شارژ گاز کولر گازی به وسیله دمای هوا محیط

شارژ گاز کولر گازی به وسیله دمای هوا محیط +جدول

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چگونه می‌توان گاز کولر گازی را شارژ کرد؟

برای آنکه بتوانید گاز کولر گازی خود را تامین کنید، راه‌های متعددی پیش روی شما است که به تعدادی از آن‌ها در آموزش‌های قبل اشاره کردیم. اما چنانچه قصد داشته باشید شارژ گاز یک کولر R22 را با گیج مانوفیلد تمدید کنید، می‌توانید با کمک گرفتن از جدول زیر بر اساس دمای هوای پنل داخلی (اواپراتور) و پنل بیرون (کندانسور) گاز کولر خود را شارژ کنید.

این کار به شارژ گاز کولر گازی به وسیله دمای هوای محیط معروف است که یک روش مناسب برای شارژ گاز در فواصل مختلف سال به ویژه زمستان است.

نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو

شارژ گاز به صورت دقیق از طریق دمای هوا

برای شارژ گاز کولر گازی به یک دماسنج نیاز دارید. با استفاده از این دماسنج اول باید برای اندازه گیری دمای محیطی که پنل داخلی در آن قرار دارد، اقدام کنید. پس از آن نوبت به اندازه گیری دمای فضایی که پنل بیرونی در آن قرار دارد، می‌رسد. حال که این اعداد و ارقام را به دست آوردید، باید آن‌ها را در جدول زیر بگذارید.

سپس به اعدادی که روبه‌روی آن‌ها است توجه کرده و هر کدام که بین هردویشان مشترک است را ثبت نمایید. این عدد در واقع همان جواب سوال است؛ یعنی باید کولرتان را به همان اندازه با گاز شارژ نمایید.

برای آنکه بهتر متوجه شوید، یک مثال می‌زنیم. برای مثال در جدول زیر فرد دمای محیط داخلی را اندازه گرفته و عدد ۲۷ را به دست آورده و زمانی که دمای محیط بیرون را با دماسنج اندازه گرفته، به عدد ۲۹ رسیده است. با امتداد خط روبروی این دو عدد، عددی که به دست می‌آید، ۶۰ است. در این صورت فرد باید کولرش را ۶۰psi شارژ کند.

جمع بندی

یکی از راه‌ های شارژ کولر گازی، زمانی که وسایلی مانند ترازو و آمپرمتر در دسترس ندارید، تامین گاز به وسیله دمای هوای محیط است.  در این روش ابتدا باید دمای محیط درون و بیرون را اندازه گرفته و به کمک جدول مربوطه میزان گاز مورد نیاز را به دست آورید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.