چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بررسی ۵ دلیل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

قفل شدن درب ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل خراب شدن قفل درب یا بروز یک عامل سیستمی باشد. با این حال باز نشدن درب ظرفشویی به هر علتی که باشد باید سریع تر رفع شود. زیرا باعث اختلال در عملکرد ظرفشویی و از کار افتادن آن شود. از جمله دلایل باز نشدن درب ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. خرابی قفل درب
  2. مشکل در لولای درب ظرفشویی
  3. خرابی میکروسوئیچ درب ظرفشویی
  4. فعال شدن قفل کودک
  5. وجود آب درون ظرفشویی

خراب شدن قفل درب علت باز نشدن درب ظرفشویی

یکی از علت هایی که باعث باز نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود، خراب شدن قفل درب است. قفل درب ماشین ظرفشویی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ممکن است هرگونه خرابی در ساختار آن باعث قفل شدن درب ظرفشویی شود. با این اساس برای بررسی علت باز نشدن درب ظرفشویی بهتر است در ابتدا از تعمیرکار بخواهید تا قفل درب را بررسی کند. قفل درب ظرفشویی معمولاً با نام میکروسوئیچ درب شناخته می شود که علاوه بر امنیت دستگاه وظیفه باز و بسته شدن درب و فیکس شدن آن را بر عهده دارد. بر این اساس بهتر است تعمیر کار برای حل مشکل باز نشدن در ظرفشویی به تعمیر میکروسوئیچ درب بپردازد.

پوسیدگی و شکستگی لولای درب از دلایل باز نشدن درب ظرفشویی

چرا درب ظرفشویی باز نمی شود؟ آیا بعد از قفل شدن درب ظرفشویی به بررسی لولای درب پرداخته اید؟ قطعاً یکی از شایع ترین عواملی که باعث بسته شدن درب ماشین ظرفشویی می شود، پوسیدگی و شکستگی لولای درب است. بنابراین در ابتدا به بررسی لولای درب بپردازید. اگر سالیان زیادی است که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، ممکن است خراب شدن لولا به دلیل استفاده مداوم و خشک شدن فلز اتفاق بیافتد. اگر علت باز نشدن درب ظرفشویی به این علت است، باید از تعمیرکار بخواهید تا تعویض لولای درب را با متریال باکیفیت و با دقت بالایی انجام دهد.

اختلال در عملکرد سوئیچ فشار علت باز نشدن درب ظرفشویی

از دیگر علت های خراب شدن ماشین ظرفشویی و باز نشدن درب آن می توان به عملکرد سوئیچ فشار ماشین ظرفشویی توجه کرد. خراب شدن سوئیچ فشار ماشین باعث می شود که درب ماشین ظرفشویی به درستی کار نکند و باعث باز نشدن درب ظرفشویی شود. همچنین اگر عاملی باعث انسداد سوئیچ شود یا هوای به دام افتاده باعث بسته شدن قفل درب شود. بر این اساس بهتر است به بررسی سوئیچ فشار ماشین ظرفشویی پرداخته و در صورت خراب بودن آن را تعمیر کنید.

فعال شدن قفل کودک از علل باز نشدن درب ظرفشویی

قفل کودک ظرفشویی یکی از امکاناتی است که در طی چند سال اخیر در لوازم خانگی ها تعبیه شده است تا میزان امنیت این دستگاه افزایش پیدا کند. با فعال شدن قفل کودک دکمه های دیگر از کار افتاده و با فشار دادن آن ها عملیاتی اعمال نمی شود. در همین راستا اگر علت باز نشدن درب ظرفشویی به دلیل فعال بودن قفل کودک باشد، بهتر است در ابتدا قفل کودک را غیرفعال کنید. نحوه غیرفعال کردن قفل کودک ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد. بر این اساس در ابتدا قفل کودک را غیرفعال کنید و سپس مجدداً برای باز کردن درب ظرفشویی اقدام کنید.

وجود آب درون ماشین ظرفشویی دلیل باز نشدن درب ظرفشویی

از دیگر دلایلی که موجب بسته شدن یا قفل شدن درب ماشین ظرفشویی می شود، وجود آب درون ظرفشویی است. علت های متعددی ممکن است باعث شود تا آب درون ماشین ظرفشویی جمع شود. بنابراین بهتر است برای رفع مشکل باز نشدن در ظرفشویی در ابتدا کمی صبر کنید تا آب درون ماشین ظرفشویی خالی شود. در ادامه مجدداً قفل درب را باز کنید. اگر باز هم درب ماشین ظرفشویی باز نشده است، بهتر است به بررسی دلایل دیگری که موجب باز نشدن درب ظرفشویی می شوند، بپردازید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.