چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌دهد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌دهد؟ بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌تونه عوامل متعددی داشته باشه، بعضی این دلایل به نحوه ی استفاده ی شما برمیگرده، اگر به روش استفاده ی اصولی از ماشین لباسشویی آشنا نیستید، حتما مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

۱. نیم سوز شدن موتور

موتور ماشین لباسشویی یکی از اجزای مهم هر دستگاه هست که به قلب آن تشبیه میشه، گاهی مکنه بوی سوختگی رو از سمت پشت ماشین لباسشویی خودتون احساس کنین و این به این معنا هست که امکان داره ماشین لباسشویی شما نیم سوز شده باشه، بنابراین قصد داریم رابطه بین نیم سوز شدن و بوی سوختگی دستگاه رو بررسی کنیم که شامل موارد زیر هست:

وقتی مخزن ماشین لباسشویی رو بیش از حد استاندارد پر می‌کنین و لباس داخلش قرار میدین، مشاین لباسشویی مدت خیلی طولانی کار می‌کنه و مشکلات فراوانی رو بوجود میاره، گاهی مکنه بوی سوختگی ماشین لباسشویی به علت همین بی احتیاطی کوچک ما و نیم سوز شدن موتور باشه.

وقتی ماشین لباسشویی شما چند بار پشت سر هم و به مدت طولانی کار کنه ، داغ شدن بیش از حد اجزای موتور باعث نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی شما میشه و بوی بدی رو برای شما ایجاد می‌کنه، تو این حالت شما می‌تونین صداهای عجیب و غریبی رو هم از ماشین لباسشویی بشنوید و لباس‌ها هم به هیچ عنوان خوب شسته نمیشن.

1. نیم سوز شدن موتور

۲. خراب شدن موتور ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم داغ شدن اجزای موتور ماشین لباسشویی شما اثر جدی بر روی خراب شدن موتور ماشین لباسشویی داره. چنانچه بار زیادی رو داخل ماشین لباسشویی قرار بدین، برنامه‌های شستشو رو به صورت طولانی مدت تنظیم کنین و سه یا چهار بار در روز بدون وقفه برای شستشوی لباس‌ها ازش استفاده کنین، موتور ماشین لباسشویی شما آسیب جدی می‌بینه و داغ شدن اجزای داخلی‌اش باعث سوختگی اجزا میشه و بوی سوختگی به مشام شما میرسه، مخصوصا سوختگی سیم پیچ‌ها باعث آسیب جدی به ماشین لباسشویی شما میشه.

همچنین اگه تسمه‌های شما فوق العاده سفت باشه ماشین لباسشویی دچار مشکل میشه، داغ می‌کنه و بوی سوختگی ازش به مشام میرسه.

چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌دهد؟

۳. پارگی تسمه ماشین لباسشویی

تسمه ماشین لباسشویی قطعه‌ای هست که وظیفه دارد تمام قطعات داخلی دستگاه شما رو کاملا مستحکم در سر جای خودش نگه دارد، چنانچه این تسمه دچار پارگی یا پوسیدگی بشه، ممکنه از محل درست جای گرفتن خودش خارج بشه و تمام قطعات موتور و قطعات داخلی ماشین لباسشویی از جای خودشون خارج بشن! که باعث میشه موتور داغ کنه و بوی سوختگی ماشین لباسشویی به مشام برسه.

البته اگه تسمه خیلی سفت هم بسته بشه باز هم این مشکلات بوجود میاد و پارگی تسمه مشکلات فراوانی رو برای شما ایجاد می‌کنه، بنابراین همیشه یک علت احتمالی بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌تونه پاره شدن تسمه باشه.

 

۴. سوختن لاستیک های المنت

یکی از قطعات داخلی مهم ماشین لباسشویی المنت نام داره، این قطعه دارای یه پوشش پلاستیکی هست که در اثر وقوع گرمای شدید داخل ماشین لباسشویی ممکنه که حرارت المنت به داخل ماشین لباسشویی شما نفوذ کنه و بوی سوختگی شدیدی ایجاد بشه، یکی از علت‌های احتمالی بوی سوختگی ماشین لباسشویی، می‌تونه سوختن لاستیک‌های المنت باشه، بنابراین حتما باید توسط یک تعمیرکار خبره چک بشه.

 

۵. آسیب جدی المنت

عموما برد و تایمر بر روی ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما تاثیر دارند. اما المنت هم در شرایط اصلی می‌تونه آسیب زا باشه، اما المنت ماشین لباسشویی در صورت فقدان آب داخل دیگ می‌تونه به شدت داغ باشه و باعث اسجاد سوختگی بشه و بوی سوختگی ایجاد کنه.

 

۶. سوختن سیم های المنت ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی هم مشابه هر نوع وسیله ی دیگه لوازم خانگی دارای سیم کشی های داخلیه، این سیم کشی ها که گاهی در مجاورت موتور ماشین لباسشویی و المنت قرار دادن ممکنه باعث ایجاد آسیب به المنت و اجزای اون و بوی سوختگی بشه بنابراین تا جای ممکن زیاد و به صورت پشت سر هم از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

علاوه بر آن از تنظیم آب بالا خودداری کنید. دمای بالای آب هم باعث آسیب به سیم کشی و بوی سوختگی و حتی کار نکردن ماشین لباسشویی میشه.

6. سوختن سیم های المنت ماشین لباسشویی

۷. سوختن برد الکترونیکی

همانطور که پیش از این گفتیم سوختن یا اتصالی برد و تایمر باعث میشه بوی سوختگی شدیدی در ماشین لباسشویی شما ایجاد بشه و در این مواقع باید سریعا اقدامات ضرروری رو انجام بدین.

چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌دهد؟

۸. آسیب دیدن دو شاخه برق

یکی دیگه از علت های استشمام بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما مربوط به دو شاخه برقی ماشین لباسشویی هست تو این وضعیت دو شاخه آسیب می‌بینه و بوی سوختگی به مشام شما میرسه، ممکنه که به دلیل کیفیت پایین قطعه دو شاخه قسمت های پلاستیکی اش ذوب بشه و بوی سوختگی شدیدی ایجاد کنه.

۹. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

کلاچ در ماشین لباسشویی وظیفه ی چرخاندن سبد شست و شوی ماشین لباسشویی رو برعهده داره در نتیجه چنانچه صدای دلخراش و هولناکی از ماشین لباسشویی شما به گوش برسه و بوی سوختگی به مشام برسه کلاچ شما خراب شده و بایستی تعیمر بشه.

 

۱۰. عدم استفاده از سرویس دوره ای

سرویس دوره ای خدماتی مربوط به سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی شماست که می‌تونه مشکلات حاد ماشین لباسشویی رو که منجر به مشکلات بزرگتر مثل بوی سوختگی میشه رو پیش از اینکه بوجود بیاد رفع کنه و عدم استفاده از این سرویس ها باعث خرابی عمقی و زود هنگام دستگاه و بروز عوامل سوختگی میشه.

چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی می‌دهد؟

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.