عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش به چه صورت است؟ تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از وظایف مهم در بهره برداری بهینه از این دستگاه های خانگی است. ماشین ظرفشویی ممکن است با گذر زمان و به دلیل استفاده مکرر دچار مشکلات و خرابی های مختلف شوند. برخی از مشکلات شایع در ماشین ظرفشویی شامل نقص در پمپ ها، شیرهای آب، مشکلات برقی و الکتریکی، یا مشکلات در سیستم های شویش و خشک کننده می‌شوند. برای تعیمر ماشین ظرفشویی ابتدا باید مشکل اصلی شناسایی شود و سپس با توجه به نیاز قطعات خراب تعمیر  یا تعویض شوند. همچنین نگهداری دوره ای و تمیز کردن منظم ماشین ظرفشویی نیز می‌تواند از خرابی های زودرس جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

برای انجام تعمیرات ماشین ظرفشویی معمولا به تخصص نیاز است. این تکنسین ها توانایی تشخیص و رفع مشکلات مختلف این دستگاه را دارا هستند. همچنین مهرات های فنی لازم برای تعمیر اجزای مکانیکی و الکتریکی ماشین ظرفشویی را دارند. از آنجا که ماشین ظرفشویی را دارند. از آنجا که ماشین ظرفشویی یک قسمت اساسی از تجهیزات خانگی است.

تعمیرات منظم و بازبینی‌های دوره‌ای می‌توانند به افزایش عمر مفید و بهره‌وری این دستگاه‌ها کمک کنند و هزینه‌های تعمیرات بزرگتر را کاهش دهند. با این تفاسیر باز هم ممکن است برخی از این بخش ها به دست خودتان تعمیر شوند.

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی بسیار پرکار در هر خانه‌ای است. به این معنا که هفت روز هفته و هر روز سال دست‌ کم روزی یک بار و بعضی از روزها حتی دوبار نیز از آن استفاده می شود. روشن کردن و استفاده از این دستگاه به قدری عادی و روزمره است که گاهی حتی فراموش می‌کنید حضورش تا چه اندازه یاریگر شماست.

به همین دلیل است که مراقبت از آن و تلاش برای تعمیر ماشین ظرفشویی و رفع هر چه زودتر هرگونه ایرادی از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که ماشین ظرفشویی بسیار زیاد مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد، خراب شدن این دستگاه نیست که اهمیت دارد بلکه مهم زمانی است که این وسیله آشپزخانه خراب می‌شود.

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید اگر زمانی ماشین ظرفشویی شما نیز خراب شد و نیاز به تعمیر پیدا کرد، پیش از اینکه با یک تعمیرکار لوازم خانگی تماس بگیرید، ‌می‌توانید اندکی صبر کنید. احتمالا خودتان بتوانید بسیاری از تعمیرات معمولی ماشین ظرفشویی‌ را انجام دهید! بله، درست است.

بسیاری از افراد ماشین ظرفشویی را وسیله‌ای پیچیده می‌دانند که برای تعمیر و رفع کوچکترین ایراد آن حتما باید به تعمیرکار مراجعه کرد. در حالی که چنین نیست. دست‌ کم ماجرا به این پیچیدگی و ترسناکی که تصور می‌کنید نیست.

ماشین ظرفشویی در قلب خود یک وسیله‌ ساده است که بسیاری از شما می‌توانید در صورت داشتن تجربه، خودتان آن را تعمیر کنید. با این وجود، گاهی ممکن است مشکل واقعا پیچیده باشد. در چنین شرایطی و به‌ ویژه اگر تجربه کمی دارید و از توانایی خود برای عیب‌ یابی و تعمیر دستگاه مطمئن نیستید، بهترین کار تماس با یک فرد متخصص و تعمیرکار کاربلد است.

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

اصول نحوه کار ماشین ظرفشویی

در طول عمر یک ماشین ظرفشویی، احتمال پدید آمدن مشکلات متعدد برای این وسیله وجود دارد. این دستگاه به دلایل گوناگونی ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند. از جمله این موارد می‌توان به روشن نشدن دستگاه، سر ریز ‌کردن آن یا بروز نشتی و همچنین کارکرد نامناسب هنگام شستن یا خشک کردن ظروف اشاره کرد.

آشنایی با شیوه کار این وسیله می‌تواند به رفع هر یک از این مشکلات کمک بزرگی کند. بنابراین، پیش از آنکه درگیر تعمیر ماشین ظرفشویی خود شوید، بیایید با ما نگاهی داشته باشید به نحوه عملکرد این دستگاه. تمام فرآیندی را که یک ماشین ظرفشویی در یک چرخه کامل کار خود پشت سر می‌گذارد می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:

نخست آب‌ موجود در حوضچه پایینی دستگاه که ناحیه‌ای در‌ زیر قفسه پایینی آن است، به وسیله یک المنت حرارتی فلزی‌ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم ‌می‌شود. پس از آن، بازوهای آب‌پاش همزمان با پخش مواد شوینده، آب گرم شده را پمپاژ کرده آن را روی ظروف می‌پاشند. پس از دومین نوبت آبکشی، المنت حرارتی دوباره به کار می‌افتد تا کار ‌شست‌و‌شوی ظروف را با خشک کردن آن‌ها به پایان برساند.

با توجه به این فرآیند روشن است که دستگاه باید طوری ساخته شود که کار کردن آن با دما و فشار بالای آب امکان‌پذیر باشد. مناسب بودن ماشین ظرفشویی برای چنین ماموریتی، به معنای ضرورت آب‌ بندی درست در آن و نیز سایر قسمت‌‌ها در برابر فرار یا همان نشت آب و هدر رفت حرارت است. همچنین مشخص می‌شود که بیشتر مشکلات ماشین ظرفشویی پیرامون عملکردهای اساسی و اصلی آن است که برای رفع این مشکلات به ابزارهای ساده و مهارت‌های اولیه نیاز خواهید داشت.

اصول نحوه کار ماشین ظرفشویی

ابزار و قطعات مورد نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی

ابزار:

  • سشوار
  • اسفنج
  • نوار تفلون
  • انبر کلاغی
  • پیچ گوشتی
  • سرکه خانگی
  • مجموعه آچار
  • آب و صابون ملایم
  • آچاره مهره شش گوش

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

قطعات 

قطعاتی که به نوع مشکل و در هنگام عیب یابی دستگاه به آن نیاز پیدا می‌کنید:

  • شناور جدید
  • شیر ورودی نو
  • سوئیچ شناور نو
  • واشر یا درزگیر جدید
  • المنت گرمایشی جدید

کلام پایانی

در صورتی که علائم غیر طبیعی از ماشین ظرفشویی خود دیدید یا متوجه شدید که دستگاه شما عملکرد سابق را ندارد، لازم است عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش را انجام دهید و مشکل دستگاه را تا دیر نشده رفع کنید. چرا که باقی ماندن ایراد باعث خرابی بیشتر و کاهش طول عمر دستگاه خواهد شد. در این مقاله رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی را بررسی و راه حل هر مشکل را توضیح دادیم. به این ترتیب دید کاملی نسبت به خرابی های ظرفشویی بوش یافته اید و آگاهانه تر برای تعیمر دستگاه تان اقدام می‌کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.