نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی LG

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شاید برایتان جالب باشد که چطور ماشین لباسشویی هم همانند لپ تاپ و کامپیوتر ریست می‌شود. ریست در واقع به معنای راه اندازی دوباره‌ی‌ سیستم دستگاه می‌باشد و با این کار، می‌توان یک سری مشکلات نرم افزاری که برای کامپیوتر ماشین لباسشویی به وجود آمده را حل کرد. برند مورد نظر ما در این مقاله، برند محبوب LG می‌باشد. ولی باید توجه داشت که برای اکثریت این برند‌ها، روش‌هایی برای ریست کردن وجود خواهد داشت که در دفترچه راهنمای آن‌ها ذکر شده‌اند و وجه اشتراکات زیادی نیز با هم دارند.اما ریست ماشین لباسشویی ال جی چگونه است؟ و یا اگر بخواهیم بهتر موضوع را بررسی کنیم، باید بدانیم که اصلا چرا باید ماشین لباسشویی را ریست کنیم و اگر این کار را انجام دهیم، چه مشکلاتی حل خواهد شد؟

ریست ماشین لباسشویی ال جی

تمامی این موارد، در این مقاله بررسی شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم برای درک این موضوعات، تا پایان این متن، همراه ما باشید

چه زمانی ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم

قبل از اینکه بخواهیم راجع به چگونگی ریست ماشین لباسشویی ال جی صحبت کنیم، باید بدانیم که چه زمانی مجبور به این کار خواهیم بود. در واقع گاهی ممکن است کارکرد دستگاه شما به طور ناگهانی متوقف شود و سیستم آن، دچار هنگی شود. در ماشین لباسشویی ال جی، عواملی همچون قطعی ارتباط میان موتور و پنل، باعث توقف دستگاه می‌شود که می‌توان با یک ریست ساده، این مشکل را حل کرد.

در واقع وقتی دستگاه را ریست می‌کنید، فعالیت دستگاه از نو شروع می‌شود و مشکلات سیستمی که در قبل به وجود آمده بود را به همراه نخواهد داشت.

البته باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز وجود خواهد داشت که باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود؛ عواملی همچون کثیف بودن لوله‌ی تخلیه و عوامل دیگر، که گاها ارور آن‌ها نیز بر روی صفحه نمایش دستگاه به نمایش داده می‌شود. این قبیل مشکلات، با یک ریست ساده حل نمی‌شوند و در صورت بروز اینگونه مشکلات، لازم است تا از یک تکنسین برای رفع مشکل به وجود آمده کمک بگیرید.

چه زمانی ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم

پس در واقع زمانی که مشکل به وجود آمده، صرفا مشکلی نرم‌افزاری بوده باشد و یک اختلال سیستمی باعث به وجود آمدن آن باشد، ریست ماشین لباسشوویی ال جی، کارساز خواهد بود، اما مشکلات فیزیکی با این کار رفع نمی‌شود.

نحوه‌ی ریست ماشین لباسشویی ال جی

باید به این نکته توجه داشته باشید که خود ریست ماشین لباسشویی ال جی اگر زیاد و در موارد بیهوده انجام شود، ممکن است موجب به وجود آمدن مشکلاتی در سیستم می‌شود؛ بنابراین در مواردی که اطمینان دارید که با ریست کردن، مشکلاتی مثل تاخیر در شروع فعالیت، خاموش شدن‌های ناگهانی و وجود ارور‌های بی‌مورد و … رفع می‌شود دست به این اقدام بزنید.

۱) برای این کار ابتدا دستگاه را خاموش کنید،۲) آن را روی حالت Cotton قرار داده و سپس آن را روشن کنید و بلافاصله بعد از این که دستگاه را روشن کردید، دکمه‌ی Temp و یا spin speed را یک بار فشار دهید.( دستتات روی آن نماند).۳) حال دکمه‌یlevel water یا function را یک بار فشار دهید، ۴) این مرحله ((۳)) را تا زمانی عبارت T01 به T02 تغییر کرد انجام دهید. زمانی که T02 بر روی نمایشگر ظاهر شد، دکمه‌ی start را بزنید. ۵) بعد از این مرحله، وقتی عبارت ELT بر روی نمایشگر ظاهر شد، دکمه‌ی ریست را فشار دهید. در این هنگام دستگاه شما ریست می‌شود.

لباسشویی ال جی دارای دکمه‌ی ریست

پس از ریست ماشین لباسشویی ای جی، اگر خطایی شاهد نبودید، نشان دهنده‌ی این است که دستگاه ریست شده است. اما ممکن است باز هم با خطاهایی بر روی نمایشگر رو به رو شوید که اکثرا موارد مهمی نمی‌باشند. در این حالت، دکمه‌ی temp را ۵ ثانیه نگاه دارید تا این خطا‌ها بر طرف شود.
اما لازم به ذکر است که اگر این خطا‌ها به دلیل مشکلات فیزیکی درون قطعات ماشین لباسشویی باشد، این خطا‌ها برطرف نخواهند شد و ممکن است باز هم مشکلات قبلی وجود داشته باشند؛ که توصیه می‌شود برای این کار از نیروی متخصص کمک بخواهید

ریست ماشین لباسشویی ال جی فاقد دکمه‌ی ریست

اما برخی مدل‌های این ماشین لباسشویی فاقد دکمه‌ی ریست می‌باشند؛ در این شرایط چگونه ماشین لباسشویی ال جی خود را ریست کنیم؟ حقیقت این است که برای این دستگاه‌ها حالت ریست کردن طراحی نشده است؛ که دلیل آن یا قدیمی بودن آن است و یا این که پیشبینی شده است که دستگاه به ریست نیازی پیدا نخواهد کرد. اما ریست کردن این دستگاه‌ها، بسیار ساده‌تر از دستگاه‌های فوق می‌باشد.

بیشتر بخوانید:بررسی علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

برای این کار می‌توانید دستگاه را از برق جدا کنید و سپس بعد از ۵ دقیقه دوباره به برق وصل کنید. اگر دستگاه ریست شد و خطا‌های قبلی را نشان نداد که هیچ، اما اگر باز هم شاهد خطا‌ها بودید، به روش زیر عمل کنید.

۱) ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید، ۲) سپس دکمه‌ی start یا pause را به مدت ۵ ثانیه نگه داشته و سپس،۳) برق دستگاه را وصل کنید. با این کار، انتظار می‌رود دستگاه شما ریست شود

باید به این نکته توجه داشته باشید در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی ال جی، ممکن است دکمه‌ی ریست جایگاه‌های متفاوتی داشته باشد. برای همین توصیه می‌شود حتما دفترچه راهنمای دستگاه را تا آخرین لحظه در دسترس خود قرار دهید تا وقتی همانند شرایط ذکر شده به آن نیاز پیدا کردید، آن را مطالعه کنید.

لباسشویی ال جی فاقد دکمه‌ی ریست

خطاهایی که با ریست کردن حل می‌شوند

حال کدام خطا‌ها با ریست ماشین لباسشویی ال جی حل می‌شوند؟ یا بهتر بگوییم، با شاهد بودن چه خطا‌هایی توصیه می‌شود که یکبار دستگاه را ریست کنیم؟

  • OE

این کد مربوط به وجود ایراد در سیستم آبکشی دستگاه می‌باشد که ممکن است به دلیل حرکت کردن واشر و تراز نبودن آن، این ارور به وجود آمده باشد.

  • DE

این خطا مربوط به قفل درب می‌باشد، که اگر مطمئن هستید که درب دستگاه مشکلی ندارد و این خطا نمایش داده می‌شود، می‌توان با ریست کردن این مشکل را حل کرد.

  • LE

این خطا اما به موتور دستگاه مربوط می‌شود که مربوط به همان مشکل عدم برقراری اتصال بین موتور و پنل کنترلی دستگاه می‌باشد.

  • UE

این ارور مربوط می‌شود به نا متوازن بودن بار درون دیگ. با ریست کردن، این مشکل حل می‌شود؛ اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که برای رفع این ارور، بهتر است دکمه‌ی pause دستگاه را فشار دهید، درب دستگاه را باز کرده و سپس وزنی که درون دیگ زیادی کرده است را از درون دیگ خارج کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.