انتخاب برنامه و نکات شستن پرده با ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مهم ترین شستشو ها در زمان خانه تکانی شستشوی پرده است اگر تصمیم دارید پرده ها را خودتان با ماشین لباسشویی و یا با دست بشورید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید ما در اینجا انتخاب برنامه و تمام موارد شستن پرده با ماشین لباسشویی و روش درخشان شدن پرده توری و حریر را توضیح می دهیم.

شستن پرده با ماشین لباسشویی

نکات شستن پرده با ماشین لباسشویی

عمده ترین دلیلی که سبب می شود تا شما نسبت به شستن پرده با ماشین لباسشویی اقدام نمایید نشستن گرد و خاک و همچنین دوده گرفتن به مرور زمان بر روی آن می باشد. با توجه به اینکه تهران جز آلوده ترین شهر های ایران می باشد دوده اصلی ترین دلیل شستن پرده با ماشین لباسشویی در این شهر می باشد از این رو امروز تصمیم داریم تا در رابطه با نکات شستن پرده با ماشین لباسشویی به شما توضیحاتی دهیم تا بتوانید به خوبی با استفاده از ماشین لباسشویی که در منزل دارید نسبت به شستن پرده های خود اقدام نمایید.

 

طریقه شستن پرده با ماشین لباسشویی

برای اینکه بتوانید پرده های منزل خود را به خوبی شستشو نمایید می بایست ابتدا آنها را از چوب پرده جدا نمایید. در بالای پرده ها فضا های مخصوصی به نام نوار پرده در نظر گرفته شده است که به کمک گیره های پرده به چوب پرده متصل می شوند و باعث می شوند تا پرده شما در حالت ایستاده زیبا، یک دست و منظم دیده شود. پس از اینکه پرده را از چوب پرده جدا نمودید لازم است تا گیره های پرده را از آن جدا نمایید زیرا متصل بودن این گیره ها به پرده و شستن آن با ماشین لباسشویی ممکن است به خود پرده و یا ماشین لباسشویی شما آسیب بزند.

نکته هایی در رابطه با شستشوی پرده با ماشین لباسشویی

نکته اول

مورد اول شستن پرده با ماشین لباسشویی این است که ابتدا می بایست نسبت به جدا سازی پرده ها با توجه به جنس آنها اقدام نمود. پس از آن می بایست تا پرده ها را گرد گیری نمود، این کار را با چند بار تکان دادن پرده ها در فضای بازی مانند بالکن می توانید به راحتی انجام دهید.

نکته دوم

که میتوان به آن اشاره نمود این است که می بایست سرب پایین پرده ها را قبل از اینکه اقدام به شستن آنها به کمک لباس شویی نمایید از پایین آنها خارج نمایید. زیرا در صورت عدم انجام این کار علاوه بر سنگین شدن پرده می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب جدی وارد نماید.

نکته سوم

نکته بعدی در رابطه با شستن پرده با ماشین لباسشویی، بهتر است تا قبل از اینکه پرده ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید یک الی دو ساعت آنها را درون تشت آب و یا آب و صابون خیسانده تا گرد و خاکی که بر روی آنها مانده است از بین برود. توجه داشته باشید که این نکته را میتوان اصلی ترین نکته در شستن پرده با ماشین لباس شویی دانست. زیرا در صورتی که این گرد و غبار ها بر روی پرده شما باقی بماند و به همین صورت به درون ماشین لباس شویی منتقل شوند. و در انتها پرده های شما تیره رنگ شده و در نتیجه شست و شوی با کیفیتی بر روی پرده های شما انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید:برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی مابه

نحوه پیش شستشوی پرده

در صورتی که پرده های سفید شما بیش از حد تصور دوده گرفته اند و به راحتی تمیز نمی شوند می توانید در تشت آب خود به جای آب صابون از پودر جوش شیرینی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از وایتکس در شست و شوی پرده ها باعث پوسیدن آن ها می شود. به همین دلیل بیشتر توصیه می شود که برای شست و شوی پرده از پودر حوی آنزیم و یا جوش شیرین استفاده نمایید.

درخشان شدن پرده

در مرحله ی بعد می توانید پرده ها را به صورت تفکیک شده بر اساس جنس پارچه ی آنها به درون ماشین لباسشویی انداخته و برای تمیزی بیشتر و درخشان شدن پرده ها مقداری پودر لباسشویی آنزیم دار ، یک پیمانه کوچک سرکه و یک قاشق کوچک جوش شیرین داخل لباسشویی بریزید آنها را شست و شو نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از آب داغ برای شستن پرده ها موجب چروکیده شدن آنها می شود.

انتخاب برنامه شستن پرده در ماشین لباسشویی

برنامه‌ی DELICATE  یکی از برنامه‌های مختص شستن پرده مخصوصا پرده های توری در ماشین لباسشویی‌ها هست  که البته برای لباس‌های ظریف و حساس هم مناسب می باشد. اگر ماشین لباسشویی شما این برنامه رونداشت، میتونید از برنامه جایگزینی (EASY CARE  )برای این کار استفاده کنید. برنامه EASY CARE سنسور تشخیص وزن لباس هم داره و زمان این برنامه نسبتا طولانی تره. اگرتصمیم گرفتید که  از برنامه EASY CARE استفاده کنید و نمی‌خواهید که پرده‌ها تون چروک بشه، نیاز هست  که از دور خشک کن‌ پایین‌تر استفاده کنید. دور خشک کن نرمال ۸۰۰ دور می‌باشد.

اصلی ترین نکته در هنگام شستن پرده با ماشین لباسشویی این است که بلافاصله پس از اتمام کار ماشین لباسشویی نسبت به خارج نمودن پرده و نصب نمودن آنها به صورت اولیه بر روی چوب پرده می باشد. این کار سبب می شود تا پرده فرم سابق خود را از دست نداده ، چروکیده نشود و به همین دلیل نیازی به اتو شدن نداشته باشد. همچنین تابش نور خورشید به پرده باعث روشن و درخشان تر شدن آن می شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.