علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟ 

چه عاملی باعث نوسان دمای یخچال و فریزر می شود؟ یکی از مشکلات شایعی که ممکن است برای یخچال و فریزر ایجاد شده و در روند عملکرد یخچال اختلال ایجاد کند، نوسان درجه دمای یخچال و فریزر است. متاسفانه این مشکل در صورت حل نشدن باعث بروز مشکلاتی چون آب شدن یخ مواد غذایی، فاسد شدن لوازم موجود در یخچال، منجمد شدن مواد غذایی و … می شود. نوسان درجه دمای یخچال به عوامل متعددی بستگی دارد. در این مطلب به بررسی علت های نوسان درجه دمای یخچال و فریزر می پردازیم.

 

چرا یخچال نوسان درجه دما دارد؟

اگر یخچال شما نوسان درجه دما دارد، باید در ابتدا مشخص شود، که یخچال فریزر شما مکانیکی، نیمه الکترونیکی یا الکترونیکی است. توجه داشته باشید که در هر کدام از این مدلها علت نوسان دما متغیر است. یخچال های الکترونیکی داراری برد، یخچال های مکانیکی، دارای ترموستات و یخچال های نیمه الکترونیکی دارای تایمر میباشند. هر کدام از این قطعات، با کمپرسور ارتباط مستقیم دارند و در صورت خرابی، ارتباط آن ها با کمپرسور قطع میشود و منجر به تغییرات دما در یخچال فریزر میشود.

۷ علت نوسان دمای یخچال های الکترونیکی از زبان تعمیرکار هوم کارا

۷ علت نوسان دمای یخچال های الکترونیکی به شرح زیر میباشد:

  1. اگر سنسور، برد الکترونیکی و کمپرسور خراب باشد، با نوسان دما در یخچال های الکترونیکی مواجه خواهید شد.
  2. کیپ بودن مدار گاز و یا نشتی گاز از دیگر دلایل نوسان دما در یخچال های الکترونیکی است.
  3. نوسان جریان برق، به قطعات الکترونیکی آسیب میزند و در نهایت با مشکل تغییرات درجه دما مواجه خواهید شد.
  4. خرابی لاستیک دور درب یخچال هم از دیگر علت های نوسان دما میباشد.
  5. اگر دیفراست به درستی انجام نشود، با نوسان دما در این دستگاه مواجه خواهید شد، که باید به بررسی ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور دیفراست، المنت و برد الکترونیکی بپردازید.
  6. از کار افتادن کمپرسور هم از دیگر عوامل نوسان درجه دمای یخچال میباشد.
  7. خرابی رله اورلود یا خازن موتور یخچال

۸ دلیل تغییر دمای یخچال های نیمه الکترونیکی

۸ دلیل تغییر دمای یخچال های نیمه الکترونیکی به شرح زیر میباشد:

  1. در یخچال های نیمه الکترونیکی، برای رفع مشکل نوسان دما باید در وهله اول به بررسی تایمر بپردازید.
  2. خرابی ترموستات هم دلیل دو نوسان دما در یخچال های نیمه الکترونیکی است.
  3. نوسان جریان برق
  4. خرابی کمپرسور
  5. معیوب بودن رله اورلود
  6. مشکل در لاستیک دور درب
  7. عمل نکردن دیفراست
  8. کیپ کردن مدار و یا نشتی گاز

۵ علت نوسانات دمای یخچال های مکانیکی

۵ علت نوسان دمای یخچال های مکانیکی را در زیر شرح داده ایم:

  1. خرابی ترموستات
  2. مشکل در لاستیک دور درب
  3. کیپ کردن مدار و یا نشتی گاز
  4. خرابی کمپرسور
  5. معیوب بودن رله اورلود موتور یخچال

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال و فریزر باعث نوسان دما میشود

یکی از دلایلی که ممکن است باعث نوسان درجه دمای یخچال فریزر شود، خراب شدن لاستیک دور درب یخچال است. لاستیک دور درب یخچال و فریزر با ایجاد چسبندگی شدید میان درب و بدنه یخچال از ورود و خروج هوا از به بیرون و داخل یخچال جلوگیری می کند. در صورتی که به هر علتی لاستیک دور درب یخچال و فریزر خراب شود، هوا به داخل یخچال عبور می کند یا هوا از داخل یخچال به بیرون عبور می کند و باعث نوسان درجه دمای یخچال می شوند. بنابراین در صورت نوسان درجه دمای یخچال، لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید‌.

باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال منجر به تغییرات درجه دما میشود

چرا درجه دمای یخچال دچار نوسان می شود؟ یکی از عوامل شایعی که باعث نوسان درجه دمای یخچال می شود، باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال است. باز و بسته شدن درب یخچال عاملی است که موجب می شود هوا از درون یخچال فرار کرده و یا هوا از بیرون به درون یخچال وارد شود. بر این اساس بهتر است در صورت نوسان درجه دمای یخچال و فریزر، درب یخچال و فریزر را کمتر باز و بسته کنید تا دمای یخچال ثابت شود.

تجمع آلودگی روی کمپرسور یخچال و از کار افتادن آن باعث تغییر دما میشود

چرا درجه دمای یخچال ال جی دچار نوسان می شود؟ یکی از عوامل موثر بر نوسان درجه دمای یخچال، تجمع گرد و غبار روی کمپرسور است. خراب شدن کمپرسور یا تجمع آلودگی و گرد و غبار روی کمپرسور یخچال موجب نوسان درجه دمای یخچال بوش نیز می شود. همانطور که می دانید ترموستات موظف است تا دستور لازم برای تولید سرما را به کمپرسور بدهد. در صورتی که کمپرسور یخچال خراب شود، قادر به انجام دستور ترموستات نخواهد بود و ممکن است نتواند دمای مناسبی را برای یخچال تعیین کند. در واقع اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال باعث می شود تا در هر زمانی بدون توجه به دستور ترموستات سرما تولید کرده و این موجب نوسان درجه دمای یخچال الکترواستیل نیز می شود.

خراب شدن ترموستات یخچال فریزر منجر به تغییرات در درجه دما میشود

خراب شدن ترموستات یخچال و فریزر عامل دیگری است که موجب نوسان درجه حرارت یخچال و فریزر دوو می شود. ترموستات قطعه ای است که وظیفه کنترل دما در یخچال را بر عهده دارد. در واقع عملکرد این قطعه در یخچال یا فریزر به گونه ای است که در ابتدا به بررسی میزان دمای یخچال و فریزر پرداخته و در صورت سرد بودن یخچال، دستور عدم تولید سرما به کمپرسور را می دهد. همچنین اگر میزان سرمای یخچال کم باشد، ترموستات دستور تولید سرما به کمپرسور یخچال و فریزر را می دهد. در صورتی که ترموستات یخچال و فریزر خراب شده باشد، قطعه ای جهت تنظیم دما وجود ندارد و درجه دمای یخچال دچار نوسان می شود. با تعویض ترموستات می توانید نوسان درجه دمای یخچال را تنظیم کنید.

نوسانات جریان برق علت تغییر درجه یخچال است.

از عوامل دیگری که ممکن است باعث نوسان دمای یخچال فریزر می شود، نوسانات جریان برق است. نوسان جریان برق باعث خاموش و روشن یخچال و در نتیجه نوسان درجه دمای یخچال می شود. در ابتدا باید بدانید که نوسانات جریان برق باعث سوختن یخچال می شود. بر این اساس بهتر است از یک محافظ برای جلوگیری از سوختن یخچال استفاده کنید‌. نوسانات جریان برق می شود تا دمای یخچال دچار نوسان شود. نوسان دمای یخچال در بیشتر مواقع در زمان اوج زمان مصرف یا در فصل های گرم اتفاق می افتد.

نتیجه گیری از علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟

در این مطلب به بررسی همه عواملی که موجب نوسان درجه دمای یخچال و فریزر می شود، پرداختیم. همانطور که می دانید نوسان دمای یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی یا منجمد شدن مواد غذایی می شود. بنابراین اگر عاملی موجب نوسان دمای یخچال الکترواستیل می شود، بهتر است برای تعمیر آن هرچه سریع تر اقدام کنید.

تعمیر نوسان دمای یخچال باید توسط افرادی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، انجام شود. یکی از بهترین شرکت هایی که تعمیرات یخچال را انجام می دهد، شرکت هوم کارا است. هوم کارا از متخصصان برتر و با تجربه جهت تعمیر یخچال یا فریزر استفاده می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت تعمیرات یخچال را به مجموعه آی پی امداد بسپارید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.