بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی می توانند منجر به خرابی دستگاه و یا کاهش عمر شوند. به همین علت باید از این اشتباهات تا جایی که می توانید جلوگیری کنید. ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات برای هر خانه ای به شمار می رود. به همین علت یک روز خرابی آن نیز باعث عقب انداختن کارهای شما خواهد شد. پس در ادامه مطلب قصد داریم شما را با چند مورد از اشتباهات رایج آشنا کنیم.

بیشترل بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی شامل چه مواردی می شوند؟

این اشتباهات دسته بندی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. گاهی اوقات خود لباس ها باعث می شوند تا صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد شوند ولی در برخی از شرایط عدم رعایت نکات ایمنی و محافظتی باعث به وجود آمدن این مشکلات می شوند.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی شامل چه مواردی می شوند؟

در چه صورتی لباس ها باعث وارد شدن صدمه به ماشین لباسشویی می شوند؟

اگر لباس هایی که در داخل ماشین لباسشویی برای شستشو می اندازید، دارای زیپ باشند، در آن صورت چرخش دستگاه ممکن است باعث وارد شدن صدمه به درام و پانل شسشه ای شود. به همین علت قبل از اینکه شستشو را شروع کنید، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که زبانه های زیپ تا آخر بالا کشیده شده اند و جایی برای نگرانی نیست!

بسیاری از افراد خانه دار این عادت را دارند که قبل از انداختن لباس ها به داخل ماشین لباسشویی جیب ها را با دقت بررسی می کنند. وجود سکه در داخل جیب نیز می توانند به قسمت های مختلف دستگاه آسیب وارد کند. پس از بررسی بافت غافل نشوید.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

آیا آب سرد می تواند به لباسشویی آسیب وارد کند؟

یکی از بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی این بوده که با آب سرد لباس ها را بشویید. آب سرد هر چقدر برای انواع لباس ها مزیت دارد، به همان اندازه نیز می تواند دستگاه را در معرض خرابی قرار دهد. پس گاهی اوقات باید از لباس هایتان و مصرف کمتر انرژی چشم پوشی کنید و از آب ولرم بهره ببرید.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

آیا می دانید انداختن لباس های خیس در ماشین لباسشویی درست نیست؟

افراد با توجه به بی تجربگی که دارند، اشتباهات رایجی را انجام می دهند. یکی از این موارد انداختن لباس های خیس در داخل دستگاه لباسشویی است. اگر قصد ندارید لباس های خیس شده را در همان روز بشویید، آن ها را در یک سبد جداگانه قرار دهید. انباشته شدن لباس های خیس به مدت چند روز در داخل ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوهای ناخوشایند و زننده خواهد شد. همچنین ممکن است لباس شما پوسیده شود. پس از بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی تا جایی که ممکن است دوری کنید.

آیا می دانید انداختن لباس های خیس در ماشین لباسشویی درست نیست؟

تمیز کردن یکسری از قطعات لباسشویی

به مرور زمان استفاده مداوم از ماشین لباسشویی بهتر است هر چند وقت یکبار یکسری از قطعات آن را که بهشان دسترسی دارید، تمیز کنید. به عنوان مثال واشر در ماشین لباسشویی به دلیل جمع شدن آب اضافی لباس ها داخل آن، بد بو و لزج می شود، در نتیجه بهتر است بعد از هر مرتبه شستن لباس ها آب این قسمت را خشک کنید و هر چند وقت یکبار آن را بشویید.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

قرار دادن ماشین لباسشویی روی یک سطح ناهموار

از جمله اشتباهات بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی قرار دادن آن روی سطح ناهموار و نامتعادل است که موجب آسیب دیدن موتور ماشین لباسشویی، ساییدگی قطعات و ایجاد صدای زیاد ماشین لباسشویی می شود.

ماشین های لباسشویی جدید یک نشانگر سطح دارند که به شما نشان می دهد جای لباسشویی هموار و مناسب است یا خیر. برای مدل های قدیمی تر هم این نشانگر را ندارند، باید دقت کنید که حتما روی سطح هموار قرار گیرد.

قرار دادن ماشین لباسشویی روی یک سطح ناهموار

افزایش بار ماشین لباسشویی

یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی پر کردن آن بیش از حد ظرفیتش است. یعنی به جای اینکه حجم زیادی لباس را داخل ماشین بگذارید بهتر است لباس‌ها را در چند مرحله بشویید.
باید به این نکته توجه داشته باشید که هر ماشینی برای کار کردن با مقدار مشخصی از آب، شوینده و لباس ساخته شده است. در صورت اضافه کردن این بار نه تنها لباس‌ها تمیز شسته نمی‌شوند، بلکه باعث خراب شدن ماشین لباسشویی و کاهش عمر مفید آن خواهید شد.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

استفاده نکردن از ترانس یا محافظ

برای جلوگیری از آسیب دیدن ماشین لباسشویی بهتر است از محافظ یا ترانس استفاده کنید که در صورت نوسان و قطع برق مشکلی ایجاد نشود.

 

شستشوی لباس زیر به همراه سایر لباس ها

هرگز لباس های زیر را با سایر لباس ها در ماشین لباسشویی قرار ندهید. لباس زیر منبع اصلی آلودگی هاست و آلودگی را به دیگر لباس هایتان منتقل خواهد کرد. بهتر است برای شستشوی آن ها از آب داغ استفاده کنید.

 

سخن آخر

با توجه به افزایش سرسام آور قیمت لوازم برقی، باید تا حد ممکن دقت لازم را برای حفظ و نگهداری آن ها به عمل آورید. همان گونه که در این مطلب خواندید با رعایت نکاتی ساده می توانید از آسیب دیدن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید و عمر مفید آن را افزایش دهید.

بزرگ ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

تماس با ما

 

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.