علت نشت آب از ماشین ظرفشویی بوش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران ماشین ظرفشویی تجربه می کنند، آب دادن این دستگاه است. بدون شک اگر با این صحنه مواجه شوید نگران می شوید و می خواهید در لحظه آن را برطرف کنید. اما قبل از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزنید، باید علت نشتی ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. سپس به دنبال راه حل برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله ما سعی کرده ایم چند مورد از مواردی که علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش هستند را با شما در میان بگذاریم. به علاوه نکاتی نیز برای کردن نشتی ماشین ظرفشویی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

شل شدن و ساییدگی شیلنگ بست

یکی از رایج ترین علت های نشتی ماشین ظرفشویی بوش می تواند پوسیدگی شیلنگ باشد. و تعمیرکار اولین بخشی را که چک می کند همین بخش است.

شیلنگ هایی که به لوله های آب متصل هستند ممکن است به مرور زمان یا بر اثر فشار زیاد آب دچار خرابی یا ساییدگی شوند. این را به یاد داشته باشید که کوچک ترین خرابی در شیلنگ ها باعث نشت آب می شود.

اگر شیلنگ ماشین ظرفشویی به طور کامل بیرون بیاید در هنگام عبور آب مسیر آب تغییر کرده و تمامی آب ها به مسیر خروجی هدایت می شود این گونه است که آشپزخانه شما غرق در آب می شود.

پیشنهاد ما به شما این است با مشاهده اولین قطره آب شیلنگ‌ها و بست های خروجی را چک کنید و اگر دچار شل شدگی شده بودند سریعا آن را سفت کنید. اگر بعد از سفت کردن آن‌ها نشتی همچنان ادامه داشت می‌توانید موارد دیگر را بررسی کنید.

تماس با ما

شل شدن و ساییدگی شیلنگ بست

پمپ ماشین ظرفشویی بوش

بعد از بررسی نشت شیلنگ‌ها، مهم‌ترین علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند از پمپ این دستگاه باشد. وظیفه اصلی پمپ ماشین ظرفشویی گردش و هدایت جریان آب و کنترل ورود و تخلیه آب در دستگاه هست؛ بنابراین اگر کوچک‌ترین اشکالی در پمپ اتفاق بیفتد می‌توانید این بخش را بررسی کنید. پمپ در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی قرارگرفته است. استفاده نادرست از ماشین ظرفشویی باعث خرابی این بخش می‌شود. یکی از مهم‌ترین علت‌های خرابی این بخش استفاده از مواد شوینده غیر استاندار هست.

به‌ طور معمول متخصصینی که برای تعمیر ماشین ظرفشویی می‌آیند، به این بخش توجه نمی‌کنند زیرا پمپ های این ماشین ظرفشویی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به شما پیشنهاد می‌کنیم هر سال این بخش را بررسی کنید که اگر دچار آسیب دیدگی شد بتوانید در اسرع وقت جلوی خسارت بیشتر را بگیرد. متخصصین در نمایندگی تعمیر هوم کارا می توانند شما را راهنمایی کنند برای اطلاع بیشتر می توانید تماس حاصل کنید تا کارشناسان مجرب پاسخگوی شما باشند.

پمپ ماشین ظرفشویی بوش

علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش: نشتی شیر ورودی

یکی از مشکلاتی که به طور رایج در ماشین ظرفشویی ها بوش وجود دارد. نشتی شیر ورودی می باشد. این شیر که آب مورد نیاز را برای شستشو ظرف ها فراهم می کند. گاهی دچار نشتی می شود. شما باید به طور جدی این مورد را بررسی کنید زیرا باعث خسارت های جبران ناپذیری می شود. برند بوش جز برندهایی است که قطعات آن به ندرت دچار خرابی می شود اما بعد از بررسی موارد بالا اگر همچنان دچار نشتی آب باشد باید این مورد را بررسی کنید.

خرابی شیر ورودی یک مشکل در خارج از دستگاه است پس امکان دارد شیلنگ ها یا ود شیر دچار مشکل شده باشد. بعد از سفت کردن شیر و شیلنگ اگر همچنان آب میداد فورا قطعه را تعویض کنید. این در نظر بگیرید که قطعات ماشین ظرفشویی بوش کمی با سختی پیدا می شوند پس می توانید با نمایندگان رسمی این شذکت تماس بگیرید تا قطعه مورد نظر شما را برای شما ارسال کنند.

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی بوش

خرابی بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی بوش

آب و مواد شوینده ای که برای ماشین ظرفشویی خود استفاده کرده اید از بازوی آب پاش روی ظرف ها اسپری می شود.

در واقع بازوهای آب پاش نقش بسیار مهمی در شستشو و آب کشی دارند. بازوهای آب پاش به طور معمول در بخش میانی ماشین ظرفشویی قرار گرفته اند و جنس آن ها از فلز یا پلاستیک است.

این بازوها بر اثر فشار آب زیاد و استفاده نادرست گاهی اوقات دچار خرابی می‌شوند. در این صورت است که نشتی آب به مرور زمان اتفاق می‌افتد. تکنسین ها به این نتیجه رسیده‌اند که آب پاش های فلزی در اکثر مواقع دچار خرابی می‌شود و همین علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش است. قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی حتما بازو و شیلنگ های آن را چک کنید تا از نشتی آب تا حد زیادی جلوگیری کرده باشید.

تماس با ما

خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی

محفظه مواد شوینده در ماشین های ظرفشویی جلوی دستگاه روی درب نصب است. اگر نشتی آب از قسمت بالایی ماشین ظرفشویی باشد بی شک این قسمت دچار مشکل شده است. در برخی از ماشین های ظرفشویی مانند ماشین ظرفشویی های دیگر، این بخش از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و این قسمت ها با واشر و پیچ و مهره های فراوانی به یکدیگر متصل شده اند. خرابی هر کدام از آن ها می تواند باعث نشتی آب شود.

سوراخ شدن محفظه مواد شوینده یکی از علت های رایج آب دادن ماشین ظرفشویی بوش است. در برخورد با چنین مشکلی باید از تکنسین کمک بگیرید تا این قطعه ر برای شما تعویض یا تعمیر کند.

خرابی واشرهای محفظه مواد شوینده ظرفشویی

ساییدگی واشر لاستیک درب ماشین

دیگر علت آب دادن ماشین ظرفشویی بوش از قسمت جلو خراب شدن لاستیک های درب ماشین است.

لاستیک های منعطف در بخش درب مانع خروج آب از ماشین ظرفشویی بوش می شود. در صورت هرگونه نشتی در این بخش باید علت اصلی آن بررسی شود.

شما در ابتدا سلامت لاستیک ها و واشر را بررسی کنید. اگر در این کار تخصص ندارید با کشارشناسان نمایندگی بوش کمک بگیرد. اگر بعد از تعویض لاستیک و واشر ظرفشویی همچنان آب می داد به احتمال زیاد شناور دچار مشکل شده است.

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی بوش

تراز نبودن ماشین ظرفشویی

اگر قسمت زیرین ماشین ظرفشویی شما دچار آب دادگی باشد باید تراز بودن را مورد بررسی قرار دهید. اگر این کار را به خوبی انجام نداده باشید باعث می شود ماشین ظرفشویی به مقدار اندکی آب دهی داشته باشد. برای تراز شدن می توانید پیچ تنظیم پایه ها را بپیچانید تا پایه ها به اندازه مناسب بلند یا کوتاه شوند. اگر ماشین ظرفشویی سر جای خود محکم بود یعنی این کار را به درستی انجام داده اید و ماشین ظرفشویی شما تراز شده است.

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی بوش

نتیجه گیری

نشت آب ازماشین ظرفشویی یکی از خرابی های آزار دهنده در ظرفشویی را به همراه دارد و این نشتی بنا به دلیل مختلفی رخ می دهد و تعمیرکار بعد از بررسی دستگاه می تواند دلیل این مشکل را پیدا کند. مواقعی است که این مشکل به ددلیل جزئی و کوچکی دارد حرابی در قطعه ای است که باید توسط تعمیرکار متخصص برریس و تعویض شود. برخی مدل های ماشین ظرفشویی دارای سنسوری هستند که قبل از نشت با فعال شدن نشانگری اخطار به نشتی می دهند و در اینصورت می توان قبل از نشتی مشکل را حل کرد و از ایجاد نشتی جلوگیری نمود.

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی بوش

تماس با ما

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.