تعمیر و تعویض فن یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

از تعمیر و تعویض فن یخچال در مدل های مختلف ممکن است در شرایط های ضروری به نفع شما باشد چنانچه یخچال شما دچار خرابی فن باشد باید زود تر به تعمیر آن اقدام کنید. و لازم به ذکر است که در این مطالب می خواهیم به فن یخچال و وظیفه و دلیل خرابی آن بپردازیم با ما همراه باشید.

فن در یخچال فریزر شما وظیفه این را دارد تا با جا به جایی هوا , هوای گرم را از بین ببرد و سبب خنک شدن هوای درون یخچال شود , با این وجود جریان هوا در داخل یخچال را مدیون فن این دستگاه هستیم.

با توسعه فناوری های جدید همه یخچال هایی که در این روزها طراحی و تشکیل می شوند حائز چندین فن هستند. اما یخچال های بسیار قدیمی دارای یکی یا دو فن بوده که کارکرد آن ها با نیروی ولتاژ برق شهری است و تنها از یک انرژی با قدرت نیروی ولتاژ بر خوردار هستند؛ به گونه ایی که با اکتیو شدن یخچال کارکرد این نوع از فن ها بسیار زیاد بوده ، اما در یخچال های جدید که حائز چندین فن هستند ، این برودت از سرما , قسمتی از الکترونیک یخچال است که موظف است , قدرت کنترل گردش هوا را بر عهده بگیرد.

در ادامه موضوع تعمیر و تعویض فن یخچال که این قطعه مهم ترین وظیفه انتقال جابجایی هوا را در داخل خود یخچال را بر عهده دارد , اگر فن دچار اختلال بشود امکان صددرصد نفوذ هوای گرم به درون یخچال را وجود دارد و این معضل در خرابی ممکن است چیز هایی که داخل یخچال است مثه مواد های غذایی با برخورد هوای گرما باعث فاسد شدن و بوی بد آن ها می شود.

دلیل خرابی و تعمیر و تعویض یخچال در چیست؟

عوامل اصلی که ممکن است فن یخچال دچار خرابی و یا اختلال شود به دو مورد اساسی تقسیم بندی می شود :

مورد اول نوسان بودن برق و دیگری بی اعتنایی به تعمیر کردن و رو به راهیِ یخچال است. با این وجود شما می توانید برای اجتناب از خراب شدن فن یخچال ، لازم برا این است که دستگاه را حتما به محافظ برق وصل کنید؛ چرا که این محافظ برق از بروز نوسانی برق در این دستگاه خودداری می کند

بیشتر بخوانید:از مهمترین معایب های یخچال سامسونگ

 

همان طور که گفته شد علل اصلی خرابی فن یخچال ها انباشته شدن گرد و غبارها بر روی این نوع قطعه از یخچال می تواند باشد و یا علاوه بر این نوسان های زیاد برق است که باعث سوختگی میشود از این نظر ضربه زدن به این دستگاه هم می تواند مضر باشد و گذر عمر دستگاه نیز هم می تواند در تخریب و ضعیف شدن این قطعات و لوازمات مهم نقش داشته باشند. در صورت خراب شدن فن یخچال فریزر نیز بعضی از نشانه ها وجود دارد که در حالت مشاهده بی وقفه باید متناسب به تعمیر فن یخچال فریزر اقدام شود.

وظیفه فن کندانسور

همان طور که می دانید کندانسور همان رادیاتور یخچال به حساب می آید , که برای سرد کردن آن از یک فن بهره برداری شده است که به آن فن ، یا همان فن رادیاتور گفته می شود. در واقع کندانسور حائز سیم پیچ هایی هستند که فن کندانسور با عبور دادن هوا از بین آن ها سبب سرد شدن آن ها می شود. فن رادیاتور قاعدتا در زیر یخچال و نزدیک متراکم کننده قرار گرفته می شود.

و در این بخش هم قصد داریم خرابی های فن کندانسور را برایتان بازگو کنیم.

کمپرسور که همان موتور یخچال است , موظف است تا گاز درون لوله های اوپراتور و یا همان تبخیر کننده را فشرده کرده و آن را به جریان در بیاورد , موتور یخچال نیز همانند رادیاتور یخچال دارای یک فن به خصوص است که این فن موظف است که سرد کردن کمپرسور را برعهده بگیرد.

به همین خاطر به این فن ، فن کمپرسور گفته می شود. این فن ، از روش کُویل ها استفاده می کنه تا هوای درون یخچال را کاملا سرد و خنک سازد؛ به همین دلیل تعمیر کردن به ترتیب یخچال اهمیت پیدا می کند زیرا بر این که که کُویل های یخچال باید مرتب باشند تا فن متراکم کننده بتواند هوا را از طریق آنها وارد کند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.