جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

فناوری با سرعتی خارق العاده به پیش می‌رود و هر روز با ابداعی نو بشر را به شگفتی وا می دارد. تمامی برند های جهانی تولید کننده ی لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر همواره در تلاش هستند که با افزودن انواعی از آپشن های متفاوت به محصولاتشان امتیاز انحصاری بودن کالا را دربازار به دست آورند. جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی را در این مبحث بررسی می نماییم.

درخرید یخچال فضای منزل و آشپزخانه و تأمین نیاز اعضای خانواده را حتما” مد نظر قرار دهید. به طور مثال ممکن است بسیاری از آپشن های یک یخچال جدید و هوشمند مورد نیاز افراد مسن نباشد.

آشنایی با تکنولوژی یخچال ها امروزی

موتور اینورتر خطی یخچال

استفاده از کمپرسورهای پیشرفته یخچال از مهمترین وجوه تمایز یخچال های امروزی نسبت به نمونه‌های پیشین آن است. مزیت اصلی موتورهای خطی اینورتر،در بهره مندی از جریان متناوب با فرکانس مورد نیاز است. افزایش و کاهش دور موتور، مصرف انرژی و استهلاک کم تری نسبت به حالت سنتی یعنی قطع و وصل پیاپی دارد. لذا این فناوری نه تنها موجب افزایش عمر موتور بلکه موجب کاهش هزینه‌ی برق مصرفی نیز خواهد داشت. به علاوه به دلیل راه‌ اندازی نرم با آمپر پایین در این نوع موتورها، ضربه‌ای به سایر قطعات وارد نمی‌شود.

بدنه‌ی استیل یخچال

در این بخش از بررسی جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی نگاهی به بدنه این دستگاه ها خواهیم انداخت؛ بسیاری از شرکت‌ها در بدنه یخچال‌های جدید خود ازمتریال استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند. این موضوع جدا از زیبایی در عدم هدر رفت انرژی بسیار موثر می باشد. این دسته از یخچال‌ها از لحاظ استحکام در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم می باشند. درکنار قیمت بالاتر، جا ماندن اثر انگشت و چربی بر سطح بدنه تنها ایراد این نوع متریال بدنه آنهاست.از سویی اگر تمایل دارید از مگنت‌های تزیینی روی بدنه یخچال استفاده کنید، باید بدانید که بدنه‌ی تمام استیل مگنت را به خود نمی‌گیرد.

رای رفع این مشکلات، شرکت‌های مختلف به جای استفاده از استیل مرغوب و گران ‌قیمت از فولاد کربن (پوششی مشابه استیل) استفاده می‌کنند. این امر موجب کاهش قیمت محسوس این محصول می شود بر روی ظاهر یخچال هیچ تاثیری نمی گذارد همچنین امکان استفاده از مگنت را روی این نوع بدنه‌ خواهید داشت. ایراد بدنه‌های فولاد پوشش کربن این است که نسبت به ضربه و برخورد اجسام تیز مانند چاقو و … حساس بوده و به اصطلاح خط می‌افتند. این موضوع در صورتی که فرزند خردسال درمنزل دارید یا احتمال جابه جایی یا اسباب کشی بیشتری دارید حائز اهمیت می باشد.

نور پردازی یخچال

چراغ‌های داخل یخچال وظیفه‌ی نور پردازی مناسب فضای درونی یخچال را برعهده دارند. اگر نور پردازی داخل یخچال ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف قرار دارد دچار زحمت شوید.به طور معمول یخچال ‌ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند. در برخی مدل ها از چراغ ‌های جانبی تعبیه شده است. در نتیجه هر طبقه از یخچال به ‌صورت مجزا نورپردازی می‌شود. برخی مدل‌ها هم نورپردازی تئاتری و افزایشی دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به‌صورت آهسته روشن می‌شود و روشنایی آن به تدریج افزایش می‌یابد.

پر کردن خودکار یخچال

پرکردن خودکار یکی از آپشن هایی است که در یخچال های امروزی موجود است. با استفاده از این امکان می‌توانید ظرف خود را زیر آب‌ریز قرار دهید و به سایر کارهای خود بپردازید. آب‌ریز ظرف شما را پر می‌کند و پیش از سرریز شدن آب، جریان به صورت اتومات قطع می شود.

فیلتر تصفیه‌ی آب یخچال

آب‌ریز یخچال‌های پیشرفته معمولا به نوعی فیلتر تصفیه‌ی آب مجهز هستند. باید توجه داشته باشید داشتن یک آب‌ریز با چنین امکاناتی طبیعتا” موجب اشغال شدن فضای داخلی درب یخچال خواهد شد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.