چگونه بوی وحشتناک ناشی از یخچال خود را از بین ببریم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تمامی مواد داخل یخچال را بیرون آورده و داخل یخچال خود را تمیز کنید

ممکن است یک توصیه ی کاملا ساده و واضح به نظر برسد اما این کار تنها برای شروع و آشکار کردن منبع بوی بد ناشی از یخچال است.

برای تمیز کردن سطح داخلی یخچال خود از یک ترکیب ساده آب و صابون استفاده کنید. با استفاده از اسفنج یا اسکاچ یخچال را تمیز کنید. قفسه ها و کشوها را بیرون آورده و بشویید. سپس با تمیز کردن یخچال به کمک سرکه و آب همه چیز را تمام کنید.

تمام ظروف داخل یخچال خود را بررسی کنید

قبل از اینکه ظرف دیگری را داخل یخچال خود قرار دهید ، آن را باز کنید و مشخص کنید آیا منبع بوی داخل یخچال شما از آن ظرف می آید یا خیر. به تاریخ چاشنی های خود و دیگر موارد غذایی یخچال نگاه کنید تا ببینید منقضی شده اند یا خیر. هنگامی که تشخیص دادید که محتوای یک ظرف خوب و سالم است، قسمت بیرونی ظرف را پاک کنید. فقط در این صورت است که می توانید مطمئن شوید که بو دوباره به یخچال منتقل نمی شود.

دریچه های یخچال خود را تمیز کنید

دو قسمت از یخچال شما با منافذ یا دریچه است. ابتدا دریچه یا منافذی را که بین فریزر و یخچال هستند بررسی کنید. این دریچه باعث گردش هوای سرد برای اطمینان از تازه بودن هوای یخچال شما می شود. اگر این دریچه مسدود شود، نه تنها یخچال شما می تواند بو بگیرد بلکه دما نیز غیرقابل اطمینان است. دریچه را تمیز و اطمینان حاصل کنید که ظروف غذا باعث پوشیده شدن دریچه نمی شوند.

دریچه دوم زیر یخچال شماست و گرما را از کمپرسور یخچال خارج می کند. این دریچه نه تنها می تواند کثیف شود بلکه می تواند منبع بوی وحشتناک یخچال نیز باشد. دریچه را برداشته و آن را با ترکیبی از آب صابون و سرکه تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:ویژگی تعمیرات یخچال فریزر

جوش شیرین می تواند خوشبو کننده خوبی برای یخچال باشد

واقعیت تأسف آور این است که پلاستیکی که یخچال شما از آن ساخته شده است می تواند بو را طولانی مدت را در خود نگه دارد. ساده ترین راه برای از بین بردن بو در داخل پلاستیک استفاده از جوش شیرین است.

حتی می توانید جوش شیرین مخصوصی داشته باشید که داخل ظرف یا پارچه است تا دیگر نگران کثیف شدن یخچال خود نباشید. فقط آن را در یخچال خود قرار داده و طی چند روز اول تفاوت بو را مشاهده خواهید کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.