دلایل لرزش یخچال و فریزر

دلایل لرزش یخچال و فریزر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در این مقاله برخی از دلایل لرزش یخچال و فریزر و راه رفع آن را خواهید خواند.

بررسی تمام دلایل لرزش یخچال و فریزر

  • یخچال فریزر در جای خود ثابت نیست و لقی دارد.

اگر یخچال شما در جایش ثابت نشده باشد می تواند شروع به لرزش کند. نکته مهم در نصب لوازم خانگی بزرگ مانند یخچال و ماشین لباسشویی، محلی است که برای قرار دادن آن در نظر گرفته شده است. این مکان نباید شیب داشته باشد. همچنین باید صاف و مسطح باشد تا یخچال به صورت ثابت و محکم، بدون تکان خوردن ، کار کند. علاوه بر این می توانید برای رفع لقی از برخی ابزارهای تراز کردن استفاده کنید.

تعمیر یخچال ساید ال جی

  • لوله های سیم پیچ کندانسور به هم برخورد می کنند.

لوله های سیم پیچ کندانسور در تماس با هم هستند. لوله ها و سیم پیچ کندانسور سیاه در پشت یخچال شما ممکن است شل شده و شروع به ارتعاش کنند. همچنین ممکن است این لوله ها به یکدیگر یا مثلاً به چیز دیگری مانند دیوار برخورد کنند، که می تواند سر و صدا ایجاد کند. سعی کنید آنها را به آرامی چند میلی متر از هم جدا کنید.

تعمیر یخچال ساید بوش

  • قفسه ها در جای خود محکم نشدند.

اگر قفسه ها یا کشوهای پایین یخچال به درستی جا نیفتاده باشند ، هنگام کار کمپرسور یخچال، ارتعاش می کنند. برای تثبیت همه چیز می توانید از تکه های کوچک فوم استفاده کنید.

تعمیر ساید در منزل

  • فن به چیز دیگری ساییده می شود.

اگر فن یخچال به چیز دیگری مماس شده باشد ، ممکن است سر و صدا ایجاد کند. می توانید یخچال  را خالی کرده و بررسی کنید که هیچ مشکلی در کار نیست. اگر مطئن شدید که فن با هیچ جسم دیگری در تماس نیست در نتیحه باید آن را تعویض کنید. همچنین راه حل دیگر برای حل این مشکل زدن گریس سیلیکون به محورهاست. این کار نویزها را کاهش می دهد.

عیب یابی یخچال فریزر ال جی در خانه

  • یکی از دلایل لرزش یخچال و فریزر: دمپر برقی فرسوده است.

 در یخچال فریزرهای مجهز به فناوری No Frost (بدون یخ زدگی) ، هر بار که یخچال سردی بیشتری را درخواست می کند ، فن روی محفظه فریزر شروع به کار می کند. در این مرحله ، دمپر برقی باز می شود و اجازه می دهد تا سردی از بین برود. ممکن است دمپرشروع به تولید صدایی بلند کند. اگر چنین است ، می توانید آن را با گریس سیلیکون چرب کنید. اگر در باز شدن مشکل دارد یا مدام باز و بسته می شود ، باید آن را تعویض کنید.

  • فیوزهای حرارتی خراب هستند.

 فیوزهای حرارتی ، اجزای محافظ حرارتی هستند. اگر آنها معیوب باشند ، فناوری no frost به درستی کار نمی کند و این مورد باعث ایجاد یخ های اضافه می شود. یخ ها به تغه های فن ساییده شده و صدا و لرزش ایجاد می شود.  می توانید فیوزهای یخچال خود را با استفاده از مولتی متر تنظیم شده در موقعیت اهم متر آزمایش کنید. فیوزهای حرارتی را که معمولاً در نزدیکی اواپراتور و عنصر گرمایش یخ زدایی هستند، قرار دهید. همه اتصالات را جدا کرده و هر دو سر تستر را روی دو پایانه شیلنگ حرارتی قرار دهید تا تداوم آن بررسی شود. اگر پیوستگی وجود ندارد ، باید آنها را جایگزین کنید.

علت بسته نشدن درب یخچال

  • عنصر گرمایش یخ زدایی درست کار نمی کند.

عنصر گرمایش یخ زدایی، برای جلوگیری از ایجاد هر گونه یخ احتمالی در قسمت یخ ساز یخچال شما است. اگر عنصر گرمایش یخ زدایی دچار نقص شده باشد، یخ اضافی تولید می شود که می تواند توربین فن را لمس کرده و سپس صدا ایجاد کند. می توانید این  مورد را با استفاده از مولتی متر در حالت اهم متر آزمایش کنید. عنصر گرمایش یخ زدایی را که معمولاً روی اواپراتور ثابت است ، پیدا کنید. همه اتصالات را جدا کرده و هر دو راهنمای آزمایش کننده را روی دو پایانه عنصر گرمایش قرار دهید تا تداوم آن بررسی شود (باید خوانده شود). اگر اتصال برقرار نیست، بهتر است آن را تعویض کنید.

  • تایمر یخ زدایی خراب است.

اگر تایمر یخ زدایی معیوب باشد ، عمل آب کردن یخ های اضافه به درستی انجام نمی شود. همانطور که پیش تر گفته شد، عدم صحت عملکر یخ زدا، منجر به ایجاد یخ های اضافی می شود. یخ مانع حرکت آزادنه تیغه های فن شده و با آن ها برخورد می کنند. صدا و لرزش یخچال، نتیجه این برخورد است.

برای آزمایش آن ، می توانید تایمر را به صورت دستی بچرخانید تا فرآیند یخ زدایی آغاز شود ، در این مرحله صدای یک کلیک را می شنوید. منتظر بمانید تا ببینید آیا عنصر گرمایش شروع به گرم شدن می کند یا خیر. اگر اینطور نیست و فیوزهای حرارتی معیوب نیستند ، باید تایمر را تعویض کنید.

  • دلایل لرزش یخچال و فریزر: سنسورها خراب شدند.

از سنسورهای یخچال و فریزر برای اندازه گیری دما در محفظه های مختلف استفاده می شود. این سنسورها همچنین برای خاموش کردن عناصر گرمایش در پایان چرخه یخ زدایی عمل می کنند. اگر سنسورها معیوب باشند منجر به تولید یخ مازاد می شود که می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد فن شده و صدای لرزش بلند می شود.

برای بررسی سنسورها می توانید از یک مولتی متر روی حالت اهم متر استفاده کنید. جای سنسورها را پیدا کنید (معمولاً یکی نزدیک تبخیر کننده ، یکی در حفره فریزر و آخرین مورد در حفره یخچال است). همه اتصالات را جدا کرده و هر دو راهنمای آزمایش کننده را روی دو پایانه سنسور قرار دهید تا مقادیر آنها را بررسی کنید (برای هر دو باید یک قرائت دقیق وجود داشته باشد. برای اطلاع از این مقادیر با ما یا سازنده تماس بگیرید.). اگر علت لرزش این سنسورها باشد ، باید آنها را تعویض کرد.

  • ترموستات دیگر به درستی تنظیم نمی شود.

اگر ترموستات یخچال خراب باشد ، دیگر نمی تواند دمای یخچال را به درستی تنظیم کند. در این حالت ، سرمای زیاد باعث یخ های اضافی به وجود بیایند که همانند چیزی که در موارد بالا گفته شد، یخ ها به پره های فن برخورد کرده و یخچال به صدا در می آید. برای آزمایش ترموستات ، می توانید لامپ ترموستات را در یک لیوان آب بسیار سرد (به جز ترموستات فریزر) قرار دهید و ترموستات را روی حداقل تنظیم کنید. اگر ترموستات روشن نمی شود ، باید آن را تعویض کنید. در ادامه می توانید از مولتی متر برای بررسی تداوم آن استفاده کنید.

  • مادربرد خراب است.

اگر مادربردی که دما را تنظیم می کند خراب باشد ، یخچال بدون وقفه کار می کند و بیش از حد سرد می شود. این اتفاق می تواند یخچال را به سمت فرآیند تولید یخ ، تماس یخ ها با فن و تولید صدا، هدایت کند. قبل از تصمیم گیری برای تعویض مادربرد ، مطمئن شوید که ابتدا سنسورها ، فیوزهای حرارتی و عنصر حرارتی آن را به دقت بررسی کرده اید.

علت خاموش شدن و روشن نشدن لامپ یخچال و نحوه تعویض آن

  • از دلایل لرزش یخچال و فریزر خرابی کمپرسور است.

اگر کمپرسور خراب است ممکن است به دلیل سوپاپ های داخلی فرسوده باشد. در گردش مایع خنک کننده در داخل مدار دچار مشکل می شود که به نوبه خود منجر به صدا دار شدن و لرزش یخچال می گردد. اگر مجبور به تعویض کمپرسور هستید ، نیاز است کار را به فرد متخصص یا شخصی که از سوی نمایندگی برند یخچال برایتان فرستاده می شود، بسپارید.

  • مایع خنک کننده در گردش مشکل دارد.

روغن موتور می تواند به مدار مبرد نفوذ کند. برخورد مایع و روغن موتور می تواند مدار را مسدود کند. بنابراین مایع در گردش دچار مشکل می شود و می تواند یخ زیادی ایجاد کند که در نهایت به پروانه فن ساییده شده و در نتیجه سر و صدا ایجاد کند.

ممکن است مدار کمی با روغن یا رطوبت بارگیری شود. همچنین ممکن است مدار مبرد شما پر سر و صدا باشد یا انبساط دیوارها سر و صدای عجیبی ایجاد کند: غرغره ، سر و صدای آب جاری ، ترک خوردگی و شکستگی کوچک. حذف این نوع صداها بسیار مشکل است و معمولاً بخشی از طراحی یخچال شما است.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.