علت آبگیری مداوم لباسشویی، آبگیری و تخلیه همزمان و تخلیه شدن آب لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا ماشین لباسشویی یکسره آبگیری می کند؟ علت آبگیری زیاد ماشین لباسشویی و قطع نشدن آن چیست و راهکارهای رفع مشکل کدامند؟ علت آبگیری و تخلیه همزمان لباسشویی چیست؟ و یا علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی به کدام خرابی کدام قطعه مربوط است؟

ممکن است این سوالات، سوالات شما نیز باشند! به همین دلیل به کمک تجربه و دانش فنی متخصصین کاراباما مطالبی را در این خصوص برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم، تا با مطالعه آنان در صورتی که امکان رفع مشکل را داشته باشید، خودتان برای اینکار اقدام نمایید. در این مقاله به توضیح قطع نشدن آب ورودی به لباسشویی یا علت آبگیری مداوم و زیاد لباسشویی و نیز مشکلات تخلیه و علت تخلیه شدن سریع آب لباسشویی می پردازیم.

البته توجه داشته باشید که تعمیرات ماشین لباسشویی به هیچ وجه کار ساده و بی دردسری نبوده و توصیه میکنیم که تنها برخی از مواردی را که نیاز به تجربه فنی و یا تخصص بالایی ندارند، شخصا انجام دهید. سایر موارد به دلیل حساس بودن قطعات و پیچیدگی های ساختاری ماشین لباسشویی، نیازمند مهارت و تجربه بالا در انجام تعمیرات می باشد و در صورت دستکاری های ناشیانه، نه تنها ممکن است باعث تشدید مشکل به وجود آمده شوید، بلکه حتی به خود و دستگاه نیز آسیب وارد کنید. در صورتی که جهت برطرف کردن مشکل دستگاه خود نیاز به کمک تکنسین حرفه ای و باتجربه دارید، از قسمت زیر برند دستگاه خود را انتخاب کنید و در غیر این صورت ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

ما در هوم کارا سالهاست که به مشتریان تمامی برندهای معتبر ایرانی و خارجی لوازم خانگی خدمات ارائه میکنیم، بنابراین اگر برند ماشین لباسشویی شما سامسونگ، ال جی و بوش نمیباشد نیز میتوانید از طریق فرم زیر درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل نمایند.

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی و قطع نشدن آن

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام استفاده از لباسشویی و شروع به کار دستگاه، متوجه آبگیری زیاد لباسشویی و قطع نشدن آن شوید. گاهی حتی با کشیدن پریز برق دستگاه هم ورود آب به داخل قطع نمی شود! طبیعتا در این موارد سرریز کردن و نشتی آب لباسشویی دور از انتظار نخواهد بود. اما چرا آبگیری ماشین لباسشویی متوقف نمی شود؟ کدام قطعه یا قعات را باید بررسی نمود؟

شیر ورودی آب یا شیر برقی لباسشویی

شیر ورودی آب لباسشویی که شیر برقی هم گفته می شود، برای پر کردن ماشین لباسشویی از آب سرد یا گرم استفاده می شود. این شیر با استفاده از سلنویدهای الکتریکی و به وسیله تایمر یا برد کنترل الکترونیکی و همچنین سوئیچ سطح آب کنترل می شود. بدین ترتیب که ابتدا جریان به وسیله تایمر یا برد به سوئیچ سطح آب و پس از آن به سلنویدهای شیر برقی می رسد تا باز یا بسته شوند.

شیر ورودی آب یا شیر برقی لباسشویی

یکی از علت های قطع نشدن آبگیری لباسشویی به خرابی شیر برقی مربوط است. در صورت وجود ایراد در شیر ممکن است در هنگام آبگیری لباسشویی دستور بسته شدن سلنویدها صادر نشود. تعویض شیر برقی راهکار ساده ایست که می تواند در این مواقع مشکل دستگاه شما را برطرف سازد.

برای تشخیص معیوب بودن شیر، لباسشویی را از برق بکشید، اگر همچنان آبگیری ادامه داشت، شیر مشکل دارد. اما در صورتی که ورود آب به داخل لباسشویی متوقف شد، ایراد از برد کنترلی یا تایمر لباسشویی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل دانش فنی خود، به مطلب عیب یابی لباسشویی مراجعه کنید تا از علل بروز مشکلات و راه حل آنها باخبر شوید.

تایمر یا برد کنترل الکترونیکی

برد الکترونیکی لباسشویی یکی دیگر از موارد دخیل در مشکل آبگیری زیاد لباسشویی است. این برد در صورتی که معیوب باشد، می تواند فرمان اشتباهی به شیر برقی و یا سایر قطعات ارسال نموده و در روند آبگیری دستگاه اخلال به وجود آورد. پیش از اقدام به تعویض برد که هزینه بالایی دارد، بهتر است ابتدا تمامی موارد دیگر را بررسی نمایید.

سنسور آب یا سوئیچ تشخیص سطح آب

این قطعه وظیفه تشخیص میزان آب ورودی به لباسشویی و مقدار آب موجود در داخل لباسشویی را برعهده دارد. اگر ایرادی در سوئیچ سطح آب باشد، سیگنال اشتباه به شیر برقی ارسال می کند که از بسته شدن آن جلوگیری کرده و علت قطع نشدن آب ورودی لباسشویی خواهد بود.

علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی یا آبگیری و تخلیه همزمان لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات آبگیری ماشین لباسشویی، تخلیه شدن آب لباسشویی بصورت خود بخود و نیز آبگیری و تخلیه همزمان لباسشویی است. در این حالت آب وارد شده به داخل لباسشویی بلافاصله و یا پس از مدت کوتاه خارج می شود و یا با آبگیری و ورود آب به داخل لباسشویی، همزمان آب تخلیه و خارج می شود. تخلیه آب یا توسط پمپ تخلیه و پمپاژ آن صورت می گیرد و یا از طریق مسیر تخلیه بدون عمل پمپاژ خارج می شود، که اصطلاحا “سیفون شدن” گفته می شود. این مشکل می تواند لباسشویی را در یک چرخه طولانی درگیر ساخته و زمان شستشو را ساعت ها طولانی کند. برخی از مواردی که می بایست در این حالت بررسی شوند عبارتند از:

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

در صورتی که تخلیه آب از لباسشویی در حالی انجام می شود که پمپ باز بوده و مسیر تخلیه باز است اما پمپاژ صورت نمی گیرد، عملیات سیفون انجام می شود. این مورد که سبب تخلیه شدن آب داخل لباسشویی است، موجب می شود تا لباسشویی برای ورود آب همچنان تلاش نموده و دستگاه دچار مشکل آبگیری و تخلیه همزمان گردد.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

باز بودن پمپ تخلیه می تواند به دلیل گیر کردن پمپ، گیر افتادن لباس یا جوراب در داخل پمپ و باز ماندن آن و یا خرابی و ایراد در ساختار و مکانیزم پمپ تخلیه اتفاق افتاده باشد. متعاقبا تعمیرکاران ماهر با بررسی، عیب یابی و در صورت نیاز تعویض پمپ تخلیه قادر به رفع مشکل به وجود آمده برای شما خواهند بود.

ارتفاع کم شیلنگ تخلیه

مسیر خروج و تخلیه آب از ماشین لباسشویی، ابتدا از طریق شیلنگ تخلیه و سپس چاه فاضلاب خانه است. شلنگ تخلیه باید به طور معمول ۵۰ الی ۶۰ سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد. همچنین در صورتی که چاه فاضلاب نسبت به سطح آب داخل لباسشویی در مکان پایینتری قرار داشته باشد، به واسطه نیروی گرانش تخلیه آب اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در هنگام نصب لباسشویی به طریقه صحیح نصب لوله ها و اتصالات دقت کنید.

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی وظیفه کنترل و ارسال جریان به قطعات مختلف دستگاه را برعهده دارد. بنابراین در صورتی که اشکالی در آبگیری یا تخلیه لباسشویی وجود داشته باشد، ممکن است بدلیل ارسال فرمان اشتباه از برد به قطعه صورت گیرد. این مشکل که به دلیلی خرابی و ایراد برد الکترونیکی اتفاق می افتد، با تعویض برد توسط متخصص تعمیرات لباسشویی قابل حل خواهد بود.

با این حال دقت نمایید که پیش از آنکه به بررسی و تعویض برد الکترونیکی لباسشویی اقدام کنید، تمامی موارد موجود دیگر را نیز بررسی نمایید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.