طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین های لباسشویی دستگاه هایی هستند که به دلیل سروکار داشتن با برق و آب به صورت همزمان از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند بدین صورت که درب آنها در حین شستشو باز نشده و همچنین پس از بستن درب و قفل شدن شما نمیتوانید مجددا بلافاصله درب آن را باز نمایید یکی از مشکلاتی که بسیاری از مصرف کنندگان ماشین های لباسشویی مطرح میکنند باز نشدن درب ماشین لباسشویی است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود، اگر این مشکل برای شما نیز پیش آمده است میتوانید در مقاله طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی همراه ما باشید.

چه زمانی میتوانیم درب ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

درب ماشین های لباس شویی بلافاصله بعد از بسته شدن و اعمال دستورات بر روی صفحه کلید تنظیمات آن به وسیله سنسورهای موجود در دور درب آن قفل شده و تا پایان فرآیند شست و شو باز نخواهد شد این امنیت به دنبال خارج نشدن آب داغ از درون دیگ لباسشویی ایجاد شده است، در ادامه به پاسخ این سوال مصرف کنندگان که چه زمانی میتوانیم درب لباسشویی را باز کنیم میپردازیم:

  • پس از اتمام فرآیند شستشو و اتمام چرخش در ماشین لباسشویی آب های درون دیگ لباسشویی باید به طور کامل تخلیه گردند.
  • پس از تخلیه آب از دیگ لباسشویی به صورت خودکار سنسورهای درب ماشین لباسشویی باز شده.
  • و در این وضعیت شما میتوانید به راحتی و با کشیدن شاسی درب ماشین لباسشویی اقدام به باز کردن آن نمایید.
  • دقت داشته باشید که برای باز کردن درب لباسشویی اصلا درب آن را با فشار به سمت خود نکشید، باز نشدن خودکار درب میتواند به دنبال ادامه داشتن فرآیند تخلیه آب پیش آید.

طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی در صورت قفل شدن

عوامل زیادی در باز نشدن درب ماشین لباسشویی تاثیر گذار هستند که در ادامه به بررسی این عوامل و پس از آن به توضیح در مورد طریقه باز کردن درب ماشین لباسشویی در صورت قفل شدن میپردازیم:

  • ممکن است آب درون دیگ لباسشویی شما به صورت کامل تخلیه نشده باشد که در اینصورت با زمان بیشتری دادن به لباسشویی پس از گذشت چند دقیقه مجددا برای باز کردن درب اقدام نمایید.
  • ممکن است قفل کودک ماشین لباسشویی شما فعال بوده باشد که شما نمیتوانید درب آن را باز کنید بدین منظور به بررسی این دکمه پرداخته و پس از آن اقدام به باز کردن درب لباسشویی خود نمایید.
  • ممکن است قفل درب ماشین لباسشویی شما خراب شده باشد که در اینصورت و باز نشدن درب به کمک ضامن قفل که معمولا در زیر درب ماشین لباسشویی قرار دارد میتوانید اقدام به باز کردن آن نمایید.
  • یکی دیگر از علل باز نشدن درب ماشین لباسشویی خرابی میکروسوئیچ های درب آن میباشد که در اینصورت شما باید ماشین لباسشویی را خاموش نمایید و به آن فرصت دهید پس از گذشت چند دقیقه درب لباسشویی باز میگردد.
  • ممکن است لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شما در اثر پارگی و کهنگی در بین درب گیر کرده باشد و مانع از باز شدن درب گردد که در اینصورت با سرد شدن میتوانید درب آن را باز کنید.

چه عواملی سبب باز نشدن درب ماشین لباسشویی میشود؟

عوامل زیادی در باز نشدن درب ماشین لباسشویی نقش دارند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

  • پوسیدگی و خرابی لولای درب ماشین لباسشویی
  • خرابی و یا شکستگی دستگیره درب لباسشویی
  • خرابی قفل حرارتی ماشین لباسشویی
  • گرم شدن خیلی زیاد فضای درون لباسشویی
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.