نحوه تعمیر آبسردکن یخچال

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا می دانید نحوه تعمیر آبسردکن یخچال چگونه است؟

ما در این مقاله بسته به اینکه خرابی آبسردکن شما مربوط به کدام بخش آن است به توضیح این مشکل می پردازیم.

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال: فیلتر یخ و آب

اگر یخچال شما از نوع آب تصفیه شده برای نوشیدن یا درست کردن یخ باشد، ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلتر، آبسردکن مانند گذشته، آب را خارج نمی کند. فیلتر کثیف میزان آب وارد شده به دستگاه را کاهش می دهد، بنابراین اگر منطقه شما دارای آب با املاح زیاد است، آن را سالی دو بار یا بیشتر تعویض کنید. کتابچه راهنمای یخچال خود را در بخش “نگهداری” بررسی کنید تا محل فیلتر را در یخچال خاص خود پیدا کنید. دسترسی به آن معمولاً جایی آسان، در فضای باز یخچال که مواد غذایی را در خود ذخیره می کند، می باشد.

 علت سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید + دیگر مشکلات آبسردکن 

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال: شیر ورودی آب

آب موجود در دیسپنسر از خط اصلی تأمین منزل به داخل یخچال می رود و ممکن است انسداد از دریچه ای باشد که آب را به داخل یخچال می رساند و این باعث می شود دستگاه شما آب را به درستی توزیع نکند.

  1. برای بررسی شیر ورودی آب، یخچال را از برق بکشید و منبع تغذیه آن را قطع کنید. پانل پشتی را برداشته و لوله آب را از دوشابه آب به سوپاپ ردیابی و بررسی کنید تا دریچه ورودی برقی را که مسئول روشن شدن جریان آب است پیدا کنید.
  2. ترمینال های آن شیر برقی را با مولتی متر آزمایش کنید تا مشخص شود آیا متصل است یا خیر.
  3. لوله ورودی آب را بررسی کنید تا معلوم شود آیا مسدود شده است یا خیر. در این صورت، صفحه و لوله را تمیز کنید تا آب به داخل آب دیسپنسر برگردد. لوله ورودی را از نظر انسداد بررسی کنید و مطمئن شوید که شیر دستی قطع آب از داخل تمیز باشد. ممکن است شما برای ادامه جریان آب در ورودی سوپاپ به فشار آب بیشتر در خانه نیاز داشته باشید. یا ممکن است در داخل دریچه ورودی آب آلودگی یا نقصی وجود داشته باشد. به بخش مربوط به محرک آب، و میکرو سوئیچ مراجعه کنید، زیرا مشکل در توزیع آب نیز می تواند در آنجا باشد. اگر همه این اجزا خوب بررسی شدند، اطمینان حاصل کنید که برق به درستی به شیر آب رسیده است. این یک وظیفه برای یک تکنسین خدمات لوازم خانگی است، زیرا ولتاژ در آن جریان دارد.

 تعمیر یخچال ساید بوش 

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال: محرک آب

هنگامی که لیوان آب خود را به بالا در دیسپنسر آب فشار می دهید، بطری پلاستیکی را که برای شروع جریان هوا، فشار می دهید، محرک آب پراکنده نامیده می شود، میکرو سوئیچ دیسپنسر را با صدای کلیک راه اندازی می کند. برای تست این قطعه، یخچال را از برق بکشید و درپوش را از صفحه کنترل بردارید. آیا محرک هنگام فشار دادن، سوئیچ را نیز فشار می دهد؟ آیا محرک را به درستی در خود جای داده است، در آن سوئیچ قرار دارد و محور محرک را بررسی کنید. اگر هر یک از این قطعات کار نمی کنند، آنها را جایگزین کنید. اما اگر محرک سوئیچ را تحریک می کند ، همانطور که باید این کار صورت بگیرد، مشکل احتمالاً در جای دیگری مانند داخل سوئیچ یا صفحه کنترل است.

 تعمیر ساید 

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال: میکرو سوئیچ

پشت اهرم کوچکی که با لبه شیشه آب خود فشار می دهید تا جریان آب از یخچال شما شروع شود ، میکرو سوئیچ دیسپنسر است. هنگام تماس، برق را به شیر ورودی آب می فرستد. یخچال را از برق بکشید ، درپوش را از صفحه کنترل برداشته و سوئیچ پشت اهرم را برای بررسی اتصال آن با استفاده از یک مولتی متر پیدا کنید.

 تعمیر یخچال ساید ال جی 

نحوه تعمیر آبسردکن یخچال: صفحه کنترل توزیع کننده

ممکن است مشکل از یخچال شما باشد که از طریق کنترل الکترونیکی شیر ورودی آب را تأمین می کند. هنگامی که میکرو سوئیچ و محرک را بررسی و تعمیر کردید، اگر شیر ورودی آب هنوز فعال نیست ممکن است به دلیل سو عملکرد کنترل الکترونیکی باشد. کتابچه راهنما یا وب سایت برند یخچال خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها اطلاعاتی در مورد چگونگی تشخیص مشکل در این جز ارائه داده اند یا خیر.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.