معنی دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

در این بخش به توضیح عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی سامسونگ می پردازیم و با معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا خواهیم شد. همچنین قابلیت ها، عملکردها و برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ را بررسی می کنیم. در این بخش، با بررسی بسیاری از پنل های کنترلی مدل های مختلف سامسونگ، سعی بر آن شد تا آموزشی جامع و کامل را گردآوری نماییم؛ به طوریکه بنابر تشابه میان پنل های کاربری این دستگاه ها، امکان استفاده از این آموزش برای تمامی مدل های مختلف ظرفشویی های سامسونگ فراهم باشد.

نمونه اول پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمونه اول پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

۱- دکمه روشن/ خاموش دستگاه
۲- دکمه برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی
۳- دکمه عملکرد ظرفیت نیمه (Half Load)
۴- دکمه تاخیر زمانی
۵- نمایشگر دیجیتال
۶- دکمه آبکشی اضافی
۷- دکمه شستشوی بهداشتی (Hygiene)
۸- دکمه عملکرد چند کاره شوینده (Multi Tab) و همچنین قفل کودک
۹- دکمه شروع، توقف و ریست دستگاه

نکته:

  • با انتخاب دکمه شستشوی بهداشتی یا Hygiene، در آخرین مرحله آبکشی دما به ۷۰ درجه رسیده و چند دقیقه در همین دما باقی می ماند تا بهترین عملکرد بهداشتی ظرفشویی را ممکن سازد.
  • با فشار دکمه Multi Tab به مدت ۳ ثانیه قابلیت قفل کودک فعال شده و نشانگر قفل بر روی نمایشگر ظاهر می گردد.
  • در شرایطی که دستگاه روشن بوده و یک برنامه انتخاب شود، دکمه شروع یا Start سبب آغاز فرآیند می گردد. در اواسط سیکل شستشو فشار این دکمه سبب توقف یا Pause شده و در صورتی که این دکمه به مدت ۳ ثانیه فشار داده شود، ظرفشویی ریست می گردد.
  • اگر درب دستگاه باز باشد، تنها دکمه روشن/ خاموش عمل خواهد کرد.

اطلاعات دقیقتر و جزئیات نمایشگر دیجیتال:

جزئیات نمایشگر دیجیتال ظرفشویی سامسونگ

۱- نشانگر برنامه های دستگاه؛ پس از انتخاب هر برنامه آیکون مربوط به آن روشن می شود. از چپ به راست به ترتیب: برنامه اتوماتیک، بهینه کم مصرف، شستشوی شدید، شستشوی سریع، ظروف حساس و ظریف، شستشوی اکسپرس و پیش شستشو یا آبکشی.

۲- نمایشگر عددی زمان باقیمانده سیکل، کدهای خطا و تاخیر زمانی

۳- نشانگرهای انتخابی؛ با انتخاب هر یک از عملکردهای اضافی آیکون مربوط به آن روشن می شود. از بالا به پایین به ترتیب: آبکشی اضافی، شستشوی بهداشتی، عملکرد چندکاره

۴- آیکون ها و نشانگرهای مختلف. به ترتیب از راست به چپ: قفل کودک، شارژ مجدد نمک مخصوص، شارژ مجدد مایع آبکشی/ براق کننده و تاخیر زمانی

۵- نشانگرهای مربوط به قابلیت ظرفیت نیمه. در صورت انتخاب این قابلیت، امکان استفاده از سبد بالایی یا پایینی به صورت تکی وجود دارد.

نکته:

بیشتر بخوانید:بهترین راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

  • در صورتی که قصد استفاده از قرص های شوینده چندکاره ۳×۱ و غیره را دارید، پس از انتخاب سیکل و برنامه مورد نظر از دکمه Multi Tab استفاده کنید تا عبارت Multi in 1 ظاهر گردد. در این صورت باید در نظر داشته باشید که تنظیمات سختی آب را بر روی مقدار حداقل قرار داده و حتما از مطابقت محصول مورد استفاده با میزان سختی آب منزل خود اطمینان حاصل نمایید.

نمونه دوم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمونه دوم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

۱- دکمه روشن/ خاموش
۲- دکمه برنامه های دستگاه
۳- دکمه قابلیت ظرفیت نیمه (Half Load)
۴- دکمه عملکرد شستشوی بهداشتی (Hygiene)
۵- دکمه چند کاره (Multi Tab) و نیز قابلیت قفل کودک
۶- دکمه شروع شستشو، توقف و ریست دستگاه

نکته:

  • عملکرد Multi in 1 که با فشار دکمه Multi Tab فعال می گردد، برای مواقعی که قصد استفاده از محصولات ترکیبی مانند قرص های شوینده چندکاره را دارید، طراحی شده است. این قرص های چندکاره به صورت ترکیبی از عملکرد نمک مخصوص و مایع شوینده/ براق کننده عمل می کنند.

نمونه سوم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمونه سوم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

۱- دکمه روشن/ خاموش دستگاه
۲- دکمه های مربوط به سیکل ها یا برنامه های ظرفشویی سامسونگ
۳- دکمه ظرفیت نیمه سبد بالایی (Upper)
۴- دکمه ظرفیت نیمه سبد پایینی (Lower)
۵- دکمه شستشوی بهداشتی (Hygiene)
۶- دکمه قابلیت آبکشی اضافی
۷- دکمه چند کاره (Multi Tab)
۸- دکمه قابلیت قفل کودک
۹- نمایشگر زمان و نیز نشانگرهای شارژ مجدد نمک، مایع آبکشی/ براق کننده ظروف و قفل کودک
۱۰- دکمه تاخیر زمانی (Delay Start)
۱۱- دکمه شروع سیکل، توقف و ریست دستگاه

نکته:

  • با فشار دادن دکمه ظرفیت نیمه سبد بالایی، تنها اسپری آبپاش بالایی شروع به کار کرده و بازوی آبپاش پایینی غیر فعال خواهد ماند. این قابلیت برای زمانی که حجم ظروف کم بوده و تنها سبد بالایی را پر می کند، مناسب است. زمان و مصرف آب و برق نیز کاهش خواهد یافت. عملکرد دکمه ظرفیت نیمه سبد پایینی نیز مشابه با این دکمه بوده و تنها برای سبد پایینی کاربرد دارد.
  • دکمه شستشوی بهداشتی یا Hygiene، دمای آب را در آخرین مرحله آبکشی به ۷۰ درجه می رساند و در همین دما چند دقیقه حفظ می کند.
  • در حالتی که دستگاه روشن می باشد، پس از انتخاب برنامه شستشو فشار دکمه شروع یا Start موجب آغاز سیکل می گردد. در اواسط برنامه در صورت تمایل با فشار این دکمه می توان سیکل شستشو را متوقف نمود و اگر این دکمه ب مدت ۳ ثانیه نگه داشته شود، آنگاه دستگاه ریست شده و به تنظیمات اولیه برمی گردد.
  • قابلیت استفاده از قرص های شوینده چندکاره با استفاده از عملکرد Multi in 1 که در دکمه Multi Tab تعبیه شده است.

نمونه چهارم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

نمونه چهارم پنل کنترلی ماشین ظرفشویی سامسونگ

۱- دکمه روشن/ خاموش دستگاه
۲- دکمه انتخاب برنامه های ماشین ظرفشویی
۳- دکمه قابلیت استفاده از نیمه ظرفیت
۴- دکمه تاخیر زمانی
۵- علامت یا نشانگر قفل کودک
۶- نشانگر شارژ مجدد نمک مخصوص
۷- نشانگر شارژ مجدد مایع آبکشی/ براق کننده
۸- علامت یا نشانه تاخیر زمانی
۹- علامت یا نشانه مربوط به مرحله شستشو
۱۰- علامت یا نشانه مربوط به مرحله آبکشی
۱۱- علامت یا نشانه مربوط به مرحله خشک کردن
۱۲- دکمه شستشوی شدید ناحیه ای
۱۳- دکمه مربوط به شستشوی بهداشتی و همچنین قفل کودک
۱۴- دکمه چند کاره (Multi Tab)
۱۵- دکمه شروع و ریست دستگاه

نکته:

  • باز کردن منوی مربوط به تنظیمات و تغییر آن به این صورت ممکن است: در حالی که همزمان دکمه های تاخیر زمانی و ظرفیت نیمه را فشار داده اید، دکمه پاور یا روشن شدن دستگاه را بفشارید. حال می توانید به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته باشد.
  • استفاده از قرص های شوینده چندکاره ۲×۱، ۳×۱ و ۴×۱ در این مدل ها ممکن است. این قرص ها با ترکیب شوینده ظرفشویی با مایع آبکشی/ براق کننده و یا نمک مخصوص، عملکرد شستشوی بهتری ارائه می نمایند. البته باید دقت نمود که میزان سختی آب با قرص مورد نظر سازگار باشد. برای استفاده از این قرص ها، دکمه Multi Tab را بفشارید.
  • باز کردن درب دستگاه در اواسط شستشو موجب توقف سیکل شده و بستن دوباره درب مجددا سیکل شستشو را به جریان می اندازد.
  • در این مدل برنامه های شستشو در دماهای متفاوت تری عمل می نمایند. همچنین برخی از آنان دارای ۲ مرحله آبکشی میانی هستند. مثلا برنامه شستشوی شدید در ۷۰ درجه و با ۲ بار آبکشی میانی اجرا می گردد. برنامه سریع دارای یک مرحله آبکشی میانی و برنامه ظریف نیز دارای مرحله پیش شستشو می باشد.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ

در این قسمت به معرفی برنامه های ماشین ظرفشویی سامسونگ خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که در مدل های مختلف سامسونگ، برنامه های شستشو ممکن است متفاوت بوده و یا در برنامه های یکسان دمای آب و یا زمان سیکل متفاوت باشند. زمان سیکل شستشو با توجه به برنامه انتخابی و عملکردهای اضافی انتخاب شده متفاوت خواهد بود. برنامه انتخابی می بایست با توجه به تعداد ظروف، جنس آنها، میزان کثیفی و… انتخاب گردد.

  • برنامه شستشوی اتوماتیک (Auto):

در این برنامه به کمک سنسورهای دستگاه به صورت خودکار و بر اساس میزان آلودگی و کثیفی ظروف، شدت شستشو و زمان تنظیم می شود. توالی مراحل سیکل شستشو در این برنامه به این صورت است: ابتدا ظروف در ۴۰ درجه پیش شستشو یا آبکشی شده و سپس شستشوی اصلی در دمای ۴۰ تا ۶۰ درجه انجام می شود. سپس آبکشی میانی و پس از آن آبکشی داغ در ۶۵ درجه صورت می گیرد و نهایتا با خشک کردن ظروف شستشو پایان می یابد.

  • برنامه شستشوی بهینه کم مصرف (Eco):

برنامه بهینه کم مصرف برای ظروف مورد استفاده روزانه که درجه کثیفی متوسطی دارند مناسب است. در این برنامه میزان مصرف آب و انرژی کاهش یافته است. توالی مراحل همانند برنامه اتوماتیک بوده با تفاوت در دمای مراحل شستشوی اصلی در ۴۵ درجه و آبکشی داغ در ۶۳ درجه.

  • برنامه شستشوی شدید ظروف (Intensive):

این برنامه مناسب ظروفی چون قابلمه ها و ماهیتابه های کاملا کثیف و چرب می باشد. زمان سیکل در حدود ۳.۵ ساعت بوده و توالی مراحل به این صورت است: پیش شستشو یا آبکشی ظروف در ۴۰ درجه، شستشوی اصلی در ۶۰ درجه، آبکشی میانی، آبکشی با آب داغ ۶۵ درجه و نهایتا مرحله خشک کردن ظروف.

  • برنامه شستشوی سریع (Quick Wash):

برنامه سریع سیکل شستشوی کوتاهی دارد و برای ظروفی که کمی کثیف شده اند، مناسب است. شستشوی سریع در کمترین زمان و در حدود ۴۰ دقیقه و با تنها دو مرحله سیکل شستشو را پایان می دهد. شستشوی اصلی ظروف در ۴۰ درجه انجام شده و با آبکشی داغ در ۵۰ درجه کار به اتمام می رسد.

  • برنامه شستشوی ظروف ظریف (Delicate):

این برنامه مناسب ظروف حساس و ظریفی که درجه کثیفی کم یا متوسط دارند، می باشد. برنامه ظریف به میزان شوینده کمتری به نسبت برنامه های کم مصرف، شدید و خودکار احتیاج دارد و زمان سیکل نیز در حدود ۲ ساعت است. مرحله پیش شستشو در این برنامه حذف شده و شستشوی اصلی در ۴۶ درجه انجام میگیرد. سایر مراحل مشابه بوده و آبکشی با آب داغ نیز در ۵۵ درجه اجرا می شود.

  • برنامه شستشوی اکسپرس (Express):

سیکل زمانی برنامه اکسپرس کوتاه بوده و برای شستشوی اقلام مصرفی روزانه که درجه کثیفی متوسطی دارند، مناسب است. این برنامه با مقدار کم شوینده در ظرف ۱ ساعت سیکل شستشو را پایان می دهد. مراحل پیش شستشو و شستشوی اصلی در ۵۰ درجه اجرا شده و سپس آبکشی داغ در ۶۰ درجه و نهایتا خشک کردن ظروف انجام می گیرد.

  • برنامه شستشوی عادی (Normal):

این برنامه برای ظروف کثیف معمولی مانند قابلمه ها، تابه ها، بشقاب و کارد و چنگال و غیره مناسب است. سیکل شستشو شامل پیش شستشو ظروف، شستشوی اصلی در ۴۶ درجه و یک مرحله آبکشی میانی و سپس آبکشی با آب داغ ۵۵ درجه و نهایتا مرحله خشک کردن ظروف می باشد. این برنامه در حدود ۲.۵ ساعت زمان می برد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.