چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ یخچال یکی از لوازم خانگی های ضروری و پراستفاده در محیط آشپزخانه است که نقش موثری در نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی دارد. اما یخچال دستگاهی است که دائماً مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت ممکن است در معرض خرابی های زیادی قرار بگیرد. اما در مواقعی بعد از اتصال یخچال به برق، فیوز میپرد. علت پریدن فیوز برق بعد اتصال یخچال هرچه که باشد، باید هرچه سریع تر عیب یابی و تعمیر شود تا از خراب شدن یخچال جلوگیری شود. در این مطلب به بررسی اینکه چرا بعد از وصل کردن یخچال به برق فیوز میپرد، می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پنج ۵ دلیلی که باعث پریدن فیوز هنگام اتصال یخچال به برق می شود.

چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ پریدن فیوز هنگام اتصال یخچال به برق از مشکلات شایعی است که ممکن است عده زیادی از افراد با آن مواجه شوند. تنها راه برای رفع علت پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق این است که بتوانید دلایل بروز این موضوع را تشخیص دهید. تشخیص علت پریدن فیوز تنها توسط افراد با تجربه امکان پذیر است. اما ۵ علت عمده ای که باعث پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق می شود عبارت است از:

  1. اتصال کوتاه قطعات الکترونیکی
  2. خراب شدن کمپرسور یخچال
  3. خرابی ترموستات
  4. قرارگیری یخچال در محیط سرد
  5. مشکل در سیم های فیوز

اتصال کوتاه قطعات الکترونیکی

یکی از شایع ترین عواملی که باعث از کار افتادن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق می شود، اتصال کوتاه در قطعات الکترونیکی یخچال است. تمام یخچال های موجود در بازار از تعداد زیادی قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند. در صورتی که به دلایل متعددی در این قطعات اتصالات کوتاهی رخ دهد، فیوز برق قطع می شود تا یخچال دچار آسیب دیدگی نشود. برای رفع علت پریدن فیوز بعد از متصل شدن یخچال به برق بهتر است از تعمیرکار بخواهید تا به بررسی قطعات الکترونیکی دستگاه پرداخته و در صورت وجود مشکل آن را رفع کند.

خراب شدن کمپرسور یخچال

یخچال برای روشن شدن و خنک کردن مواد غذایی از دستگاهی به نام کمپرسور که به عنوان موتور یخچال شناخته می شود، استفاده می کند. در صورتی که کمپرسور یخچال قدیمی باشد و به دلیل استفاده طولانی مدت خراب شده باشد، ممکن است باعث از کار افتادن فیوز شود. در واقع خراب شدن کمپرسور یا اختلال در عملکرد آن باعث ایجاد اتصال کوتاه و در نهایت از کار افتادن فیوز می شود. اگر علت پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق مرتبط با کمپرسور یا یکی از قطعات یخچال است، از تعمیرکار بخواهید تا برای رفع مشکل آن اقدام کند. توجه داشته باشید که خراب بودن کمپرسور باعث خراب شدن کل یخچال می شود.

اختلال در عملکرد ترموستات یخچال های قدیمی

ترموستات یکی از اجزای یخچال های قدیمی است که ممکن است در اثر اختلال در عملکرد آن باعث پریدن فیوز بعد از روشن کردن یخچال شود. اگر متوجه این موضوع که بعد از زدن یخچال به برق فیوز میپرد مواجه شده اید، ابتدا از تعمیرکار بخواهید تا به بررسی چند مورد از قطعات یخچال بپردازد. قطعاً خراب شدن ترموستات از دلایل اصلی پریدن فیوز است. زیرا با ایجاد اتصال کوتاه در سوکت های ترموستات، فیوز می پرد و از کار می افتد.

قرارگیری یخچال در محیط های سرد

یکی از عواملی که بعد از اتصال یخچال به برق باعث پریدن فیوز می شود، قرار داشتن یخچال در محیط نامناسب است. در اکثر مواقع علت اصلی پریدن فیوز، قرار گرفتن یخچال در محیط های سرد است که با ایجاد اتصالات کوتاه باعث خراب شدن یخچال و پریدن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق می شود. بنابراین بهتر است یخچال خود را در محیط های معتدل قرار داده و از گذاشتن یخچال در محیط های سرد و گرم خودداری کنید.

خراب یا قدیمی شدن سیم ها و فیوز

عامل دیگری که باعث پریدن فیوز بعد از اتصال یخچال به برق می شود، خراب شدن یا قدیمی شدن انواع سیم و کابل و فیوز است. سیم کشی های قدیمی یا سیم های بی کیفیت تحمل قدرت برق را ندارند و ممکن است هنگام عبور جریان برق بسوزند و باعث ایجاد اتصالی و از کار افتادن فیوز شوند. همانطور که می دانید فیوز وظیفه حفاظت از یخچال و سایر لوازم برقی را بر عهده دارد. به همین علت است که بلافاصله بعد از اتصالی سیم و کابل فیوز برق می پرد. در چنین شرایطی باید از برق کاری بخواهید تا به تعویض سیم ها و فیوز های بی کیفیت بپردازد.

چگونه می توان به تشخیص علت پریدن فیوز بعد از زدن یخچال به برق پرداخت؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا بعد از زدن یخچال به برق فیوز می پرد؟ پرداختیم. عوامل متعددی چون نوسانات برق، نوع سیم کشی، خراب شدن قطعات یخچال و … باعث پریدن فیوز هنگام وصل شدن یخچال به برق هستند. در صورتی که مایل به رفع مشکل پریدن فیوز پس از اتصال یخچال به برق هستید، توصیه می شود از تعمیرکار حرفه ای و متخصص یخچال در هوم کارا کمک بگیرید.

هوم کارا یکی از تعمیرگاه های متخصص و حرفه ای است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را انجام می دهد. در صورتی که علت پریدن فیوز یخچال به دلیل خراب شدن قطعات آن باشد، می توانید با مراجعه به تیم هوم کارا درخواست تعمیرکار یخچال در محل را داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.