مزایا و معایب جاروبرقی بدون پاکت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مزایا و معایب جاروبرقی بدون پاکت چیست؟
جاروبرقی دستگاهی کوچک اما کارآمد در خانه است که زحمت تمیز کردن سطوح و زمین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این دستگاه با استفاده از مکشی که تولید می‌کند آشغال‌های ریز را به داخل خود می‌کشد. جاروبرقی‌های اولیه این آشغال‌ها را در کیسه دائمی خود جمع می‌کردند. اما با گذشت زمان کیسه‌های یکبار مصرف به بازار آمد که از نظر کارایی و رعایت بهداشت محیط حرف اول را میزدند.

با پیشرفت تکنولوژی پاکت‌های یک بار مصرف نیز در جاروبرقی حذف شدند و جاروبرقی بدون کیسه وارد بازار گشت. این جاروها نیازی به تعویض یا تمیز کردن کیسه ندارند و آشغال‌ها را در محفظه‌ای شیشه‌ای فشرده می‌کنند. با پر شدن مخزن کاربر باید آن را خالی و کاملا تمیز کند. مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه به قدری با دیگر مدل‌های جاروبرقی متفاوت است که پیشنهاد می‌کنیم به دقت این موارد را بخوانید تا بر اساس شرایط خود بهترین را پیدا کنید.عدم نیاز به خرید کیسه
یکی از مهم‌ترین مزایای جاروبرقی بدون پاکت، عدم نیاز به خرید کیسه یک بار مصرف به صورت مکرر است. اکثر جاروبرقی‌های مدرن امروزی جاروبرقی‌هایی با کیسه یک بار مصرفند که باید پس از پر شدن ان را با یک کیسه نو تعویض کرد. در برخی از موارد خرید این پاکت‌ها به شدت سخت است چرا که ممکن است نایاب شود و مدل اصل آن وجود نداشته باشد.

با توجه به اینکه پر شدن بیش از حد باعث پخش شدن گرد و خاک در محیط داخلی جاروبرقی می‌گردد و عمر موتور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ پیدا کردن پاکت اورجینال جاروبرقی ممکن است اندکی سخت و گران برای شما تمام شود. این در حالی است که جاروبرقی بدون پاکت نیازی به خرید مجدد کیسه ندارد و در محفظه شیشه‌ای و دائمی خود گرد و خاک و آشغال‌های ریز را نگهداری می‌کند.

از دیگر مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه در این زمینه می‌توان به این مساله اشاره کرد که آشغال‌ها به دلیل فشرده شدن جای کمتری را اشغال می‌کنند و دیر از مدل‌های پاکت دار پر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:دفترچه راهنمای جاروبرقی ال جی مدل VN-2720H

نیاز به شستشو و تمیز کردن
از مهم‌ترین معایب جاروبرقی های بدون کیسه می‎‌توان به نیاز به شستشو و تمیز کردن محفظه و فیلتر اشاره کرد. در این مدل جاروبرقی، کاربر موظف است هر چند وقت یک بار همانند مدل‌های کیسه دار دائمی، مخزن و فیلتر را تمیز کند. این ممکن است زحمت بیشتری را به شما متحمل شود و از نظر بهداشتی نیز شما دچار مشکل کند.

لازم به ذکر است که به دلیل فشرده شدن گرد و خاک و آشغال در محفظه، انتشار گرد و خاک در هنگام تخلیه تا حد زیادی کمتر از مدل‌های کیسه‌دار دائمی است. اما باز هم مدل‌ها پاکت دار یک بار مصرف در زمینه رعایت بهداشتی تنفسی حرف اول را می‌زنند.

پیدا کردن سریع اشیای مکیده شده به صورت ناخواسته
در برخی از موارد کاربر به صورت اشتباه اشیا ارزشمندی را به داخل جاروبرقی می‌کشد. در این حالت پیدا کردن اشیا کوچک در میان انبوهی از آشغال‌های داخل پاکت بسیار سخت است. حتی ممکن است مجبور شوید تمامی آشغال‌ها را به بیرون بریزید و یا پاکت را پاره کنید. یکی از مهم‌ترین مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه، پیدا کردن اشیایی است که به صورت ناخواسته به داخل جاروبرقی کشیده شده‌اند. شما می‌توانید در محفظه شیشه‌ای شفاف دستگاه به راحتی بگردید و آن را از مخزن بیرون آورید.

حجم بیشتر
یکی از مزایای جاروبرقی‌ های بدون پاکت، حجم بیشتر مخزن است. در جاروبرقی‌های ساده قسمتی از فضای داخلی به پاکت اختصاص داده می‌شود. این در حالی است که در جاروبرقی‌های بدون کیسه تمام مخزن قابل استفاده است و آشغال بیشتری را در خود جای خواهد داد. از طرفی امکان فشرده سازی آشغال‌ها در برخی از مدل‌ها نیز وجود دارد که گزینه بسیار خوبی است.

فیلتراسیون کمتر هوا
یکی از معایب جاروبرقی های بدون کیسه، فیلتراسیون ضعیف گرد و خاک است. با مکیده شدن گرد و خاک و آشغال در داخل مخزن جاروبرقی، مقداری از گرد و خاک در داخل محیط داخلی منتشر می‌شود که ممکن است به موتور وارد شود. جاروبرقی‌های بدون پاکت به دلیل نداشتن کیسه، درصد کمتری از این گرد و خاک‌ها را می‌توانند خنثی کنند. این در حالی است که مدل‌های ساده‌تر از پخش شدن آلودگی در هوا تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

در صورتی که آلرژی تنفسی دارید و انتشار گرد و خاک در هوا شما را به اذیت می‌کند یا اینکه در خانه شما کودک یا فرد سالمند زندگی می‌کند، باید توجه بیشتری به میزان انتشار گرد و خاک در هوا داشته باشید. لذا بهترین انتخاب برای شما جاروبرقی‌ها پاکت دار یک بار مصرف هستند که بالاترین فیلتراسیون هوا را انجام می‌دهند.

عدم امکان پارگی کیسه
از دیگر مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه، عدم پاره شدن پاکت است. در صورتی که اشیا تیز به داخل جاروبرقی کشیده شود و یا پاکت بیشتر از حد استاندارد پر شود احتمال پاره شدن کیسه‌های یک بار مصرف بسیار بالاست. این مساله باعث انتشار گرد و خاک در هوا و محیط داخلی می‌شود و تبعات بدی برای کاربر و دستگاه خواهد داشت.

اگاهی از پر شدن مخزن
مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه تنها به موارد گفته شده محدود نمی‌شود و یک ویژگی بسیار خوب جدید برای کاربران دارد. در اکثر مدل‌های جاروبرقی موجود در بتازار تکنولوژی برای تشخیص میزان آشغال در مخزن وجود ندارد و کاربر باید هرچند وقت یک بار میزان آشغال در داخل پاکت را بررسی نماید.

این در حالی است که در جاروبرقی‌های بدون پاکت شما نیازی به بررسی مداوم دستگاه نخواهید داشت و چراغی برای اطلاع از پر شدن مخزن بر روی دستگاه وجود دارد. این مساله باعث می‌شود تا از وارد شدن فشار به موتور جاروبرقی تا حد زیادی جلوگیری شود.

دوست دار محیط زیست
از انجا که پاکت‌های یک بار مصرف پس از هر بار استفاده باید دور انداخته شود، به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه، دوست دار محط زیست بودن است. شما با استفاد هاز این نوع جاروبرقی تولید آشغال خود را بسیار کاهش می‌دهید و از یک مخزن دائمی استفاده خواهید کرد که هیچ گونه ضرری برای طبیعت ندارد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.