عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟ گاهی اوقات شما کارهایی را انجام می‌دهید که تصور می‌کنید درست هستند ولی در حقیقت به لباسشویی شما آسیب می‌زنند. در این مقاله از هوم کارا به بررسی اشتباهات رایجی که در هنگام استفاده از لباسشویی ممکن است انجام دهید، می‌پردازیم تا بتوانید شستشوی بهتری داشته و از لباسشویی خود هم مراقبت کنید.

بعضی از عادت های غلط مانند ریختن لباس پیش از اندازه مجاز در داخل لباسشویی، قرار دادن لباس های خیس در دستگاه بعد از اتمام شستشو، استفاده بی رویه و نابجا از ورق های خشک، استفاده از مواد شوینده بیش از اندازه و… می‌تواند نه تنها دستگاه لباسشویی شما آسیب بزند بلکه عمر مفید آن را هم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

چه کارهایی عمر لباسشویی را کم می‌کند؟

همانطور که گفتیم بعضی از کارها باعث می‌شوند عمر لباسشویی شما کاهش پیدا کرده و کیفیت شستشو هم پایین بیاید. شاید سوال کنید چه عواملی باعث می‌شود که عمر لباسشویی ما کم شود؟ می‌توان گفت عوامل زیر باعث کاهش عمر لباسشویی شما خواهد شد:

  • پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز، باعث کاهش عمر لباسشویی می‌شود.
  • اگر از ورق های خشک کن بی رویه و به بیش از اندازه استفاده کنید به لباسشویی آسیب خواهید زد.
  • در صورتی که لباس ها را بعد از شستشو از دستگاه خارج نکنید باعث ایجاد کپک و قارچ در لباسشویی می‌شوید و مسلما عمر لباسشویی شما کاهش پیدا می‌کند.
  • خالی نکردن جیب البسه می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود مثلا اگر سکه ای در جیب بوده و وارد مسیر تخلیه شود، امکان دارد مسیر تخلیه را مسدود کند.
  • تفکیک نکردن لباس ها از یکدیگر باعث خواهد شد که لباس ها به هم رنگ پس داده و گاهی هم خراب شوند.
  • تمیز نکردن فیلتر لباسشویی برای مدت طولانی می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت شستشو و آسیب دیدگی دستگاه شود.

بهترین کاری که برای جلوگیری از کاهش عمر لباسشویی می‌توانید انجام دهید، سرویس دوره ای لباسشویی است. به این صورت از خراب شدن دستگاه جلوگیری کرده و مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت جهت تعمیر لباسشویی نخواهید شد.

چه کارهایی عمر لباسشویی را کم می‌کند؟

عادات بدی که به ماشین لبساشویی آسیب می‌زنند کدامند؟

استفاده صحیح و اصولی از وسایل خانه می‌تواند به افزایش طول عمر آن ها کمک کند و برعکس، بعضی از عادت های بد می‌تواند به آن ها آسیب بزند. برخی از افراد عادت های بدی در هنگام استفاده از لباسشویی دارند که باعث کاهش عمر دستگاه می‌شوند. در ادامه شما را با این موارد آشنا می‌کنیم:

۱. قرار دادن لباس های زیاد در داخل لباسشویی

یکی از مهم ترین کارهایی که می‌‎تواند به لباسشویی آسیب بزند، پر شدن بیش از اندازه لباسشویی است. بعضی تصور می‌کنند که با قرار دادن همه لباس ها به صورت یکباره در لباسشویی، می‌توانند در انرژی و زمان صرفه جویی کنند ولی در حقیقت این کار آن ها به موتور دستگاه فشار زیادی وارد کرده و باعث خرابی آن می‌شود.

ریختن لباس ها بیش از اندازه مجاز در لباسشویی، می‌تواند باعث تمیز نشدن لباس ها هم بشود زیرا آب و مواد شوینده خوب به همه قسمت های لباس نفوذ نمی‌کند و باعث کثیف ماندن لباس ها می‌شود. علاوه بر این، خشک کن هم قادر نیست لباس های زیاد را خوب خشک کند و لباس ها به طور فشرده خشک می‌شوند، در نتیجه هوای خشک و گرم به همه قسمت های لباس ها خوب خشک نشوند.

عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟

۲. استفاده کردن زیاد از ورقه های خشک کن

برای خشبو شدن و رفع الکتریسیته ساکن از روی لباس ها، معمولا افراد از ورقه های خشک کن استفاده می‌کنند و البته عملکرد چشم شگفت انگیزی هم دارد ولی اگر بیش از اندازه از این ورقه ها استفاده کنید، به مرور ایجاد لایه آبودگی در روی لباس می‌کند که پاک شدن آن بسیار سخت است. در صورتی که همیشه از وزقه های خشک کن استفاده می‌کنید باید اطمینان پیدا کنید که فیلتر خشک کن هم تمیز است تا مشکلات نام برده شده برایتان ایجاد نشود.

2. استفاده کردن زیاد از ورقه های خشک کن

۳. باقی ماندن لباس های خیس در لباسشویی

برای اینکه عمر لباسشویی شما کاهش پیدا نکند توصیه می‌کنیم بعد از اینکه شستشو تمام شد حتما تمام لباس ها را از دستگاه خارج کنید. اگر لباس ها برای مدت زیادی در لباسشویی باقی بماند نه تنها به قطعات دستگاه آسیب می‌زند بلکه به دلیل ایجاد کپک و قارچ، باعث بوی بد در لباسشویی و همچنین در لباس ها خواهد شد.

 

۴. استفاده از مواد شوینده زیاد

بعضی از افراد تصور می‌کنند هر قدر که از مواد شوینده بیشتری استفاده کنند، لباس ها هم تمیزتر می‌شوند ولی باید بدانید که استفاده از مواد شوینده زیاد نتیجه کاملا معکوس دارد زیرا بعد از شستشو این مواد شوینده اضافه در داخل الیاف مانده و باعث می‌شود پارچه آسیب ببیند و به مرور رنگ آن محو شود. این کار حتی ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی هم در افراد بشود، مخصوصا اشخاصی که دارای پوست حساسی هستند بیشتر در معرض حساسیت پوستی قرار می‌گیرند.

اگر لباس های شما خیلی کثیف است می‌توانید از برنامه های شستشوی مناسب تری به جای اضافه کردن مواد شوینده استفاده کنید و یا اینکه لباس ها را دوبار بشویید. ریختن شوینده زیاد می‌تواند باعث ایجاد لکه های سفید در روی لباس ها شده و یا با باقی ماندن در تار و پود لباس، آن ها را خراب کند.

4. استفاده از مواد شوینده زیاد

۵.بررسی نکردن جیب لباس قبل از شستن

باید بدانید که هر چیزی نمی‌تواند وارد لباسشویی شود، به همین دلیل قبل از اینکه لباس ها را بشویید ابتدا جیب آن ها را کاملا خالی کنید زیرا چیزهایی مانند کلید، سکه و یا دستمال کاغذی باعث آسیب دیدگی دستگاه و حتی لباس ها می‌شوند.

عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟

۶. تفکیک نشدن لباس ها

یکی بدانید که هر چیزی نمی‌تواند وارد لباسشویی ببنید، این است که لباس ها را براساس جنس و رنگ از هم تفکیک نکنید. برای دسته بندی لباس ها، روش های زیادی وجود دارد ولی جهت عملکرد درست لباسشویی، بهتر است لباس ها براساس رنگ و جنس دسته بندی شوند.

زیرا برنامه شستشو برای لباس ها از جنس مختلف، کاملا با هم فرق می‌کند. لباسی که پشمی و بافتنی است برنامه شستشوی ملایمی باید برای آن انتخاب کنید ولی برای لباس های خشن تر می‌توانید از برننامه های قوی تر استفاده کنید.

 

۷. کثیف بودن فیلتر باعث کاهش عمر لباسشویی خواهد شد

مهمترین کاری که می‌تواند از کم شدن عمر لباسشویی جلوگیری کند تمیز کردن فیلتر است. بعد از هر بار استفاده از لباسشویی بهتر است که فیلتر را تمیز کنید.

توصیه می‌شود به طور مرتب لباسشویی خود را تمیز کنید تا باعث افزایش طول عمر آن شوید.

عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟

۸. شستن لباس هایی با اکسسوری فلزی

بعضی از لباس‌ها دارای اجزای فلزی مثل زیپ‌های تزیینی بزرگ، دکمه‌های بزرگ و یا سگک هستند. اگر این لباس‌ها را به طور مستقیم در لباسشویی بیندازید ممکن است در اثر برخورد این فلزات با دیگ لباسشویی، آسیب زیادی به دستگاه شما وارد شود. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل، این لباس‌ها را در داخل کیسه پارچه‌ای بگذارید و کیسه را در داخل لباسشویی بیندازید.

اگر لباس شما زیپ دارد حتما باید زیپ آن را ببندید سپس در داخل دستگاه بیندازید زیرا زیپ ها مکن است به بافت لباس های دیگر آسیب بزنند و یا در برخورد با دیگ لباسشویی، آن را خراب کنند. در هنگامی که لباس زیپ دار را در داخل لباسشویی می‌اندازید، باید مطمئن باشید که زیپ سالم بوده و زنگ زده نباشد زیرا ممکن است در صورت زنگ زدگی، در روی لباس های دیگر ایجاد لکه کند.

نکته دیگری که باید رعایت کنید بستن دکمه ها در هنگام شستشو در لباسشویی است. اگر دکمه ها باز باشند ممکن است هنگام شستشو و چرخش، به قسمتی از دستگاه گیر کنند و باعث شدن و یا آسیب به بافت پارچه شوند.

8. شستن لباس هایی با اکسسوری فلزی

۹.شستن لباس های تست نشده و رنگی در لباسشویی

اگر لباس رنگی خود را به تازگی خریداری کرده‌اید، ابتدا باید از رنگ ندادن آن اطمینان پیدا کنید سپس لباس را در لباسشویی بیندازید.  تست رنگ به شما کمک می‌کند که لباس‌های دیگرتان رنگی نشود. برای این منظور می‌توانید لباستان را در داخل یک تشت آب ولرم قرار دهید. اگر آب تشت رنگی شد پس نباید لباس را در لباسشویی بیندازید زیرا باعث رنگی شدن لباس‌های دیگر خواهد شد.

عادت های بدی که باعث آسیب به ماشین لباسشویی بوش می‌شود؟

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید لباسشویی بوش شما عمر زیادی داشته باشد و سال های سال بدون نگرانی و دردسر از آن استفاده کنید باید روش درست استفاده کردن از آن را بدانید. با دانستن این می‌توانید کاملا بهینه تر از دستگاه استفاده کنید. ما در این مقاله تمامی رایج در مورد استفاده از این وسیله را دکر کردیم با رعایت تمامی این نکات مسلما دوام لباسشویی شما بالا خواهد رفت و در طولانی مدت امکان بروز مشکل در آن وجود نخواهد داشت. ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین لباسشویی و برترین برندها است که کیفیت مثال زدنی آن بر سر زبانهاست.

 

تماس با ما

 

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.