چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟ برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش باید به مواردی دقت کنید، که بتواند این کار را بی عیب و نقص به پایان برسانید. خانه بوش تمامی نکاتی که برای جرم گیری لباسشویی نیاز است را در این مطلب جمع آوری کرده است. پیشنهاد می‌کنیم به طور کامل مطلب کنید و شیوه ی جرم گیری درست را یا بگیرید.

دانستن این نکات باعث می‌شود استفاده ی بهتر و با کیفیت تری از ماشین لباسشویی مورد نظر داشته باشیم. و البته علاوه بر استفاده ی با کیفیت تر، باعث می‌شود عمر دستگاه بیشتر شود و در مدت زمان بیشتری بتوانیم از آن استفاده کنیم.

با خانه بوش همراه باشید و شیوه ی جرم گیری یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت بوش را یاد بگیرید. امیدوارم بعد از مطالعه این مقاله آن ها را در گوشه ی ذهنتان قرار ندهید و آن ها را به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش

اولین گام برای تمیز کردن ماشین لباسشویی بوش این است که باید یک پودر جرم گیری مناسب انتخاب کنید. این گام یکی از مهم ترین مراحلی است که در جرم گیری ماشین لباسشویی باید انجام شود. چرا که انتخاب پودر جرم گیر نامناسب جرم های لباسشویی را پاک نمی‌کند و باعث آسیب دیدن قسمت های فلزی دستگاه می‌شود. این کار در نهایت باعث عملکرد نامناسب لباسشویی و کثیفی لباس ها خواهد شد. پس حواستان باشد یک جرم گیر مناسب که برند معتبری دارد را انتخاب کنید.

برای استفاده از پودر جرم گیر کافی است قسمت جاپودری لباسشویی را باز کنید و جرم گیر را در همان جایی که پودر لباسشویی را می‌ریزید، بریزید. حالا نوبت تنظیم برنامه ی شستشو است. شما باید برنامه ی معمول شستشو را انتخاب کنید و صبر کنید دستگاه بدون لباس کار شستشو را انجام دهد.

بعد از تمام شدن برنامه‌ی شستشوی لباسشویی، درب لباسشویی را باز بگذارید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه درب دستگاه را ببندید. بهتر است در مدت زمان مشخص شده‌ای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش را انجام دهید تا دستگاه راندمان بهتری داشته باشد.

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش

یک پودر جرم گیر مناسب چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که ذکر شد یک جرم گیر مناسب می‌تواند در بهبود کارکرد دستگاه نقش داشته باشد و عمر استفاده از آن را بالا ببرد، پس بهتر است مزایای آن را بدانید و با در نظر گرفتن آن ها یک جرم گیر مناسب را برای ماشین لباسشویی تان انتخاب کنید.

رفع کردن بوی نامناسب لباسشویی
خوشبو کننده‌ی دستگاه لباسشویی
رسوب‌زدایی لوله‌های خرطوم‌ مانند که در زیر دیگ لباسشویی قرار دارند.
رسوب‌زدایی فیلتر
رسوب‌زدایی دیگ

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟
راهی برای پیشگیری از به‌ وجود آمدن جرم‌ در لباسشویی
بالا رفتن کیفیت تمیزی لباس‌ها
بالا بردن عمر ماشین لباسشویی
دلیلی برای صرفه‌جویی مواد شوینده
استفاده‌ی برق کمتر به‌دلیل تمیز کردن فیلتر

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟

ترکیب کردن سرکه، جوش شیرین و آب، یک جرم گیر قوی را به وجود می‌آورد. که مزیت های بسیاری دارد. این محلول یکی از محلول های مناسب برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش است که با وجود مزیت های خوب زیاد توصیه نمی‌شود، زیرا سرکه و جوش شیرین ۲ ماده ی اسیدی هستند و بعد از مدتی می‌توانند به قطعه هاس دستگاه و لاستیک بین درب آسیب وارد کنند.

نحوه‌ی استفاده از این محلول نیز مانند همان پودر جرم گیری است؛ بعد از ریختن آن در محفظه‌ی دستگاه باید لباسشویی را روشن کنید و بعد از تمام شدن برنامه‌ی شستشو درب دستگاه را باز کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس به کمک یک اسفنج دیواره‌ی داخلی لباسشویی را تمیز کنید.

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟

جرم‌گیری با سرکه و جوش شیرین دو روش موثر و طبیعی برای پاکسازی و تمیز کردن ماشین لباسشویی است. این دو ماده به دلیل خواص ضد عفونی‌کننده، ضد قارچی و آنتی‌ باکتریالی که دارند، می‌توانند لکه‌ها، رسوبات و باکتری‌ها را از داخل ماشین لباسشویی از بین ببرند.

  • جرم‌گیری با سرکه:

    در یک کاسه یا سطل مخصوص، مقداری سرکه سفید را با آب معمولی مخلوط کنید. نسبت معمولی بین سرکه و آب یک به یک است.

    محلول سرکه و آب را داخل مخزن شستشوی ماشین لباسشویی ریخته و دوره شستشوی خنک (بدون لباس) را اجرا کنید.
    پس از اجرای دوره، مخزن شستشوی ماشین لباسشویی و نقاط دیگر داخل ماشین را با حوله‌ای مرطوب و سرد تمیز کنید.

  • جرم‌گیری با جوش شیرین:

یک قاشق چایخوری جوش شیرین (سدیم کربنات) را در یک لیوان آب حل کنید.

مخزن شستشوی ماشین لباسشویی را خالی کنید و محلول جوش شیرین را داخل آن ریخته و دوره شستشوی خنک را اجرا کنید.
پس از اجرای دوره، مخزن شستشوی ماشین لباسشویی و نقاط دیگر داخل ماشین را با حوله‌ای مرطوب و سرد تمیز کنید.
استفاده از این دو روش به صورت دوره‌های منظم می‌تواند به جلوگیری از جرم‌گیری، عفونت‌های قارچی و باکتری‌ها و حفظ بهداشت ماشین لباسشویی کمک کند. همچنین این روش‌ها به دلیل طبیعی بودن، ایمنی بیشتری نسبت به محصولات شیمیایی دارند.

جرم‌گیری با جوش شیرین

چه مواقعی باید به جرم گیری لباسشویی بپردازیم؟

هرگاه بوی نامناسبی از ماشین لباسشویی استشمام کردید و یا لباس هایتان بعد از شستشو چرک بنظر رسیدند؛ لباسشویی هشدار می‌دهد که به یک جرم گیری درست و درمان نیازمند است. می‌توانید مدت زمان یک جرم گیری تا جرم گیری بعدی را یادداشت کنید و از این به بعد قبل از طی شدن این زمان به جرم گیری دستگاه بپردازید و از چروک مرده شدن لباس ها و پخش لباس ها پخش شدن بوی بد لباسشویی جلوگیری کنید.

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟

برای جلوگیری از جرم گیری ماشین لباسشویی بوش چه کنیم؟

برای اینکه از جرم گرفتن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید بهتر است به دو نکته توجه کنید. نکته ی اول این است که توجه کنید بعد از اتمام کار شستشوی ماشین لباسشویی درب لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت در آنجا رشد کنند و ماشین لباسشویی بوی نامناسبی را از خود ساطع کند.

و نکته ی دوم این است که سعی کنید برای شستوی لباس هایتان بیشتر از پودر لباسشویی استفاده کنید، استفاده از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس ها در محفظه باعث می‌شود دستگاه رسوب بگیرد و به جرم گیری نیاز داشته باشد.

 

جرم گرفتن و خشک نشدن لباس ها

گاهی اوقات بعد از شستشوی لباس ها و خارج کردن آن ها از ماشین لباسشویی لباس هایی را مشاهده می‌کنید که رطوبت زیادی دارند به طوری که انگار ویژگی خشک کن ماشین لباسشویی اصلا کار نکرده است. این حالت زمانی رخ می‌دهد که ماشین لباسشویی دچار رسوب شده باشد. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی بوش همیشه باید به موارد زیر دقت کنید و آن ها را به درستی انجام دهید.

فیلتر ماشین لباسشویی را باز کرده و با مواد شوینده و مسواک آن‌ را جرم گیری کنید.
لاستیکی که در اطراف درب لباسشویی قرار دارد را با اسفنج و مواد شوینده تمیز کنید.
به جرم گیری دیگ ماشین لباسشویی با مواد شوینده مناسب بپردازید.
جرم گیری صحیح قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی از ایجاد رسوبات جلوگیری می‌کند و در نهایت لباس‌ها رطوبت زیادی نخواهند داشت.

چگونه لباسشویی بوش را رسوب زدایی کنیم؟

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.