علت پایین آمدن دمای فریزر

علت پایین آمدن دمای فریزر | توضیح ۸ دلیل

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

۸ دلیل پایین آمدن دمای فریزر چیست؟

دمای فریزر باید به گونه ای باشد که بتواند در فصل تابستان و زمستان، مواد غذایی را به خوبی نگه دارد. هرگونه اختلال در تنظیمات دمای فریزر ممکن است باعث کم شدن دمای آن شود. عوامل متعددی هستند که باعث کم شدن سرمای درون فریزر می شوند. این عوامل باید توسط کسانی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند تشخیص داده شوند تا برای رفع آن اقدام شود. علت پایین آمدن دمای فریزر عبارت است از:

  1. خراب شدن کمپرسور یا موتور یخچال یا فریزر
  2. وجود نشتی در فریزر و کم شدن گاز دستگاه
  3. از کار افتادن سیستم یخ زدایی
  4. خراب شدن یا اختلال در عملکرد فن کمپرسور و اوپراتور
  5. مسدودیت مسیر گاز
  6. خراب شدن نوار دور درب
  7. روشن بودن دائمی چراغ فریزر
  8. خراب شدن برد الکترونیکی

تعمیر ساید بای ساید

خراب شدن کمپرسور چگونه باعث کم شدن فریزر می شود؟

قطعاً یکی از مهم ترین اجزای فریزر، کمپرسور آن است. اگر با این سوال که چرا دمای فریزر پایین می آید؟ مواجه هستید، بهتر است ابتدا به بررسی کمپرسور فریزر بپردازید. کمپرسور فریزر باید در ابتدا توسط تعمیرکاران حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر مشکلی از جانب این قطعه از دستگاه وجود دارد، حل شود. هرگونه خرابی در رله استارت دستگاه، سوختن کمپرسور یخچال و … باعث پایین آمدن دمای فریزر بوش نیز می شود. بنابراین بهتر است اولین اقدام بعد پایین آمدن سرمای فریزر، بررسی کمپرسور باشد.

تعمیر ساید بای ساید بوش

وجود نشتی گاز در فریزر از چه طریقی باعث پایین آمدن دمای فریزر و یخچال می شود؟

علت پایین آمدن دمای فریزر چیست؟ یکی از دلایل دیگری که باعث پایین آمدن دمای فریزر می شود، نرسیدن گاز کافی به فریزر است. دلایل متعددی چون مسدود شدن لوله ها، زنگ زدن لوله، سوراخ بودن لوله و … از عواملی هستند که باعث کم یا نرسیدن گاز به فریزر شده و باعث کم شدن سرمای فریزر نیز می شود‌. با این اساس بهتر است از تعمیرکار بخواهید که علت نشتی گاز یخچال یا علت مسدودیت گاز را مورد بررسی قرار داده تا از طریق آن بتوانید به رفع مشکل پایین آمدن دمای فریزر نیز بپردازید.

تعمیر یخچال ساید ال جی

آیا از کار افتادن سیستم یخ زدایی باعث پایین آمدن دمای فریزر می شود؟

از کار افتادن سیستم یخ زدایی نیز از دلایل دیگری است که باعث پایین آمدن دمای فریزر نیز می شود. قطعاً اگر مشکل یخ زدایی فریزر حل نشود، مشکل پایین آمدن دمای فریزر نیز حل نخواهد شد. کار نکردن سیستم دیفراست، خراب شدن سنسور ها، خراب شدن المنت و … از دلایل کار نکردن سیستم یخ زدایی و در نتیجه کم شدن سرمای فریزر نیز می شود.

اختلال در عملکرد فن ها چگونه موجب پایین آمدن سرمای فریزر می شود؟

قطعاً اختلال در کارکرد فن ها علت پایین آمدن دمای فریزر است. در ابتدا باید از تعمیرکار مورد نظر بخواهید که فن کمپرسور و فن اوپراتور یخچال را مورد بررسی قرار داده تا در صورت خراب بودن، ابتدا آن را تعمیر کنند. در اکثر مواقع دلایل متعددی چون قطع شدن سیم ها، سوختن سیم پیچ ها، دریافت نکردن فرمان از فن، شکسته شدن پروانه های فن و … باعث اختلال در عملکرد فن ها و کم شدن دمای فریزر نیز می شود.

بیشتر بخوانید:نحوه تنظیم سختی آب در ظرفشویی انواع برندها

آیا خراب شدن نوار دور درب یخچال یا فریزر باعث پایین آمدن دمای فریزر می شود؟

قطعا یکی از دلایل کم شدن دمای فریزر مرتبط با نوار دور درب یخچال یا فریزر است. در اطراف درب یخچال و فریزر از یک نوع نوار پلاستیکی استفاده شده است که با ایجاد چسبندگی میان درب و بدنه یخچال از ورود هوا یا گرما به درون یخچال و فریزر جلوگیری می کند. در مواقعی ممکن است تعویض دیر هنگام نوار و باز و بسته کردن نوار دور درب موجب می شود که هوا یا گرما از میان درب و بدنه عبور کرده و باعث کم شدن دمای فریزر یا پایین آمدن دمای فریزر می شود. بر این اساس بهتر است در ابتدا نوار دور درب را تعمیر کنید تا از ورود گرما به داخل فریزر جلوگیری کنید.

آیا روشن بودن مداوم چراغ در فریزر و یخچال باعث کم شدن سرما می شود؟

آیا میدانید روشن بودن مداوم چراغ در فریزر باعث کم شدن سرمای آن می شود؟ در صورتی که با مشکل پایین آمدن دمای فریزر ال جی همراه هستید، بهتر است به بررسی اینکه آیا چراغ فریزر بعد از بسته شدن درب روشن می ماند یا خیر بپردازید. گرمایی که چراغ روشن دستگاه فریزر منتقل می گردد، باعث می شود تا دمای یخچال یا فریزر پایین آمده و باعث کم شدن دمای فریزر ال جی یا هر فریزر از برند دیگری شود. بنابراین بهتر است از تعمیرکار بخواهید که چراغ یخچال و فریزر شما را با دقت بررسی کرده و به رفع مشکل کم شدن سرمای فریزر بپردازد.

چگونه برد الکترونیکی باعث پایین آمدن فریزر سامسونگ می شود؟

یکی از اجزایی که خراب شدن آن باعث اختلال در عملکرد دیگر بخش های یخچال و فریزر می شود، برد الکترونیکی است. امروزه برد الکترونیکی به عنوان یکی از مهم ترین اجزای فریزر و یخچال، وظیفه کنترل و هماهنگی میام اجزای مختلف دستگاه را بر عهده دارد. هرگونه اختلال در عملکرد برد الکترونیکی، قطعی، سوختگی، پارگی سیم و … باعث خراب شدن برد الکترونیکی می شود و ممکن است خراب شدن این قطعه باعث از کار افتادن سنسور دما و اختلال در دمای فریزر می شود و باعث پایین آمدن دمای فریزر سامسونگ می شود. برای رفع چنین مشکلی بهتر است از تعمیرکار متخصص و حرفه ای بخواهید تا تعمیرات برد الکترونیکی را به صورتت تخصصی انجام دهد.

آیا راه حلی برای رفع مشکل پایین آمدن دمای فریزر وجود دارد؟

در صورتی که با مشکل پایین آمدن دمای فریزر همراه هستید، ابتدا بهتر است از تعمیرکار بخواهید دلایل متعددی که باعث کم شدن دمای فریزر می شود را مورد بررسی قرار دهد. بررسی و عیب یابی فریزر باید توسط کسانی انجام شود که از دانش و مهارت بالایی در این حوزه همراه هستند. هوم کارا یک تعمیرگاه مجهز و تخصصی برای تعمیر انواع فریزر و یخچال است که از تجهیزات پیشرفته و قطعات اصلی برای تعمیر انواع لوازم خانگی استفاده می کند. شما می توانید با سپردن تعمیرات فریزر به این مجموعه علاوه بر تعمیر فریزر در کوتاه ترین زمان، هزینه تعمیرات را تا ۷۵ درصد کاهش دهید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.