کد خطا یا ارور لباسشویی سامسونگ به همراه روش رفع آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

خطای ماشین لباسشویی سامسونگ: رفته رفته با پیشرفت صنعت و لوازم خانگی و با اضافه شدن یک صفحه‌ی نمایش کوچک بر روی ماشین لباسشویی، امکان مشاهده‌ی خطاها و مشکلات موجود در ماشین لباسشویی فراهم شد. خطاها و ارورها بر روی ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی بر روی نمایشگر، نمایش داده می‌شوند. برخی خطاها برای زمانی است که نشان می‌دهد قطعاتی از دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد و باید به یک تکنسین تماس گرفته تا برای رفع آن اقدام کند. برخی از خطاها یا ارور‌ها نیز، ارور‌هایی هستند که نیاز به پیشگیری دارند تا باعث نشود که فشار زیادی بر قطعات و موتور دستگاه وارد شود تا باعث خرابی و ایراد در بلند مدت شود؛ بنابراین خودتان توانایی برطرف کردن آن را خواهید داشت. در این مقاله قصد بررسی ارور‌های ماشین لباسشویی سامسونگ و روش‌های رفع آن را داریم.

ارور‌های ماشین لباسشویی سامسونگ، در دفترچه‌ی ماشین لباسشویی آن نیز نوشته شده است و توصیه می‌کنیم هنگامی که این دستگاه را تهیه کردید، دفترچه‌ی آن را در دسترس خود بگذارید تا اگر با اروری روبه‌رو شدید، بتوانید با اطلاعات درون دفترچه، مشکل به وجود آمده را حل کنید؛ ما، در اینجا نیز رایج‌ترین ارور‌های ماشین لباسشویی به همراه رفع مشکل‌های آن را برای شما بازگو می‌کنیم تا در صورتی که با این مشکلات مواجه شدید، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید

انواع خطا‌ی ماشین لباسشویی سامسونگ به همراه روش رفع آن
∴ E1, 4E, E1, IE
این خطا زمانی بر روی نمایشگر می‌آید که مرحله‌ی آبگیری، در زمان تعیین شده توسط برد ماشین لباسشویی، انجام نشود، برای حل این مشکل ابتدا باید شیر ورودی، شلنگ ورودی، فیلتر آب ورودی و جاپودری را چک کنید تا اگر مشکلی در این موارد وجود دارد، آن را حل کنید، در صورتی که تمامی این قسمت‌ها بدون مشکل بودند، احتمالا ولتاژ مناسب جهت راه اندازی شیر برقی توسط برد تامین نمی‌شود و باید برد تحت تعمیر قرار بگیرد.

∴ E2, 5E, SE, ND
این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ، به علت عدم تخلیه‌ی استاندارد آب در ماشین لباسشویی، بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود، برای رفع این ارور، ابتدا شیلنگ تخلیه‌ی خروج آب را چک کنید تا اگر تا خوردگی دارد، آن را باز کنید، سپس از تمیز بودن فیلتر پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید تا اگر چیزی درون آن گیر کرده است، آن را خارج کنید؛ این امکان هم وجود دارد که معیوب بودن پمپ تخلیه این ارور را ایجاد کرده باشد

∴ E3, OE, OF ,OC
این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ، زمانی پدید می‌آید که آب در ماشین لباسشویی سرریز شود، برای رفع این ایراد، باید سیستم هیدرواستات ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرد، سیستم هیدرواستات شامل شلنگ و مخزن و سوئیچ هیدرواستات می‌باشد؛ ایراد در برد ماشین نیز می‌تواند علت این ارور باشد. در واقع زمانی که در این قسمت‌ها ایراد به وجود می‌آید، آب بیش از اندازه به درون ماشین وارد شده و باعث می‌شود این مشکل به وجود بیاید.

∴ E4, UE, UB, E4, DC
این ارور یا خطا، نشان دهنده‌ی عدم بالانس لباس‌ها درون دیگ ماشین لباسشوی است، برای رفع این ارور سعی کنید لباس‌ها را به صورت یکنواخت درون ماشین لباسشویی قرار دهید و یا اینکه از وزن لباس‌ها کم کنید. همچنین سعی کنید، لباس‌ها را به شکل مچاله و توده درون ماشین قرار ندهید.

∴ E5, E6, EC, CE, HE, HE1, TE1, 6E
این خطاها نشان دهنده‌ی وجود ایراد در هیتر یا همان المنت ماشین لباسشویی می‌باشد و نشان می‌دهد که آب درون ماشین لباسشویی به خوبی داغ نشده و یا بیش از حد داغ شده است. برای حل این مشکل، المنت‌، سنسور حرارتی و سیم کشی داخلی باید مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که وجود ایراد در این قسمت‌ها باعث به وجود آمدن مشکل دمای آب درون ماشین لباسشویی خواهد بود.

∴ E7
این ارور مربوط به وجود مشکل در فشار هیدرواستات است، و زمانی پدید می‌آید که میزان آب لازم، درون دیگ پر نمی‌شود، برای رفع آن، پس از بررسی سیستم هدرواستات، توصیه می‌شود از سالم بودن سنسور آب نیز اطمینان حاصل شود. گاهی هم وجود مشکل در برد ماشین باعث بروز این ارور می‌شود.

∴ Eb

این خطای ماشین لبایشسویی سامسونگ، مربوط به عدم ارتباط استاندارد بین موتور و IC موتور است، برای رفع این ارور، باید برد و موتور ماشین لباسشویی توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد.

∴ E8
این ارور، مربوط به عدم هماهنگی بین برد الکترونیک و قسمت‌هایی از ماشین از قبیل موتور، المنت و پمپ تخلیه می‌باشد، برای حل این مشکل، تنها کاری که از دست مخاطب بر می‌آید این است که دستگاه را از برق کشیده و پس از مدت زمان ۳۰ ثانیه دوباره به برق بزنید، پس از تعریف برنامه‌ی جدید، اگر باز هم مشکل وجود داشت، قطعاتی که گفتیم، باید مورد بررسی قرار بگیرند، بنابراین نیاز به تکنسین خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:علت ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی

∴ E9, LE, LE1, 11E
این ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ زمانی بر روی نمایشگر می‌آید که نشتی و ریختن آب به بیرون درون ماشین لباسشویی به وجود آمده باشد، ولی بررسی این که کدام قسمت از ماشین لباسشویی دچار نشتی شده است، کار ساده‌ای نیست چرا که شما باید هر قسمتی که آب از آن عبور می‌کند را بررسی کنید، پمپ تخلیه، بلبرینگ‌ها و کاسه نمد، پوسته اصلی دیگ و واشر بین دو نیم دیگ، واشر آب بندی المنت و سنسور المنت، جاپودری، لاستیک دور درب، شیر برقی، شلنگ‌ها و اتصالات داخلی و .. همه جزو قسمت‌هایی هستند که مستعد نشتی خواهند بود که در صورتی که ارور E9 را شاهد بودید، باید این قطعات را با دقت بررسی کنید.

∴ ۱۸E, BE3
در صورتی که برد الکترونیک مشکل پیدا کند، این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ نمایش داده می‌شود. این مشکل ممکن است به دلیل نوسانات داخلی لباسشویی به وجود بیاید. برد اصلی قطعه‌ی پیچیده‌ای است و در صورت آسیب دیدگی، باید توسط تعمیر کار الکترونیک مورد بازدید قرار گیرد.

∴ ۸E
این خطا در صورت خرابی سنسور MEMS پدیدار می‌شود، برای رفع آن، باید اتصال این سنسور با کانکتور را بررسی کنید . اگر مشکلی وجود نداشت، باید سنسور را تعویض کنید.

این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ، گاهی نیز با زیاد ریختن مایع شوینده و یا مناسب نبودن مایع شوینده پدید می‌آید. پس باید در انتخاب شوینده‌ی مناسب برای شست و شوی لباس‌ها نیز باید دقت داشته باشید.

∴ DE, DE1,DE2
این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ مربوط به باز بودن درب ماشین است؛ همانطور که می‌دانید، اگر درب ماشین لباسشویی بسته نباشد، ماشین لباسشویی شروع به کار نمی‌کند.

برای حل این مشکل، ماشین را از برق کشیده و سپس دوباره به برق بزنید، اگر باز هم با این ارور مواجه شدید، باید به سراغ چک کردن دریچه و قفل دریچه‌ی ماشین بروید.

این مشکل هم می‌تواند دلیل مکانیکی داشته باشد، یعنی واقعا درب به خوبی چفت نشود، یا اینکه در سیستم و سیم‌کشی آن مشکلی به وجود آمده باشد؛ و یا مشکلی در برد ماشین وجود داشته باشد، که در این صورت نیاز دارید تا یک تکنسین مجرب آن را بررسی کند.

∴ BE1, BE2, 12E, 14E
این ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ، به علت گیر کردن یکی از دکمه‌های موجود، و ارسال دائمی سیگنال توسط آن دکمه، بر روی ماشین پدید می‌آید، بنابراین اگر این ارور را بر روی صفحه‌ی نمایشگر شاهد بودید، به دنبال دکمه‌ای بگردید که به خوبی غیر فعال نیست، برای حل آن هم از روش‌های سنتی استفاده کنید، امکان دارد وجود جرم در اطراف دکمه این مشکل را پدید آورده باشد، می‌توانید با یک سوزن، جرم‌های اطراف را پاک کنید تا وقتی دکمه را می‌زنید، دکمه در درون ماشین گیر نکند.

∴ EA, EB, 8B, 3E, 3E1, 3E2, 3E3, 3E4
اگر شاهد این ارور‌ها در ماشین لباسشویی سامسونگ خود بودید، باید بدانید که احتمالا مشکل در عملکرد موتور و سنسور تشخیص دور می‌باشد، برای رفع ایراد در این قسمت باید ابتدا برد الکترونیک را مورد بررسی قرار دهید و سپس موتور را چک کنید و از اتصال کانکتور‌ها مطمئن شوید.
گاهی ممکن است در اثر آب خوردن به موتور این مشکل به وجود آمده باشد؛ پس از این نیز باید سنسور تشخیص دور را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کند.

∴ PE, 2E, 9E1, 9E2
این ارور ماشین لباسشویی سامسونگ SAMSUNG، نشان از ایراد در قسمت پاور ماشین لباسشویی دارد، زمانی که این ارور‌ها را در ماشین لباسشویی خود شاهد بودید، قبل از هر چیزی یکبار پریز ماشین را از برق خارج کرده و دوباره به برق بزنید تا اگر مشکل به خاطر نوسانات برق بود، حل شود؛ ولی اگر باز هم شاهد این ارور بودید، از برق ورودی به ماشین خود اطمینان حاصل کنید، برق لازم برای کارکرد ماشین لباسشویی سامسونگ، ۲۲۰ ولت است و اگر ولتاژ ورودی با این عدد مغایرت داشته باشد، شاهد این ارور خواهید بود، برای این کار نیاز به ولت‌متر دارید، اگر در این قسمت نیز مشکلی وجود نداشته باشد، احتمالا مشکلی در بخش برد کنترل به وجود آمده است که باید برای تعمیر و یا تعویض آن توسط یک تکنسین ماهر، اقدام کنید.

∴ AE, 13E
قطع شدن ارتباط بین برد main و sub باعث پدید آمدن این ارور می‌شود و باعث می‌شود سیگنال‌های ارسالی توسط هیچ بردی دریافت نشود؛ برای حل این مشکل باید از اتصال کانکتور‌ها به برد مطمئن شویم و سپس اتصالات و لحیم‌های موجود بر روی برد را بررسی کنیم، این کار نیز نیاز به تکنسین مجرب خواهد داشت؛ و بدون داشتن تجربه، دست به تعمیر بردن اشتباه است.

∴ FE
این ارور مربوط به به فن خشک‌کن می‌باشد. فن خشک‌کن در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ تعبیه شده است و آسیب دیدن آن منجر به ظاهر شدن ارور FE در ماشین لباسشویی خواهد شد. برای رفع این ارور، باید شیوه‌ی دسترسی به فن را از دفترچه مطالعه کنید و اگر شاهد گیر کردن آن بودید، آن را آزاد کنید، در صورتی که دسترسی به آن را نداشتید و یا فن مشکل اساسی داشت، باید به منظور تعویض آن با تکنسین مربوطه، ارتباط برقرار کنید.

∴ HE2, HE3
این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ، به دلیل مشکل هیتر در قسمت بخار، به وجود می‌آید، در واقع ماشین‌هایی که مجهز به سیستم خشک‌کن با جریان هوای خشک می‌باشند، ممکن است این ارور را بدهند، در نسل‌های جدید ماشین لباسشویی، برای این که لباس‌ها به طور کامل خشک شوند ، این سیستم خشک‌کن با بخار طراحی شده است. بدین شکل که پس از پایان کار ماشین در قسمت شست و شو، المنت‌ها داغ شده و با فن موجود، هوای داغ به داخل دیگ چرخان لباس‌ها وارد می‌شود. بدین شکل، هوای گرم به همه‌ی لباس‌ها برخورد کرده و باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود. وقتی در این سیستم مشکلی به وجود بیاید، ارور HE2 و HE3 در نمایشگر ماشین لباسشویی، نشان داده می‌شود.

∴ TE2, TE3
این ارور مربوط به وجود ایراد در دمای سیستم خشک‌کن با هوای داغ است، زمانی که سنسور دمای خشک‌کن و یا المنت‌ به طور صحیح عمل نکند، این ارور داده می‌شود، برای رفع آن، باید چک کرد که سیم المنت‌ها قطعی نداشته باشند و یا اتصال کانکتور مشکل نداشته باشد؛ ممکن است خرابی سنسور در این قسمت نیز باعث این اتفاق باشد.

∴ SUD, SUDs
این خطای ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل به وجود آمدن کف زیاد در ماشین لباسشویی می‌باشد، هنگامی که این ارور را شاهد بودید ماشین لباسشویی را خاموش کرده و سپس پس از مدت زمان حدود ۷ دقیقه، دوباره ماشین را با برنامه‌ی جدید روشن کنید؛ همچنین دقت داشته باشید که دیگر از مواد شوینده‌ی بی‌کیفیت استفاده نکنید و سعی کنید از مایعی یا پودری استفاده کنید که کم‌ترین میزان کف را تولید کرده و همچنین دارای آنزیم باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.