چرا درجه یخچال سامسونگ چشمک می زند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال‌ها یکی از لوازم جدا نشدنی آشپزخانه‌ها می‌باشند و کمتر منزلی را می‌توانید پیدا کنید که در آن حداقل یک یخچال یافت نشود. امروزه افراد برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی و تازه نگه‌داشتن میوه و سبزیجات، از انواع یخچال فریزر‌ها استفاده می‌کنند. به دلیل نیاز تمام خانواده‌ها به این دستگاه، شرکت‌های بسیاری در جهت تولید یخچال فریزرها فعالیت می‌کنند. اما یکی از نام‌هایی که همیشه در بازار این لوازم جز اولین و بهترین‌ها بوده، شرکت سامسونگ می‌باشد. یخچال‌های ساسونگ به دلیل طراحی زیبا و‌ کیفیت بالایی که دارند، از محبوبیت بسیاری بین خانواده‌های ایرانی برخوردار هستند. از این رو امروز می‌خواهیم راجع‌به یکی از سوالات پرتکراری که شما عزیزان پرسیده‌اید، یعنی علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ توضیح داده و شما را با دلایل آن آشنا کنیم.

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ چیست؟

با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی، یخچال فریزهای موجود در بازار نیز پیشرفت بسیاری کرده‌اند. امروزه اکثر یخچال‌ها دارای صفحه نمایش‌هایی می‌باشند که درجه یخچال، بر روی آن‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین بعضی از یخچال‌ها نیز دارای تکنولوژی عیب‌یابی هوشمند می‌باشند. یخچال‌های سامسونگ نیز جز پیشگامان این سیستم‌، در دستگاه‌های خود بودنند

این سیستم‌ها به گونه‌ای است که در صورتی که یکی از بخش‌ها یا قطعات یخچال دچار مشکل یا خرابی شود، با کد یا ارور خاصی روی صفحه نمایش گزارش می‌دهد تا شما سریعاً متوجه موضوع شده و سریعاً در جهت تعمیر قطعه خراب اقدام کنید. توجه داشته‌باشید که این خطا و ارورها در برندهای مختلف متفاوت می‌باشد و بهترین راه برای شناخت کد خطا‌ها، مراجعه به دفترچه راهنما یخچال فریزر خود می‌باشد تا علت آن را دریابید.

چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ مشکلی است که دلایل مختلفی دارد و‌همچنین گاهی مواقع خرابی قطعاتی در یخچال فریزر سبب بروز این اتفاق می‌شود. در ادامه تمام دلایل این اتفاق و را‌های رفع آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • تنظیم نبودن درجه یخچال

یکی از عواملی که علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ می‌باشد، تنظیم نبودن درجه آن‌ها است. معمولاً برای اولین بار که یخچال را راه‌اندازی می‌کنید، دمای یخچال به طور ناگهانی افزایش می‌یابد و در این صورت درجه یخچال فریزر شما شروع به چشمک زدن می‌کند. اما این را بدانید که اصلاً جای نگرانی نیست و یخچال به طور اتوماتیک دما را به میزان استانداردی که از قبل تنظیم شده می‌رساند و پس از آن، چشمک زدن درجه نیز قطع می‌شود. پس به طور کلی با مشاهده چشمک زدن درجه دستگاه، به دمای آن توجه کنید. اگر تنظیمات درجه دستگاه به هم خورده‌است، آن را مجدداً تنظیم کرده تا این مشکل برطرف شود.

تنظیم نبودن درجه یخچال
  • ریست کردن یخچال

از دیگر عوامل بروز این اتفاق، ریست کردن تنظیمات یخچال می‌باشد. در نظر داشته باشید، هنگامی که شما تنظیمات یخچال را ریست می‌کنید، تنظیمات دمای دستگاه نیز به هم می‌خورد. در این مواقع لازم است تا دوباره آن را تنظیم کرده و منتظر بمانید تا دمای یخچال روی دمای تنظیم شده، برگردد. اما گاهی مواقع دمای یخچال نیز بر روی دمای استاندارد بازمی‌گردد اما همچنان درجه دمای یخچال شما چشمک می‌زند. در این صورت بهتر است تا دستگاه را از پریز کشیده و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه استراحت کند و مجدداً آن را به برق وصل کنید

پس از این کار، به احتمال زیاد چشمک درجه دمای یخچال سامسونگ متوقف خواهدشد اما اگر این اتفاق رخ نداد، به احتمال فراوان خرابی یکی از قطعات داخلی، علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ شما شده‌است. در ادامه، این قطعاتی که در صورت خرابی، درجه دمای روی صفحه نمایش یخچال چشمک میزند را معرفی کرده‌ایم.

چشمک زدن درجه دما یخچال سامسونگ می‌تواند نتیجه خرابی کدام قطعات باشد؟

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، خرابی بعضی از قطعات داخلی یخچال فریز نیز می‌تواند سبب چشمک زدن درجه دمای آن شود. اما در صورت مواجه با این اتفاق، ابتدا دو عامل گفته‌شده در بخش قبلی را بررسی کرده و اقداماتی که پیشنهاد دادیم را انجام دهید. در صورت قطع نشدن این چشمک، سراغ قطعات گفته‌شده در زیر رفته و سلامت آن‌ها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:صدای فن یخچال سامسونگ و راه حل آن

  • خرابی سنسور فریزر

یکی از قطعات مهم یخچال‌های فریزر که وظیفه آن‌ها تنظیم دما و یخ زدن قسمت فریزر می‌باشد، سنسور فریزرها می‌باشد. حال که با این قطعه آشنا شدید، بهتر است بدانید که در صورت خرابی یا بروز مشکل در این قطعه، درجه دمای یخچال چشمک خواهدزد.

خرابی این قطعه معمولاً بر اثر قطعی مدار برد، ایجاد مشکل در اتصالات آن یا خرابی خود سنسور، رخ می‌دهد. برای مطمئن شدن منشا این خرابی، بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا با یک تصمیم درست، از خرج و هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند.

علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ
  • وجود مشکل در سنسور یخساز یخچال

این علت مختص به یخچال‌های ساید دارای قابلیت یخساز می‌باشد و یخچال‌های معمولی با این علت سروکار نخواهندداشت.

کنترل قسمت یخساز یخچال‌های سایدبای‌ساید، برعهده‌ی سنسورهای یخساز می‌باشد. دستورالعمل این قسمت توسط این سنسور صادر می‌شود و یکی از دلایلی که علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ می‌باشد، وجود مشکل در این قطعه است.

این مشکلاتی که سبب چشمک زدن درجه دما یخچال می‌شوند عبارت‌اند از اتصال کوتاه در سنسور، وجود قطعی در سیم‌های برق آن، خرابی سوکت و وجود خلل در اتصالات این سنسور. پس در صورت بروز هر کدام از این عوامل، سنسور یخساز دستگاه با مشکل روبه‌رو خواهدشد و نتیجه‌ی آن چشمک زدن درجه دما است.

  • خرابی برد الکتریکی

بردهای الکتریکی یخچال‌ها جز مهم‌ترین قطعات آن‌ها می‌باشند و بروز مشکل در آن‌ها سبب می‌شود تا اتفاقات مختلفی در دستگاه رخ دهد که یکی از آن‌ها موضوع چشمک زدن درجه دما است. در این مواقع تشخیص تعمیر یا تعویض برد کار بسیار مشکلی است که علاوه‌بر تخصص، نیاز به تجربه بسیار می‌باشد. .

  • وجود مشکل در سنسور برفک‌زدایی

این عامل نیز مربوط به یخچال‌های دیفراست و شامل تمام یخچال‌ها نمی‌باشد. در صورتی که یخچال شما دیفراست و سنسور برفک‌زدایی شما دچار اتصال کوتاه، قطعی سیم یا خرابی سوکت سنسور شود، درجه دمای یخچال شما چشمک خواهدزد. علاوه‌بر این دلایل، اگر دمایی که این سنسور دریافت می‌کند کمتر از ۵۸- درجه فارنهایت و یا از ۱۵۰ درجه فارنهایت بیشتر باشد، مشکل چشمک زدن در یخچال شما رخ خواهدداد.

  • وجود مشکل در فن یخچال

بعضی از مواقع نیز گزارش شده که علت چشمک زدن درجه یخچال ساید سامسونگ، خرابی فن آن‌ها می‌باشد. در این صورت، علاوه‌بر چشمک زدن درجه دما، کد خطا یا ارور نیز بر روی صفحه یخچال ظاهر می‌شود. دلایلی که سبب خرابی فن دستگاه می‌شوند معمولاً اتصال کوتاه، قطعی سیم در آن‌ها و خراب شدن موتور فن‌ها می‌باشد که لازم است تا این عوامل را یک تعمیرکار بررسی کند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.