مراحل لوله کشی اب یخچال ساید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اهمیت لوله کشی یخچال ساید

لوله کشی یخچال ساید برای استفاده افراد از قابلیت‌های یخچال‌های ساید بای ساید و دوقلو با طراحی‌های جدید می‌باشد. در گذشته بصورت دستی آب مورد نیاز برای استفاده و تهیه قالب‌های یخ در یخچال تامین می‌شد. در طراحی یخچال‌های جدید با لوله کشی یخچال ساید تهیه آب و یخ به راحتی با دریافت آب مورد نیاز از رابط شلنگ یخچال حاصل می‌شود.

لوله کشی آب یخچال وابسته به محل قرارگرفتن یخچال در ساختمان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در بیشتر منازل نوساز محلی را برای نصب یخچال و اتصال لوله کشی ساید در نظر گرفته اند اما در طراحی‌های قدیمی باید برای استفاده از این قابلیت به فکر لوله کشی آب یخچال باشید.

لوله کشی آب یخچال در ساختمان با طراحی جدید

در بیشتر ساختمان‌های نوساز با توجه به تغییر سبک لوازم آشپزخانه و پیشرفته شدن تجهیزات کاربردی این لوازم یک انشعاب آب سرد برای لوله کشی یخچال ساید و انجام اتصالات لوله کشی آب یخچال در نظر گرفته شده است.

در این حالت اگر لوله کشی منزل سبک جدید کلکتوری باشد امکان گرفتن یک انشعاب مجزا برای لوله کشی یخچال ساید در آشپزخانه وجود دارد.

لوله کشی آب یخچال برای ساختمان قدیمی

در ساختمان‌هایی با طراحی قدیمی به ندرت می‌توان لوله کشی مخصوص یخچال را مشاهده نمود. بنابراین برای انجام لوله کشی یخچال ساید می‌توانید از روش‌های مختلف مثل لوله کشی رو کار ساده برای تامین آب مصرفی یخچال استفاده کنید.

برای انجام لوله کشی آب یخچال می‌توانید شیرهای سینک روشویی و یا ماشین ظرفشویی یا لباسشویی را باز کرده و یک سه راهی را در پشت آنها قرار دهید. از این سه راهی ایجاد شده برای شکل گیری لوله کشی یخچال ساید استفاده کنید.

برای تامین آب مصرفی یخچال بهتر است لوله کشی را از آب تصفیه کن انجام دهید. این امر به این دلیل بوده که همه‌ی یخچال‌ها مجهز به فیلتر تصفیه آب نیستند و با این روش می‌توانید از آب تصفیه برای نوشیدن و تهیه یخ بهره برید.

بیشتر بخوانید:سنسور اواپراتور یخچال چیست

نمونه اتصالات برای لوله کشی یخچال ساید

برای تامین آب مصرفی یخچال در هنگام لوله کشی یخچال ساید یک روش کاربردی گرفتن این انشعاب از دستگاه تصفیه آب می‌باشد. در این حالت در لوله خروجی دستگاه تصفیه آب بر روی سینک یک انشعاب برای یخچال گرفته می‌شود.

اگر یخچال مجهز به فیلتر تصفیه بود می‌توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی این فیلتر را خارج کنید. یک روش دیگر برای تهیه آب آشامیدنی سالم در لوله کشی آب یخچال برای نمونه‌های بدون فیلتر تصفیه این است که قبل از اتصال لوله به یخچال فیلترهای آب مخصوص یخچال را تهیه کرده و آن را ابتدا در مسیر لوله یخچال به شیر تامین آب و از طرف دیگر آن لوله خروجی را به ورودی یخچال اتصال دهید.

نحوه اجرای اتصالات لوله کشی آب یخچال

در هنگام انجام لوله کشی یخچال ساید و همین طور اجرای اتصالات لوله کشی آب یخچال داشتن اطلاعات کافی در خصوص برخی ویژگی‌های یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این موارد فیلتر دار بودن یا نبودن یخچال و همین طور نوع فیلتر تصفیه یخچال می‌باشد.

در این قسمت به نحوه لوله کشی یخچال ساید در دو نوع دارای فیلتر تصفیه و بدون فیلتر تصفیه اشاره خواهیم داشت.

لوله کشی آب یخچال با فیلتر تصفیه

  • برای انجام لوله کشی یخچال ساید مجهز به فیلتر تصفیه آب باید مراحل زیر را طی کنید:
  • در ابتدای کار جریان برق یخچال را قطع کرده، شرایط را سنجیده و شیر ورودی یخساز یخچال که در پشت آن قرار داده شده را جدا کنید.
  • یخچال را از جای خود کمی جلوتر کشیده و در قسمت پایینی آن یک منبع آب دارای لوله درپوش دار را قرار دهید.
  • شیلنگ اتصال آب یخچال را از درون بسته بندی آن خارج کرده و از یک سمت به ورودی آب یخچال اتصال دهید.
  • ورودی آب به لوله آب یخچال را قطع کنید.
  • شیر مخصوص یخچال که سری باریک و مشخص داشته به زانوی شیر ورودی آب یخچال اتصال دهید.
  • حال سمت دیگر شیلنگ را به این شیر وصل کنید.
  • آب را باز کنید و اجازه دهید کمی وارد آب سرد کن یخچال شود و اگر یخ ساز دارد پس از اطمینان از عدم نشتی والو یخ ساز را باز کنید.

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.