مشکلات متداول ماشین لباسشویی را با ۹ ترفند برطرف کنید!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مشکلات متداول ماشین لباسشویی را با ۹ ترفند برطرف کنید! ماشین لباسشویی از هر مدل و برندی که باشد! نیاز به نگهداری و نصب خاص خود را دارد. یکی از مشکلات رایج آن ها بوی بد ماشین لباسشویی است. در این مطلب چند روش برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی آمده است.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می گیرد؟

بیشتر ماشین لباسشویی ها در صورتی که درست تمیز نشوند بوی نامطبوع می گیرند. علت این بو رشد میکرو ارگانیسم ها داخل محیط گرم و مرطوب ماشین لباسشویی است. مواد شوینده و نرم کننده باقیمانده در ماشین لباسشویی هم محیط مناسبی برای رشد قارچ و باکتری ها فراهم می کند. وقتی شرایط کافی برای رشد این عوامل وجود داشته باشند، بوی نامطبوعی داخل ماشین لباسشویی به وجود می آید که بسیار آزاردهنده است. البته وقتی برای رهن و اجاره خانه و بعد اسباب کشی می کنید حتما برای نصب در محل جدید باید آن را سرویس کنید و احتمالا به این مشکل بر نخواهید خورد.

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می گیرد؟

چه دلایلی سبب ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی می شود؟

  • اگر لباس‌های خیس را مدت طولانی از ماشین لباسشویی خارج نکنید. قارچ و بوی بد در ماشین لباسشویی به وجود می‌آید.
  • بستن در ماشین لباسشویی بعد از تمام شدن کار دستگاه سبب می‌شود محیط داخل آن مرطوب باقی بماند و این رطوبت محیط شرایط ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند.
  • خشک نکردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی بعد از هر بار شستشو هم محیط مناسبی برای رشد و عوامل ایجاد کننده بوی بد ماشین لباسشویی هستند.
  • تمیز نکردن جاپودری هم که به دلیل فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد باکتری و قارچ‌ها، باعث ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی می‌شود.
  • سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی به ماشین لباسشویی

مشکلات متداول ماشین لباسشویی را با ۹ ترفند برطرف کنید!

چگونه مانع ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی شویم؟

  1. سعی کنید بعد از چند بار شستشو برای یک دور هم که شده از شستشو در حالت آب گرم ماشین لبساشویی استفاده کنید. با این کار هرگونه مواد ایجاد کننده بوی نامطبوع باقیمانده در ماشین لباسشویی از بین می روند.
  2. از شوینده هایی معتبر و باکیفیت برای ماشین لباسشویی استفاده کنید. این مواد قدرت شستشوی بالایی دارند اما کف زیادی تولید نمی کنند و مانع ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی خواهند شد.
  3. بعد از شستشو لباس ها را سریعا از ماشین لباسشویی خارج کنید و در ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا محیط داخلی و رطوبت آن تبخیر شود و هوا داخل آن به خوبی جریان داشته باشد.

چگونه مانع ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی شویم؟

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

  1. برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی هر چند وقت یک‌بار (بعد از هر ۱۰ بار شستشو) فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید.
  2. جای پودر را هر شش ماه یک‌بار کامل بشویید. به‌خصوص اگر از مایع ماشین لباسشویی و نرم‌کننده استفاده می‌کنید چون همیشه مقدار کمی‌ از این مواد داخل جا پودری باقی می‌مانند و سبب بروز بوی بد ماشین لباسشویی خواهد شد.
  3. هر شش ماه یک‌ بار دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در ماشین لباسشویی را ببندید تا از شر بوی بد ماشین لباسشویی خلاص شوید. بعد ماشین لباسشویی را در داغ‌ترین و طولانی‌ترین حالت تنظیم کنید. می‌توانید مقداری جوش شیرین اضافه کنید و محلول ترکیبی دست ساز یعنی دو پیمانه سرکه سفید با نیم پیمانه جوش شیرین بسازید و از این ترکیب استفاده کنید.
  4. از شوینده های تجاری استفاده کنید. بعضی از این مواد شوینده را می توانید همراه لباس ها هم استفاده کنید.
  5. از سفید کننده استفاده کنید و ماشین لباسشویی را در بیشترین زمان و حرارت قرار دهید تا با سفید کننده ضدعفونی شود.
  6. لاستیک اطراف در ماشین لباسشویی را با پاک کننده ملایم یا سرکه و آب تمیز کنید. این لاستیک ها مرکز اصلی رشد قارچ و کپک هستند.
  7. در ظرف اسپری تمیز یک فنجان سرکه و یک چهارم فنجان آب لیمو ترش بریزید. این محلول را به داخل لاستیک و اطراف آن اسپری کنید و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا سرکه و لیمو ترش به داخل کاملا نفوذ کنند. سپس یک پارچه حوله ای را آغشته به همین محلول کنید و لاستیک و لایه های داخلی ماشین لباسشویی را با دقت پاک کنید.
  8. از جرم گیرهای ماشین لباسشویی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  9. سرویس کردن سالانه هم سبب از بین رفتن بوی بد ماشین لباسشویی خواهد شد. سعی کنید حداقل سالی یک‌بار ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا در طول سال هم نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی پیدا نکنید و هم از بو گرفتن آن جلوگیری کرده باشید. یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده بوی بد در ماشین لباسشویی گیر کردن لباس یا شی‌ در قسمت فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی و عدم تمیز کردن این فیلتر است؛ که در سرویس کردن این مشکل هم برطرف می‌شود.

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.