تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی سامسونگ

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در هر شرایطی از این قطعه اگر درب به صورت صحیح بسته شده باشد ، میکروسوییچ درب لباسشویی به طور خودکار عمل کرده و برق را به شیر الکتریکی می‌ رساند و آب وارد ماشین لباسشویی می‌ شود.

در این بخش قبل از هر چیزی از تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی می خواهیم از کارکرد و معرفی این نوع قطعه را برای شما بازگو کنیم. میکروسوئیچ یک قفل امنیتی است تا در موقع انجام کار درب لباسشویی باز نشود. و دسترسی بچه‌ ها به این ماشین لباسشویی امکان انجام این کارکرد را بیشتر می کند.

باز شدن درب ماشین لباسشویی در هر لحظه هایی که ماشین لباسشویی در حال آب‌ گیری از لباس‌ های شسته شده است یعنی همان دور تند , بسیار بسیار مورد خطرناک و مشکل گشا است. و به همین خاطر فاز را بعد از کلید به میکروسوئیچ می‌ دهند. و در نهایت در صورت بسته شدن در لباسشویی به طور کامل و با فشار زیاد زبانه قفل به مرکز میکروسوئیچ ، برخورد های درون آن به یک دیگر اتصال داده شده و بخش از میکروسوییچ به جهت بعضی از اجزا در مدار الکتریکی خارج خواهد شد.

و در هنگام تست میکروسوئیچ در ابتدا درپوش بالایی ماشین را از هم جدا ساخته و هم چنان سیم‌ های مرتبط به این نوع قطعه را در مدار بیابید. و این عمل با به دست آوردن دو سیمی که پشت درب ماشین لباسشویی قرار دارد به سادگی امکان پذیر است. اگر درب ماشین باز باشد ، به هنگام پیوند دو سیم میکروسوئیچ به آومتر R در ۱ عقربه بر روی نا محدود خواهد ایستاد و در لحظه بسته شدن به طور کاملِ درب , عقربه هم چنان حرکت خود را انجام می دهد و در آخر بر روی نقطه صفر متوقف می‌ شود.

تعمیر و تعویض میکروسوئیچ لباسشویی

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی جزو دقیق ترین و رایج ترین مشکلات این دستگاه به شمار می آید. میکروسوئیچ یک ابزاری بسیار مفید و کاربردی و مهم در نقش ماشین لباسشویی است ، وظیفه این قطعه قفل کردن درب لباسشویی موقع کار کردن دستگاه است. و در صورتی که قفل درب ماشین لباسشویی دچار معضل و ایراد و خرابی شود  و یا اگر این که درب را به طور کامل ببندید باز هم ماشین لباسشویی شروع به کار کردن نخواهد بود.

برای ملاحظه کردن میکروسوئیچ لازم بر این است درب لباسشویی را باز کنید. و یا اگر به کناره درب دقت کنید اگاه خواهید شد که این قطعه پلاستیکی یا فلزی معروف به ایست کاری است که به درب این دستگاه اتصال داده شده است. و موقعی که درب این دستگاه را می بندید، این قطعه داخل یک محفظه کوچک و در قسمت بالای درگاه ماشین لباسشویی شده و میکروسوئیچ درب دستگاه را به طور مطلق فشار داده و اخطار را به قسمت کنترل ماشین لباسشویی را ارسال می کند.

بیشتر بخوانید:جمع شدن آب در کف یخچال

و تا هنگامی که درب دستگاه باز باشد ماشین لباسشویی شروع به کارکرد نخواهد بود و به طور معمول با خطاهایی همانند DE و یا نشان دهنده یک قفل بر روی صفحه نمایش لباسشویی این هشدار را به شما ارسال می کند که این درب قفل نشده است و یا اینکه میکروسوئیچ درب لباسشویی دچار معضل و اختلال شده است.

هم چنان سریع ترین شیوه برای درک خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی لازم بر این است که باید واشر شستشو را به طور چرخشی قرار دهید و بعد درب را باز کنید و پیچ گوشتی را به طور کامل در داخل وسیله قطعه میکروسوئیچ قرار دهید. و در صورتی که عملیات شستشو شروع شود با بسته شدن درب، شستشو آغاز نمیشود و این یعنی مشکل از میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی است.

نکات ایمنی برای تعویض میکروسوئیچ

دائما در همه بخش های تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی این مسئله را خدمت شما بازگو کرده ایم که عیب یابی و تعیین معضل اصلی و مهم تر از همه عوض کردن قطعات است. پس تا زمانی که اطمینان خاطر را پیدا نکرده اید که این مشکل اصلی از کدام قسمت است دست به کار به عوض کردن این قطعه را نفرماید.

 و تا زمانی که از خرابی این نوع قطعه در ماشین لباسشویی درب اطمینان خاطر پیدا کردید باید چند ابزار مورد نیاز را پیش از پیش آماده کرده باشید. ابزار هایی همانند : پیچ گوشی تخت چهار سو ، کاردک ، حوله ، آچار ۵/۱۶ اینچی ، انبر و میکروسوئیچ جدیدی که به تازگی برای عوض کردن قطعه خریداری کرده اید.

همان طور که در مطلب بالا اشاره کرده ایم اعمال تعمیرات و یا نگه داری از ابزار و یا تجهیزات برقی می تواند بسیار خطرناک باشد. و اگر قصد به عوض کردن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی را دارید ، احتمال آسیب دیدگی خود شما و یا دستگاه بسیار بالا است. برای کم کردن خطر از این نوع ابزار و وسایلات امنیتی مناسب برای تعمیرات لباسشویی خود بهره برداری کنید و همه دستور العمل ها را به درستی دنبال کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.