راه های تشخیص سوختن موتور یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال فریزر یکی از وسایل ضروری در منزل می باشد که از زمان های گذشته نیاز به آن در جوامع بشری احساس می شد و افراد از راه های مختلفی به نگهداری و خنک کردن مواد غذایی خود می پرداختند. در این مطلب قصد داریم سوختن موتور یخچال

امروزه انواع مختلفی از یخچال در بازار وجود دارد که بسته به سلیقه و نیازی که احساس می شود می توان به انتخاب هر یک از این یخچال ها دست زد. در هنگام خرید یخچال نکات مختلفی را باید مد نظر قرار داد که از آن جمله می توان به مصرف انرژی یخچال، مدل یخچال، برند مورد نظر و بودجه ای که در نظر گرفته اید، اشاره کرد.

اما گاهی اوقات ممکن است خراب و مشکلاتی در یخچال به وجود آید که یافتن منشاء این مشکل دشوار بوده و نیاز به حضور تعمیرکار متخصص در این حرفه دارد.

گاهی ممکن است وجود مشکلات مختلفی مانند کار نکردن و یا خنک نکردن یخچال مربوط به وجود مشکل یا سوختن موتور یخچال باشد و گاهی نیز امکان وجود خرابی در قطعات دیگر یخچال مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و … می باشد. در این مقاله راه های تشخیص سوختن موتور یخچال و علائم سوختن موتور یخچال بیان شده است.

موتور یخچال چیست؟

قلب اصلی یخچال فریزر موتور آن می باشد که در واقع همان کمپرسور یخچال می باشد و سرمایی که در یخچال ایجاد می شود از این قطعه حاصل می شود. گاز یخچال که از موادی مانند CFCها و یا R134 تشکیل شده است و با جریان یافتن در لوله هایی که در پشت یخچال قرار دارند باعث سرد کردن یخچال می گردند.

وظیفه کمپرسور یا موتور یخچال چرخاندن این گاز در اجزای مختلف یخچال می باشد. موتور یخچال از اجزای مختلفی مانند پیستون، میلنگ و سوپاپ ها تشکیل شده است که همکاری این قطعات باعث در جریان بودن گاز در لوله ها بوده و عمل سرماسازی انجام می گیرد.

راه های تشخیص سوختن موتور یخچال

یخچال یکی از اساسی ترین وسایلی است که در منزل وجود دارد و در صورتی که مشکلی برای آن به وجود آید نیاز است تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام نمود. گاهی پس از عیب یابی یخچال توسط تعمیرکار مربوطه به شما گفته می شود که ایراد از موتور یخچال بوده و موتور سوخته است.

بیشتر بخوانید:نحوه عیب یابی و تعمیر فن یخچال

قطعا تشخیص این که موتور دستگاه دچار مشکل شده است کار افراد بی تجربه و بدون تخصص نمی باشد و نیازمند حضور تعمیرکار خواهد بود. اما در صورتی که یخچال دارای علامت های خاصی باشد می توان تقریبا تشخیص داد که مشکل از موتور دستگاه می باشد. در ادامه به تعدادی از علائم سوختن موتور یخچال اشاره شده است.

وجود سر و صدای غیرطبیعی در یخچال

حتما بارها برای شما هم پیش آمده است که سر و صدای موجود در موتور یخچال شما را آزرده کرده و به فکر تعمیر و برطرف کردن صدای آن شده اید. وجود سر و صدا در یخچال ممکن است به علت های متفاوتی رخ دهد که از آن میان می توان به شل بودن اتصال موتور به شاسی، تراز نبودن یخچال و یا وجود مشکل در فن یخچال اشاره کرد.

اما یکی از مشکلاتی که ممکن است سر و صدای غیر طبیعی یخچال به آن علت حاصل شده باشد، معیوب شدن موتور و یا سوختن آن باشد. در هر حال در صورتی که با صدای غیر عادی یخچال مواجه شدید نیاز است تا تعمیرکاری که در این حرفه دارای تخصص و تجربه باشد را آگاه نموده تا نسبت به تعمیر و برطرف نمودن صدای یخچال اقدام نماید.

عدم روشن شدن یخچال

گاهی ممکن است یخچال خود به خود از کار افتاده و دیگر روشن نشود. در صورت مواجه شدن با این مشکل نیاز است تا در ابتدا اتصالات یخچال را بررسی نموده و نسبت به برق داشتن پریز متصل به یخچال اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که مشکل به علت قطعی در اتصالات مختلف نبود نیاز است تا به تعمیرکار مراجعه نمود تا دلیل این روشن نشدن را تشخیص دهد. ممکن است روشن نشدن یخچال به علت سوختن موتور یا کمپرسور دستگاه بوده و نیاز به تعمیر یا تعویض کمپرسور باشد. همچنین دلیل روشن نشدن یخچال نیز می تواند به علت وجود مشکل در اورلود دستگاه باشد که نیاز به بررسی اورلود توسط تعمیرکار دارد.

خنک نکردن یخچال

گاهی مشاهده می شود که مواد غذایی موجود در یخچال خنک نشده و موادی مانند گوشت و مرغ در فریزر یخ نمی زنند. این مشکل ممکن است به علت وارد نشدن گاز به درون لوله ها توسط کمپرسور یخچال باشد. عدم فرستادن گاز به دورن لوله ها ممکن است به علت وجود مشکلات مختلف در کمپرسور و یا سوختن آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل نیاز است تا با مراجعه به تعمیرکار علت خنک نکردن یخچال را جویا شوید.

گرم شدن فضای داخلی یخچال

در صورتی که پس از باز کردن درب یخچال متوجه وجود هوای گرم از درون یخچال شدید امکان به وجود آمدن مشکل در قسمت موتور یخچال و یا سوختن آن وجود دارد. البته گرم شدن فضای داخلی یخچال ممکن است به علت مشکلات مختلف دیگری نیز بروز نماید. گاهی اوقات تنظیم نبودن درجه حرارت یخچال می تواند باعث گرم بودن هوای آن گردد که نیاز است تا این درجه حرارت متناسب با فصلی که در آن قرار دارد تنظیم گردد.

وجود صدای قطره قطره از قسمت موتور یخچال

گاهی اوقات ممکن است پس از این که متوجه شدید که یخچال سرد نمی کند صدای چیک چیکی را از موتور یخچال بشنوید که این مورد می تواند علامتی از وجود مشکل در موتور و یا سوختن آن باشد. در صورتی که چنین صدایی به گوشتان رسید و پس از آن یخچال دیگر خنک نکرد نیاز است تا حتما به تعمیرکاری که در این حرفه دارای دانش و تجربه کافی باشد مراجعه نمود.

بررسی کردن اتصالات یخچال

مطالب ذکر شده مربوط به علائمی بود که در هنگام سوختن موتور یخچال می توان از روی آن ها متوجه شد که موتور یا کمپرسور دستگاه سوخته است. اما قبل از این که به تعمیرکار جهت رفع مشکل سوختن موتور و علائم گفته شده در بالا مراجعه کنید نیاز است تا تمام اتصالاتی که مربوط به یخچال است به دقت بررسی گردد.

در صورتی که سیم متصل به یخچال دچار پارگی و پوسیدگی شده باشد ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شده و به اشتباه تصور شود که موتور یخچال سوخته است. بهتر است با خارج کردن دوشاخه از پریز برق و مجددا متصل کردن آن مدار یخچال ریست شده و مشکل آن برطرف گردد.

گاهی ممکن است روشن نشدن یخچال به علت خراب بودن پریز برق متصل به آن باشد. در این صورت برای تست کردن پریز برق توسط دستگاهی دیگر می تواند این اطمینان را به وجود آورد که مشکل از پریز برق هست یا نیست.

تعمیرات موتور یخچال

تکنیک سرویس پارس شرکتی فنی خدماتی می باشد که در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال فریزر به نقاط مختلف تهران خدمات رسانی می کند. این شرکت با برخورداری از تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای در زمینه های مختلف از جمله تعمیر موتور یا کمپرسور انواع یخچال فریزر به ارائه خدمات مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن می پردازد.

تعمیرکاران این شرکت از دانش کافی و مهارت بالایی جهت انجام تعمیرات برخوردار بوده و نسبت به تکنولوژی های جدیدی که وارد انواع مدل های یخچال فریزر می شود آگاهی دارند.

نکته مهمی که در رابطه با این شرکت وجود دارد انجام خدمات و تعمیرات یخچال فریزر در محل می باشد. این کار باعث می شود تا صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه افراد گردد و دردسرهای جا به جایی نیز بسیار کاهش یابد. جا به جایی یخچال فریزر به علت حساسیتی که دارد و ممکن است در اثر تکان خوردن لوله های آن آسیب دیده و گاز آن تخلیه شود باید با احتیاط حمل گردد. به همین علت انجام تعمیر کمپرسور یخچال در منزل باعث می شود تا از آسیب دیدن یخچال جلوگیری شود.

تعمیرکاران شرکت پس از انجام تعمیرات مختلف و یا تعویض قطعات یخچال، به مشتریان گواهی اصالت قطعات و گارانتی تعمیرات به افراد ارائه می دهند که این کار باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت خواهد شد. همچنین کارشناسان شرکت بر عملکرد تعمیرکاران نظارت داشته و پس از انجام خدمات از مشتریان نسبت به عملکرد تعمیرکاران نظرسنجی می شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.