فیلتر ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

فیلتر ماشین ظرفشویی یکی از اجزای داخلی و بسیار مهم است که نقش موثری در بهبود عملکرد ظرفشویی و افزایش طول عمر آن دارد. همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی از اجزای متعددی تشکیل شده است. خراب شدن هر قطعه در این دستگاه ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شود. خراب شدن فیلتر ظرفشویی باعث شست و شوی نادرست ظرفشویی و کاهش کیفیت آن نیز می شود.

بنابراین برای اینکه بتوانید عملکرد ظرفشویی را بهبود ببخشید باید برای تعویض فیلتر ظرفشویی اقدام کنید. در واقع در صورتی که ظرفشویی شما به علت خراب شدن فیلتر صدمه ببیند و کارایی خود را از دست بدهد، باید برای تعویض آن اقدام کنید. در این مطلب به بررسی کلیه عواملی که باعث خراب شدن فیلتر می شود و روش تعویض فیلتر ظرفشویی می پردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خراب شدن یا کثیف بودن فیلتر باعث بروز چه مشکلاتی در ماشین ظرفشویی می شود؟

یکی از اجزای بسیار مهم و کارآمد در ماشین ظرفشویی، فیلتر است. فیلتر ماشین ظرفشویی با جذب ذرات ریز باقی از مواد غذایی از ورود آن به سایر اجزای ظرفشویی جلوگیری می کند و باعث بهبود کیفیت و کارایی ظرفشویی می شود. سالم و تمیز بودن فیلتر ظرفشویی باعث شست و شوی بهتر ظروف می شود. بر این اساس اگر فیلترهای ماشین ظرفشویی به هر علتی خراب شده است، آن را تعویض کنید.

خراب شدن فیلتر ظرفشویی باعث بروز مشکلاتی می شود که عبارتند از:

  • مواد غذایی ریز و درشت وارد اجزای دیگر ماشین ظرفشویی می شوند.
  • کیفیت شست و شو در ماشین ظرفشویی پایین می آمد.
  • طول عمر ماشین ظرفشویی کاهش پیدا می کند.
  • خراب شدن فیلتر ظرفشویی باعث مسدود شدن فیلتر آب می شود.
  • باعث ایجاد بوی بد در مخزن ماشین ظرفشویی می شود.
  • باعث ایجاد رسوب در لوله ها و سایر قطعات ماشین ظرفشویی می شود.

نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

در صورتی که عملکرد ظرفشویی دچار اختلال شده است و مشکل آن ناشی از فیلتر ماشین ظرفشویی باشد، باید آن را تمیز یا تعویض کنید. تمیز کردن فیلتر ظرفشویی در اغلب موارد زمانی انجام می شود که مدت زمان زیادی از تعویض فیلتر یا خرید ظرفشویی نگذشته باشد. در واقع اگر تمیز کردن فیلتر ظرفشویی باعث بهبود کارایی آن شود، نیاز به تعویض فیلتر نخواهد بود.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی در ابتدا باید فیلتر را از ظرفشویی خارج کنید. برای خارج کردن فیلتر ظرفشویی باید آن را مطابق با عقربه های ساعت بچرخانید و آن را خارج کنید. در ادامه باید نوع فیلتر را تشخیص دهید. در ظرفشویی از چند نوع فیلتر اصلی، فیلتر ریز، فیلتر درشت و…استفاده می شود. هر نوع فیلتر عملکرد خاصی در ظرفشویی دارد. بعد از تعیین نوع فیلتر، آن را از دستگاه خارج کنید و با استفاده از مسواکی کوچک و یا فرچه های کوچکی برای تمیز کردن فیلتر اقدام کنید. پس از تمیز کردن، مجدداً فیلتر را در جای خود قرار دهید.

هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی توجه نمایید تا صافی داخل آن هم با مسواک تمیز شود، تا به راحتی آب را از خود عبور دهد و در تخلیه مشکلی نداشته باشید.

هر چند وقت باید فیلتر ظرفشویی را تمیز کرد؟

در صورتی که پس از اتمام عملیات شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی، رسوبات و لکه های غذا بر روی آن ها جا می ماند، به این معناست که فیلتر ماشین ظرفشویی دچار کثیفی شده و باید تمیز گردد. به طور کلی مدل های جدید ماشین ظرفشویی از فیلترهایی مخصوص برخوردار هستند که نیاز به تمیز کاری به صورت دستی دارند. از این رو باید طی دوره هایی خاص اقدام به تمیز کردن این فیلترها با استفاده از مواد شوینده مخصوص نمایید.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی امری است که باید حداقل یک بار در ماه آن را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید. فیلترهای جدید نیز یک بار در ماه نیاز به شستشو و تمیز کردن دارند. چنانچه احساس می کنید که ظروفتان پس از شستشو دارای لکه بوده و ماشین ظرفشویی بوی ناخوشایندی می دهد، باید به صورت مرتب فیلتر را تمیز نمایید تا از بروز هرگونه مشکل در روند کار دستگاه جلوگیری شود.

اگر فیلتر ظرفشویی را تمیز نکنیم به دستگاه آسیب میرسد؟

به طور کلی مدل های مختلف ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از ورود ذرات آشغال و غذا به داخل سیستم گردش آب دستگاه از فیلترهای مخصوصی برخوردار هستند. در صورتی که طی دوره های منظم مصرف کنندگان اقدام به تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی خود نکنند، کارکرد دستگاه با مشکلاتی مواجه شده و عملیات شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی دچار اختلال می گردد. همچنین فیلتر ماشین ظرفشویی نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه دارد و تمیز نکردن آن موجب جمع شدن اضافات غذا و در نتیجه گرفتگی آن می شود.

برخی مواقع  ممکن است در اثر خرابی و گرفتگی فیلتر به علت تمیز نکردن آن، ذرات حاصل از شستن ظروف و رسوبت به پمپ تخلیه نفوذ پیدا کرده و موجب خرابی آن خواهد شد. در نتیجه ذرات غذا به درون خروجی ماشین ظرفشویی رفته و راه خروجی آب را نیز مسدود می نمایند. در صورت ورود هرگونه رسوبات به قسمت های مختلفی ماشین ظرفشویی، دستگاه دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

آیا شستن فیلتر ماشین ظرفشویی به طول عمر دستگاه کمک میکند؟

در صورتی که پس از اتمام برنامه شسشتوی ظروف در ماشین ظرفشویی، رسوبات و باقی مانده های غذا بر روی غذا باقی می ماند، باید هرچه سریع تر اقدم به شستن فیلتر ماشین ظرفشویی خود نمایید؛ زیرا این کار از بروز هرگونه مشکل و خرابی در ماشین ظرفشویی شما جلوگیری خواهد نمود. از آنجایی که ماشین ظرفشویی طی هفته چندین بار برای شستشوی ظروف مورد استفاده قرار می گیرد، نگهداری صحیح از آن دارای اهمیت بسیاری می باشد.

یکی از مهمترین نکات نگهداری از ماشین ظرفشویی در زمینه تمیز کردن منظم فیلتر آن است. این کار موجب می شود تا از بروز هرگونه انسداد یا گرفتگی در فیلتر و آسیب دیدگی سایر قطعات جلوگیری شود و عمر مفید دستگاه نیز به میزان زیادی افزایش پیدا نماید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.