علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش چیست؟ تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش یکی از اعصاب خرد کن ترین مشکلات در تمامی لباسشویی هاست. در این مطلب با ما همراه باشید زیرا دلایل و راه حل این مشکل را به شما خواهیم گفت.

شایع ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش گرفتگی پمپ تخلیه و خرابی پمپ تخلیه آب است. خوشبختانه اگر فیلتر ماشین لباسشویی شما دچار گرفتگی شده باشد به سادگی می‌توانید آن را باز کرده و تخلیه کنید ولی عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش نیاز به یک تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی بوش دارد ولی در ادامه به دلایل دیگر تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش به همراه راه حل های آن اشاره کرده ایم.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

چرا آب ماشین لباسشویی بوش تخلیه نمی‌شود؟

شاید ه اکنون که این مطلب را مطالعه می‌کنید، با مشکل تخلیه نشدن آب در مدار دستگاه خود مواجه شده اید و یا در گذشته خاطره یا تجربه تلخی در مورد این مشکل داشتید؛ بنابراین اولین موضوعی که در برطرف کردن این مشکل مطرح است، تخلیه دستی با فوری ماشین لباسشویی بوش است.

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

انسداد فیلتر پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

زمانی که آب نیاز به تخلیه و دفع دارد؛ برد الکترونیکی یک دستور به پمپ تخلیه آب ارسال می‌کند و پمپ شروع به مکش آب می‌کند اما قبل از اینکه آب به پمپ برسد باید از فیلتر و سافی عبور کند.

عبور آب از سافی باعث جلوگیری از ورود اشیا خارجی مانند سنجاق، سوزن، سکه و… که با آب هم جریان شده و به سمت پمپ تخلیه می‌آیند، شود تا به پمپ تخلیه آب آسیبی وارد نشود.

اولین اقدامی که باید برای رفع عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش انجام دهید، چک کردن آزاد بودن فیلتر پمپ تخلیه آب است، پس اگر خودتان تجربه کافی را دارید دست به کار شوید.

انسداد فیلتر پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

اختلال در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

وظیفه پمپ تخلیه آب مکش آب باقی مانده در دیگ مایشن لباسشویی است، زمانی که مراحل شستشو به اتمام می‌رسد و یا لباسشویی نیاز به آبگیری مجدد پیدا می‌کند، یک دستور از برد به پمپ تخلیه آب برای تخلیه و یک دستور به شیر یرقی برای ارسال آب تمیز به دیگ ارسال می‌کند.

اگر آسیبی به پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش شما رسیده باشد، آب به هیچ وجه تخلیه نخواهد شد و شما خودتان باید به صورت دستی آن را تخلیه کنید.

در قسمت سمت راست * پایین ماشین لباسشویی یک دریچه وجود دارد. هنگامی گه آن را باز کنید با یک اهرم پیچ مانند روبرو می‌شوید که وقتی آن را باز کنید آب ماشین لباسشویی تخلیه می‌شود. سپس با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا مشکلتان در اسرع وقت برطرف شود.

 

گرقتن فاضلاب، دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش

آبی که توسط پمپ مکش شده و از طریق لوله پشتی ماشین لباسشویی باید در فاضلاب تخلیه شود، بعضی از مواقع بدلیل گرفتگی چاه فاضلاب یا خروجی فاضلاب، باعث می‌شود آبی از آن عبور نکند و همین امر باعث تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی می‌شود.

ابتدا مطمئن شوید که مشکل از فاضلاب است، سپس با فشار آب زیاد و آب گرم سعی کنید تا فاصلاب را آزاد سازی کنید ولی در مواقعی که موفق به باز کردن فاضلاب نشدید، با یک شرکت خدمات لوله باز کنی تماس بگیرید تا آن ها مشکل را برایتان رفع کنند.

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

مسدود شدن شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

وقتی که آب توسط پمپ مکش می‌شود و به سمت خروجی آب ماشین لباسشویی می‌رود؛ جریان آب باید توسط یک شیلنگ به چاه فاضلاب هدایت شود.

شیلنگ تخلیه آب در اثر گذر زمان دارای لایه هایی از جرم و رسوب می‌شود که می‌تواند باعث گرفتگی و مسدود شدن لوله تخلیه شود. یکی از این دلایل طول بیش از حد شیلنگ است زیرا این مورد در اکثر مواقع برای ماشین لباسشویی هایی پیش می‌آید که طول شیلنگ آن از ۳ متر بیشتر است و آب به صورت کامل تخلیه نمی‌شود.

در اولین اقدام شیلنگ را از پشت ماشین لباسشویی جدا کنید و مطمئن شوید که مسیر لوله آزاد است. اگر احیانا لوله دچار گرفتگی شده بود با کمی آب گرم و جرمگیر مراحل جرمگیری آن را شروع کنید.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش

برد درست مانند یک مغز است. تمامی فعالیت هایی که ما انسان ها در طول شبانه روز انجام می‌دهیم، یک دستور از مغز به اجزای بدنمان است ماشین لباسشویی بوش هم دارای یک قطعه به نام برد است ه همان نقش را در دستگاه ایفا می‌کند و تمامی قطعات ماشین لباسشویی دستورات خود را از همیت برد خواهند گرفت.

فرض کنید مراحل شستشو به اتمام رسیده، حالا نوبت برد است تا یک دستور به پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی ارسال کند و آب شروع به تخلیه شدن کند. ولی برد دچار اختلال شده و یکی از خازن های آن سوخته، در این صورت تمامی آب در ماشین لباسشویی باقی می‌ماند و پمپ تخلیه عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهد. همچنین در مقاله علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به موارد دیگری هم اشاره شده است.

تعمیر این قطعه باید توسط یک شرکت تخصصی تعمیرات لوازم خانگی مانند هوم کارا انجام شود که برای خدمات خود ضمانت گارانتی ارائه کند زیرا تعمیر نادرست این قطعه باعث ضررهای مالی جبران ناپذیری خواهد شد.

 

خرابی شیر الکتریکی ماشین لباسشویی بوش

یکی دیگر از دلایل رایج در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش خرابی شیر الکتریکی است شیر الکتریکی در مایشن لباسشویی وظیفه تعیین مقدار دقیق آبرسانی در دستگاه را دارد.

اگر این قطعه با مشکلی روبرو شود ممکن است مقدار آبرسانی کم یا زیاد شود و حتی بعد از تخلیه آب در ماشین لباسشویی این قطعه آب را قطع نکند و ماشین لباسشویی مجدد آبگیری را شروع کند.

 

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

هیدروستات یک قطعه بسیار ظریف در مدار ماشین لباسشویی است که وظیفه آن تشخیص و کنترل سطح مصرفی آب مورد نیاز دستگاه است.

اگر هیدروستات دچار مشکلی شود، به احتمال زیاد آب بسیاری وارد دیگ خواهد شد که در نهایت مشکلی در تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی یا خرابی دیگر قطعات ایجاد خواهد کرد.

علت کار نکردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

باز شدن درب لباسشویی در مراحل شستشو

اکثر ماشین لباسشویی های بوش دارای میکروسوئیچ حساس بر روی درب خود هستند که وظیفه آن تشخیص باز یا بسته بودن دری دستگاه است؛ اگر در حین مراحل شستشو درب دستگاه به اشتباه باز شود، دستگاه مراحل شستشو را متوقف خواهد کرد تا از ریزش آب به بیرون جلوگیری کند.

 

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.