سالم ماندن و با طراوت نگه داشتن همواره مواد غذایی می‌شود. خنک کنندگی سریع و مداوم ™+DoorCooling نیز نوع دیگر سیستم به کار رفته در یخچال فریزر ال جی است که با آن دمای یخچال فریزر ال جی نسبت به یخچال‌های دیگر با کاهش ۳۵ درجه‌ای مواجه می‌شود و در نتیجه از اختلاف دما بین قسمت‌های مختلف یخچال می‌کاهد.

کیفیت عالی و دوام و طول عمر بالای یخچال با کمک کمپرسور اینورتر خطی

بر طبق ادعای ال جی کمپرسور اینورتر خطی Inverter Linear یکی از جدیدترین کمپرسورهایی می‌باشد که به تازگی برای برخی از یخچال‌هایش به کار گرفته و در عین حال نیز با مزایای ویژه ای نسبت به دیگر موتورها برخوردار می‌باشد. یخچال فریزر بالا پایین ال جی نیز از این نوع کمپرسور جهت کیفیت و عملکرد بالا در جهت تازه نگه داشتن مواد غذایی بهره گرفته است. اولین مزیت این کمپرسور کاهش یافتن اصطکاک یخچال در هنگام کارایی آن می‌باشد به صورتیکه این کمپرسور در مقایسه با کمپرسورهای معمولی به کمک قابلیت بدون تسمه بودن میزان اصطکاک در یخچال را کمتر کرده که این پدیده نقش موثری در ایجاد نویز پایین را داراست. همچنین کیفیت عالی و دوام و طول عمر بالای یخچال به لطف گارانتی ۱۰ ساله که ال جی به آن بخشیده ممکن خواهد بود.

مورد دیگری که در کمپرسور یخچال فریزر ال جی مورد توجه قرار می‌گیرد به صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی یخچال مربوط می‌شود. یعنی اینکه کمپرسور اینورتر خطی یخچال فریزر بالا پایین ال جی هنگام تغییر بار یخچال قدرت سرمایش خود را تعدیل می‌کند تا بهره وری انرژی افزایش یابد. به بیان دیگر در حالیکه با امکان کنترل بهینه دما که کمک به تازه نگه داشتن مواد غذایی می‌کند؛ در عین حال نیز تا ۳۵ درصد می‌تواند از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری به عمل آورد. با تمامی نقطه قوت‌های گفته شده در مورد کمپرسور اینورتر خطی یخچال فریزر ال جی نتیجه می‌گیریم که می‌توان بر روی عملکرد بالای یخچال حساب کرد و از لحظاتی آرام و بی صدا همراه خانواده برخوردار شوید.

مشخصات ظاهری
ابعاد یخچال
ارتفاع ۱۹۰ سانتی متر
عرض ۵۹.۵ سانتی متر
عمق ۷۰.۱ سانتی متر
تعداد طبقات یخچال
تعداد طبقات ۴ طبقه
تعداد کشو ۱ کشو
تعداد طبقات فریزر
تعداد کشو ۳ کشو
مشخصات فنی
نوع کمپرسور اینورتر خطی
ظرفیت یخچال
ظرفیت کل ناخالص (لیتر) ۳۴۷ لیتر
ظرفیت کل خالص (لیتر) ۳۱۴ لیتر
ظرفیت خالص یخچال (لیتر) ۲۲۱ لیتر
ظرفیت خالص فریزر (لیتر) ۹۳ لیتر
امکانات کاربردی
کمپرسور اینورتر دارد
سیستم عیب‌ یابی هوشمند (Smart Diagnosis) دارد
آبریز آبریز باریک جهت افزایش فضای داخلی یخچال
سایر ویژگی ها و امکانات
امکانات ویژه محفظه نگهدارنده مواد غذایی Moist Balance Crisper
سیستم جریان هوای چندگانه – Multi Air Flow
فناوری ™Smart ThinQ
سایر ویژگی ها و امکانات دارای دستگیره میله ای
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.