آموزش ست کردن کنترل کولرگازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

امروزه اکثر کولرهای گازی که تولید و روانه بازار می­شوند، دارای ریموت کنترل هستند. بر روی این ریموت کنترل­ها دکمه­ های بسیاری تعبیه شده است که هر کدام از آنها کارایی مختص خود را دارند. این ریموت کنترل­ها در اغلب کولرهای گازی از لحاظ ظاهری با هم تفاوت دارند، اما در عملکرد تقریبا با هم برابر هستند. در این بخش از آموزش نحوه ست کردن کنترل کولرگازی به بررسی دکمه های مختلف موجود روی ریموت کنترل پرداخته ایم.

دکمه­ هایی که بر روی این ریموت کنترل­ها قرار دارند، عبارتند از:

  • دکمه روشن / خاموش
  • دکمه تنظیم حالت
  • دکمه تنظیم درجه حرارت Temp
  • دکمه سرعت فن Fan Speed
  • دکمه Turbo، دکمه Swing
  • دکمه ON/Off Timer
  • دکمه Time Setting
  • دکمه Timer Set/Cancel
  • دکمه Sleep Mode Auto
  • دکمه Air Circulation Button
  • دکمه کنترل درجه حرارت اتاق
  • دکمه پلاسما، دکمه کنترل
  • دکمه کنترل جهت وزش افقی
  • دکمه ریست
  • دکمه قفل کودک

بیشتر بخوانید:دفترچه راهنمای فارسی استفاده از کولرگازی میدیا

وظیفه دکمه روشن و خاموش روی ریموت کنترل کولرگازی چیست؟

وظیفه روشن و یا خاموش کردن کولر گازی را برعهده دارد و کولر گازی شما در هر وضعیتی که خاموش شود؛ در صورت روشن کردن، با همان تنظیمات روشن می­شود.

دکمه تنظیم حالت: این دکمه ۵ حالت در کولر گازی ایجاد می­کند، FAN (حالت پنکه)، COOL (حالت سرمایش)، DRY (جذب بیشتر رطوبت هوا)، HEAT (حالت گرما)، AUTO (حالت اتوماتیک) از حالت­های مختلفی هستند که با هربار فشردن دکمه تنظیمات کولر گازی روی یکی از حالت­ها قرار می­گیرد.

دکمه تنظیم درجه حرارت Temp: این دکمه برای تنظیم درجه برودت و حرارت اتاق است که بهتر است بین دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی­گراد (دمای نرمال) قرار بگیرد.

دکمه سرعت فن Fan Speed: این دکمه برای کم، متوسط، زیاد و حالت نامنظم است که با هر بار فشار دادن این دکمه یکی از این حالت­ها فعال می­شود.

دکمه Turbo: خنک­سازی محیط با سرعت بالا

دکمه Swing: ایجاد حالت نامنظم و شناور در پره­ها برای پخش کردن هوای خنک در همه جای اتاق

دکمه ON/Off Timer: با زمان دادن به آن، کولر طبق ساعت برنامه­ریزی روشن و یا خاموش می­شود.

دکمه Time Setting: تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کولر گازی در ساعات آینده

دکمه Timer Set/Cancel: ریست تنظیمات در نظر گرفته شده برای روشن و یا خاموش شدن در موقعی مشخص

دکمه Sleep Mode Auto: برای خاموش کردن خودکار در صورت خوابیدن و یا حضور نداشتن در منزل

دکمه Air Circulation Button: برای گردش هوا

دکمه کنترل درجه حرارت اتاق: نمایش دمای فعلی اتاق

 دکمه پلاسما: استفاده کردن و یا نکردن از فیلتر تصفیه هوا، در کولر گازهایی که دارای فیلتر هوا هستند.

دکمه کنترل جهت وزش افقی: برای کنترل جهت وزش باد

 دکمه ریست: برای ریست کامل ریموت کنترل کولر گازی به خصوص که ریموت کنترل هنگ کرده باشد.

دکمه قفل کودک: فعال یا غیرفعال کردن قفل کودک با نگه داشتن دکمه

چرا کنترل کولرگازی کار نمی کند؟

به طور کلی علت کار نکردن ریموت کنترل­های کولر گازی به ۴ دسته تقسیم می­شوند که عبارتند از:

  • اتمام باطری کنترل
  • خرابی در ریموت کنترل
  • خرابی بورد ریموت کنترل
  • خرابی برد کولر گازی

با توجه به دلایل بالا بهتر است قبل از خرید ریموت کنترل جدید برای کولر گازی خود، کنترل دستگاه را تست و از سالم بودن و یا نبودن آن مطمئن شوید. برای این کار دو راه معمول وجود دارد.

تست اول: در صورتی که کنترل از فاصله دور کار نکرده و در فاصله نزدیک به کولر، قابل استفاده است، ممکن است باطری آن ضعیف شده باشد و مشکل ریموت با عوض کردن باطری برطرف گردد.

تست دوم: در قسمت جلوی کنترل­ها چراغی قرار دارد که از طریق آن، کنترل از فرستنده مادون قرمز استفاده کرده و موجب روشن شدن کولر می­گردد. این نور نامرئی با دوربین گوشی قابل رویت است. پس دوربین گوشی خود را در حالت عکاسی قرار داده و چراغ جلوی کنترل را روبه­روی دوربین بگیرید. در صورتی که نوری مشاهده کردید، کنترل دستگاه (بورد دستگاه) سالم است.

آموزش نحوه ست کردن کنترل کولرگازی

همانطور که در بالا اشاره کردیم ریموت کنترل وسیله­ای است که توسط آن می­توانید از همه ویژگی­های کولرگازی خود بهره­ مند گردید. اما بعضی اوقات ممکن است که ریموت کنترل کولر گازی شما گم و یا دچار مشکل شود، در این صورت شما نیاز به تهیه ریموت کنترل برای کولر گازی خود دارید. ریموت کنترل­ها انواع مختلفی دارند، اما در عملکرد می­توان گفت یکسانند و قابلیت استفاده برای مدل­های مختلف کولر گازی را دارا هستند. با خرید یکی از این ریموت کنترل­های همه کاره و ست کردن کنترل کولرگازی با دستگاه خود می­توانید این مشکل را پشت­سر بگذارید.

ست کردن این ریموت کنترل­های همه کاره با کولر گازی کار چندان سختی نیست. در زیر شرایط ست کردن کنترل کولر گازی را مرور می­کنیم.

برای ست کردن کنترل­های همه کاره با کولرگازی ابتدا لازم است که به ریموت کنترل کولر گازی کد بدهیم. این کددهی از دو روش دستی و اتوماتیک امکان­پذیر است.

ست کردن ریموت کنترل همه کاره کولر گازی به صورت دستی

پس از خرید ریموت کنترل مورد نظر، ابتدا از متصل بودن کولر گازی به برق اطمینان حاصل کرده، سپس باطری­های نو را داخل ریموت کنترل قرار دهید. برای ست کردن کنترل به صورت دستی، ابتدا دکمه SELECT یا SET را سه ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. سپس کد مربوط به دستگاه کولر گازی خود را طبق لیستی که در زیر آمده، وارد نمایید. به طور مثال: کد کولر گازی ال­جی طبق لیست زیر۰۲۰۰ است. برای هر دستگاه سه الی چهار کد وجود داردکه با وارد کردن یکی از آنها دستگاه شما باید با کنترل ست شود.حتما بخوانید: خرابی ریموت کنترل کولرگازی مشکل بزرگی است که باعث عدم استفاده از قابلیت های کولرگازی میشود.

ست کردن ریموت کنترل همه کاره کولر گازی به صورت سرچ اتوماتیک

و اما برای ست کردن به صورت سرچ اتوماتیک، ابتدا باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید بر روی کنترل، دکمه سرچ اتوماتیک موجود باشد. با فشردن دکمه select یا set به مدت ۸ ثانیه اقدام به سرچ کردن اتوماتیک کولر گازی می­ نمایید. پس از اینکه کنترل، کولر گازی شما را شناسایی کرد و پنل کولر گازی روشن شد، سریعا باید دکمه enter یا ok را زده و برای روشن و خاموش کردن کولر گازی اقدام کنید.

نتیجه­ گیری از آموزش نحوه ست کردن کنترل کولرگازی

در صورتی که با مطالعه طریقه ست کردن کنترل کولرگازی نتوانستید مشکل خود را حل کنید در این بخش با ما همراه باشید؛ چرا که ما قصد داریم تا در این بخش به برخی نکاتی اشاره کنیم که با رعایت آن ها ست کردن کنترل کولرگازی برای شما ساده تر خواهد بود.

  • سعی کنید تا جایی که ممکن است مشکل خود را با ست کردن دستی ریموت کنترل رفع کنید.
  • از سالم بودن ریموت کنترل همه کاره مطمئن شوید.
  • با مطالعه راهنمای ست کردن کنترل کولرگازی تمام اقدامات لازم را به صورت گام به گام انجام دهید.

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.