زمان مناسب شستشو در لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

توجه به زمان مناسب شستشو لباس ها چه اهمیتی دارد؟

اولین نکته ای که در مقاله زمان شستشو لباس در لباسشویی قصد داریم بیان کنیم این است که اصلا توجه به زمان مناسب شستشو لباس ها چه اهمیتی دارد، اگر این پرسش برای شما هم مطرح است در این مقاله با ما همراه باشید.

  • با رعایت زمان مناسب شستشو در لباسشویی می توانید از کمرنگ شدن لباس ها جلوگیری کنید.
  • لباس های تیره با زیاد ماندن در آب ممکن است بور شوند.
  • استفاده از قابلیت شستشوی متغیر لباسشویی بهترین راه برای شستشوی البسه در رنگ های مختلف است.
  • زمان شستشو لباس در لباسشویی برای لباس های تیره و رنگی متفاوت است.

 

زمان متغیر شستشو در ماشین لباسشویی چه معنایی دارد؟

هنگامی که لباس ها برای شستن در ماشین لباسشویی قرار می گیرند و پس از روشن کردن دستگاه، ماشین لباسشویی مدت زمانی را اعلام می کند که در آن مدت لباس ها شسته می شوند اما عوامل متعددی در این زمان دخالت دارند که زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی براساس آن ها تعین می شود مانند فشار آب، دمای آب و غیره.

به طور مثال اگر فشار آبی که وارد می شود بالا باشد، مدت زمانی که برای شستشوی لباس ها نیاز است کمتر می شود و یا اگر فشار آب کم باشد مدت زمان بیشتری برای شستن لباس های کثیف نیاز است. یکی از عوامل دیگری که بیان شد دمای آب است که به منطقه و فصل مربوط است و تحت تاثیر دمای آب زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی تغیر می کند. از عوامل دیگری که بر زمان شستشوی لباس ها تاثیر می گذارد سطح آب داخل ماشین لباس شویی است.

مدت زمان شستشوی لباس های معمولی در ماشین لباسشویی

زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی طبیعی معمولاً بین ۵۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. با این حال، این زمان بسته به اندازه لباس ها و یا گزینه هایی که انتخاب می کنید می تواند سریعتر یا کندتر باشد. این یکی از دلایلی است که با توجه به آن، دانستن نحوه انتخاب چرخه واشر مناسب مهم است. لباس های بسته بندی شده یا بسیار کثیف ممکن است باعث طولانی شدن زمان شستشو بشوند.

زمان مناسب شستشوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی

برای شستن لباس های تیره در ماشین لباسشویی باید احتیاط کرد زیرا ممکن است کیفیت لباس ها در صورت شستن نامناسب تحت تاثیر قرار بگیرند و یا رنگ آن ها تغییر کند.

  • زمان بندی شستشوی لباس های تیره در ماشین لباسشویی با لباس های روشن متفاوت است.
  • لباس های رنگ تیره شامل رنگ های سرمه ای، بنفش، خاکستری و … هستند.
  • برای اینکه اطمینان بیشتری از نحوه صحیح شسته شدن لباس های خود پیدا کنید بهتر است حتی لباس های تیره را نیز براساس رنگ هرکدام جدا کرده و بشویید.
  • برای شستشوی لباس های رنگ تیره بهتر است از برنامه شستشوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی برای شستن لباس های خود استفاده کنید.
  • از آنجایی که لباس های تیره و مشکی احتمال بور شدن دارند و اگر مدت زمان کمتری در آب باشند احتمال از بین رفتن رنگ و بور شدن آن ها کاهش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید:نحوه شستشو انواع لباس در لباسشویی

زمان مناسب شستشوی لباس های رنگی در ماشین لباسشویی

هنگامی که می خواهیم لباس های رنگی را درون ماشین لباسشویی بشوریم باید آن ها را براساس رنگ لباس ها جدا کنیم. مثلا لباس هایی که رنگ روشن و تند دارند مانند آبی و سبز پررنگ در یک دسته قرار می گیرند و لباس هایی که رنگ روشن ملایم دارند مانند صورتی و آبی آسمانی در دسته ای دیگر قرار می گیرند.

با این دسته بندی علاوه بر پیدا کردن زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی براساس هر رنگ لباس می توان اطمینان حاصل کرد که لباس هایی که رنگ پررنگ تری دارند به لباس هایی با رنگ کمرنگ تر رنگ پس نمی دهند و باعث از بین رفتن و خرابی آن ها نمی شوند. معمولا لباس های رنگی پس از قرار گرفتن در ماشین لباسشویی بهتر است با دمای پایینتری در آب شسته بشوند و زمان طولانی تری نسبت به لباس های تیره درون ماشین لباسشویی شستشو بشوند زیرا در دمای بالای آب الیاف لباس ها بیشتر می شود و باعث از بین رفتن کیفیت لباس های رنگی می شود.

نتیجه گیری و جمع بندی نظر تعمیرکاران آی پی امداد در مورد زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که به بررسی و توضیح جامع و کاملی در رابطه با زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی بپردازیم. همانطور که در این مطلب بیان شد زمان مناسب برای شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی به عوامل متعددی مربوط است و همچنین مدل های مختلف ماشین لباسشویی زمان های متفاوتی برای شستن لباس ها دارند.

  • همچنین این زمان براساس رنگ لباس ها می تواند متفاوت باشد. با رعایت این نکات در هنگام شستشوی لباس های خود باعث دوام کیفیت و رنگ لباس های مورد شستشو می شوید. لباس ها براساس اندازه و کثیفی هر کدام از آن ها به زمان خاصی برای شستشو در ماشین لباسشویی و تمیز شدن نیاز دارند.
  • اگر زمان مورد نیاز هر نوع لباس رعایت شود منجر به از دست نرفتن کیفیت آن می شود بنابراین بهتر است به نکاتی که در این مقاله بیان شد توجه داشته باشید تا لباس هایتان علاوه بر تمیز شدن درون ماشین لباسشویی کیفیت خود را از دست ندهند.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.