کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا برطرف کردن کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی به تخصص نیاز دارد؟

کولر گازی هیتاچی، از کم مصرف‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار بوده و قیمت مناسبی هم دارد، به همین دلیل افراد زیادی از این دستگاه در منزل و یا محل کارشان استفاده می‌کنند و مثل هر دستگاه دیگری، ممکن است در حین استفاده از آن دچار مشکلاتی شوند که در نهایت آن‌ها را به سمت مراحل تعمیر کولر گازی بکشاند. در اختیار داشتن شرحی از لیست کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی می‌تواند در حین بروز مشکلات، راهگشا بوده و به شما در تشخیص دقیق‌تر مشکل و نیز ارجاع بهتر آن به متخصصین، کمک کند. به همین دلیل، در این مقاله از هوم کارا به شرح تمامی کدهای خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی پرداخته‌ایم.

اگر جهت برطرف کردن مشکل کولر گازی خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی چگونه نمایش داده می‌شود؟

کد خطا یا ارور کولر گازی در دستگاه‌ها و برندهای مختلف به شیوه‌های گوناگونی نمایش داده می‌شود. از رنگ‌های مختلف و دفعات چشمک زدن چراغ‌های دستگاه گرفته تا کدهای مورس، شیوه‌های مختلفی هستند که کولرهای گازی کدهای خطایشان را نمایش می‌دهند، اما کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی به صورتی است که با زبان گویاتری با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می‌کند و ترکیبی از دو یا چند عدد و حروف لاتین است؛ مثلا E01 شامل حرف E بوده که به واژه‌ی خطا یا Error اشاره دارد و عدد آن نیز بیانگر نوع خطا است.

به این ترتیب شما می‌توانید با خواندن کد خطا و نیز آگاهی از شرح آن، متوجه شوید که کدام بخش از کولر گازی هیتاچی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

در زمان مشاهده کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی چه باید کرد؟

کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی در بیشتر مواقع صرفا به دلیل داغ شدن دستگاه، نمایش داده می‌شود. این مورد به خصوص در زمان‌هایی که دستگاه برای زمانی طولانی روشن بوده، اتفاق می‌افتد و عمدتا نشان از مشکل خاصی در دستگاه ندارد. برای برطرف کردن کد خطا در اینگونه مواقع تنها کافی است کولر را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس اگر در مدل کولر گازی هیتاچی شما، دکمه‌هایی روی دستگاه وجود دارد، آن‌ها را چند باری بفشارید تا برق داخل مدار کولر گازی به طور کامل تخلیه شود. بهتر است حدود نیم ساعت کولر را در این حالت باقی بگذارید تا حافظه و پردازنده‌ی آن به طور کامل تخلیه شوند.

اگر مراحل گفته شده را به طور دقیق انجام دهید، در واقع کولر گازی را ریست کرده‌اید و ممکن است پس از روشن کرد دوباره‌ی آن، دیگر شاهد کد خطا یا ارور نباشید. گاهی پیش می‌آید که پس از ریست کردن کولر گازی و روشن کردن دوباره‌ی آن، باز هم شاهد کد خطا باشید؛ در این حالت دیگر نباید به هیچ وجه دستگاه را دوباره ریست کنید و زمان آن رسیده تا با هوم کارا تماس بگیرید.

اگر برای رفع کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی، اقدام به ریست کردن دستگاه کردید و فیوز مینیاتوری اسپیلت با راه‌اندازی مجدد دستگاه، مجددا عمل کرد، بهتر است که به هیچ عنوان عمل ریست کردن کولر گازی را تکرار نکنید و با تکنسین کولر گازی تماس بگیرید.

برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را جهت تعمیر و عیب یابی کولر ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی چه انواعی دارد؟

کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه با چه نوع کد خطایی مواجه هستید، باید به دنبال خرابی در قطعه‌ی مشخصی بروید و بسته به شدت آن، در جهت تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید. انواع ارورها به شرح زیر هستند:

  • بروز مشکل در موتور و فن داخلی و بیرونی
  • خرابی در سنسورهای داخلی
  • خرابی در سنسورهای بیرونی
  • اختلال در کارکرد اینورتر
  • خرابی سوئیچ کنترل دمای کمپرسور
  • افت ولتاژ مدار تغذیه
  • خرابی حافظه EEPROM
  • بروز اشکال در سنسور ولتاژ
  • قطع شدن اتصال یونیت داخلی و خارجی

توجه داشته باشید که تشخیص نوع ارور، یکی از تخصصی‌ترین امور در حیطه‌ی تعمیر کولر گازی محسوب می‌شود، به همین دلیل بهتر است شخصا در جهت رفع کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی اقدامی نکنید و از سرویس تعمیر کولر گازی هوم کارا استفاده کنید تا با داشتن متخصصین دوره‌دیده و باتجربه، در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت، مشکل بوجود آمده در دستگاهتان را برطرف کند.

جدول کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی

کد خطاشرح خطا
۰۱یونیت داخلی با مشکل مواجه شده و دور زدن دستگاه حفاظت عامل ایجاد این ارور است. موتور فن، PCB و رله بررسی شود. بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۲یونیت خارجی اشکال پیدا کرده است و باید هرچه سریع‌تر بررسی شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۳بین یونیت داخلی و یونیت خارجی، اختلالات ارتباطی وجود دارد، همچنین ممکن است فیوز پریده باشد یا اینکه منبع تغذیه خاموش باشد. بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۴اینورتر خراب شده است و بهتر است هرچه سریع‌تر تعمیر یا تعویض شود. برای این کار، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۵سیم‌کشی دستگاه با اشکال مواجه شده است و باید بررسی شود. بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۶منبع تغذیه دچار افت ولتاژ شده است. بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۷مبرد بیش از حد شارژ شده و در واحد چرخه مشکل به‌وجود آمده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با دهوم کارا تماس بگیرید.
۰۸واحد چرخه با مشکل روبه‌رو شده است و دمای تخلیه‌ی گاز افزایش پیدا کرده است. بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۰۹احتمالا موتور فن شکسته است و باید تعویض شود، همچنین یونیت خارجی خطا داده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۱سنسور یونیت داخلی خطا داده است و ترمیستور ورودی هوا خراب شده است. این قطعات باید هرچه سریع‌تر تعمیر و یا تعویض شوند، پس فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۲سنسور یونیت داخلی خطا داده است و ترمیستور خروجی هوا خراب شده است. این قطعات باید هرچه سریع‌تر تعمیر و یا تعویض شوند، پس فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۳سنسور یونیت داخلی با مشکل مواجه شده است و ترمیستور حفاظت از یخ‌زدگی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. برای این کار، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۴سنسور یونیت داخلی مشکل دارد و ترمیستور لوله‌ی گاز، نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. بهتر است هرچه زودتر فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۹سنسور یونیت داخلی خراب شده و دستگاه حفاظت از فن موتور باید تعمیر یا تعویض شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۱سنسور یونیت خارجی با مشکل مواجه شده و سنسور فشار بالا نیز خراب شده است. جهت بررسی، تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام کنید. برای این منظور، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۲سنسور فضای باز با اشکال مواجه شده و ترمیستور هوای محیطی نیز خراب شده است و باید تعمیر یا تعویض شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۳سنسور محیطی مشکل دارد و ترمیستور گاز تخلیه نیز خراب شده است. سریع‌تر جهت تعمیر یا تعویض قطعات اقدام کنید. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۴سنسور یونیت خارجی دچار مشکل شده و ترمیستور تبخیر نیز، نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. برای این منظور، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۹سنسور یونیت خارجی مشکل دارد و سنسور فشار پایین خراب شده است. بهتر است هرچه زودتر برای تعمیر قطعات اقدام کنید. برای این کار فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۰اتصالات سیم‌کشی مشکل دارد. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۱تنظیم یونیت خارجی و داخلی بهم خورده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۲منبع تغذیه خراب شده است و چرخه‌ی مبرد با مشکل مواجه شده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۵تنظیم نادرست شماره در یونیت خارجی و داخلی. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۸مدار حفاظتی در یونیت خارجی با مشکل روبه‌رو شده است. بهتر است هرچه سریع‌تر فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۳۹جریان در کمپرسور دچار اختلال شده است و نیز سنسور جریان ممکن است شکسته باشد. بهتر است بدون معطلی برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید. برای این کار بهتر است فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۴۳کمپرسور و اینورتر دچار اشکال شده‌اند و باید بررسی وشند. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۴۴سیستم خنک کننده دچار اورلود داخلی شده است و دمای هوای یونیت خارجی بالا رفته و باید بررسی شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۴۵فشار بالای دستگاه در حال افزایش است. این مورد بسیار خطرناک بوده و باید فیوز مینیاتور برق دستگاه را سریعا قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۴۶مبرد نارسا بوده و باید سریعا توسط تکنسین بررسی شود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۴۷امکان دارد مبرد نارسا باشد، همچنین احتمال نشتی مبرد نیز می‌رود. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۱سنسور جریان برای اینورتر با اختلال مواجه شده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۲احتمال اضافه بار، جریان بیش از حد و قفل شدن کمپرسور وجود دارد. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۳جراین بیش از حد، ولتاژ پایین یا بسیار بالا دلیل ایجاد این کد خطاست. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۴دمای اینورتر افزایش پیدا کرده است. برای بررسی این مورد، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۶موتور فن با اشکال مواجه شده است و باید بررسی، تعمیر یا تعویض شود. برای این کار، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۷سرعت فن غیر عادی است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۸جریان بیش از حد بوده و حرکت غیر طبیعی کنترل کننده‌ی فن باعث ایجاد این کد خطا شده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۵۹موتور فن و منبع تغذیه خراب شده است و باید هرچه سریع‌تر تعویض یا تعمیر شود. برای این کار فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
EEکمپرسور آسیب دیده است و باید تعمیر یا تعویض شود. به محض مواجه شدن با این ارور فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
ddسیم‌کشی یونیت‌های داخلی دچار اختلال شده است. فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

انواع کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی در جدول بالا، به اختصار شرح داده شد تا اگر با کدی رو‌به‌رو شدید که برایتان ناآشنا بود، بتوانید تشخیص دهید که حدودا با چه مشکلی روبه‌رو شده‌اید؛ به این ترتیب می‌توانید در هنگام تماس با هوم کارا و استفاده از سرویس تعمیر کولر گازی هیتاچی، آنچه پیش آمده را بهتر و واضح‌تر توضیح دهید.

عدم آگاهی کامل نسبت به مشکلات کولر گازی هیتاچی ممکن است در نهایت موجب ایجاد صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما شود، پس بهتر است به محض بروز هر نوع کد خطا یا ارور کولر گازی هیتاچی، از هرنوع دستکاری در دستگاه خودداری کنید و شخصا وارد عمل نشوید.

آیا تا به حال با ارور خاصی در کولر گازی هیتاچی مواجه شده‌اید که در این جدول جا افتاده باشد؟ حتما در بخش نظرات، آن کد را برایمان بنویسید و اگر در این مورد سوالی دارید نیز با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.