آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است که نقش مهمی در بهینه کار کردن ماشین لباسشویی برعهده دارد. گاهی ممکن است لاستیک دور درب دچار فرسودگی یا پارگی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در صورت وجود مشکل در لاستیک دور درب می توانیم شاهد نشت آب از دستگاه باشیم و آسیب به آن باشیم. در این مقاله راهنمای تعویض لاستیک درب لباسشویی به صورت گام به گام بیان شده است.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

تعویض لاستیک درب لباسشویی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی رخ بدهد، خراب شدن و پارگی لاستیک دور درب دستگاه است که معمولا با نشت آب از لباسشویی قابل تشخیص است. لاستیک دور درب ممکن است به دلایل زیر فرسوده شود و نیاز به تعویض داشته باشد:

  • پاره شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • سوراخ شدن لاستیک
  • پوشیده شدن لاستیک
  • آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • جرم گرفتن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از آسیب به قطعات ماشین لباسشویی و همچنین نشت آب از دستگاه، در صورت معیوب شدن لاستیک دور درب از یک تکنسین تعمیر لباسشویی راهنمایی بگیرید.

تعویض لاستیک درب لباسشویی

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به صورت کلی سه نوع لاستیک وجود دارد که عبارت اند از:

  1. لاستیک دور درب ساده: روی اینگونه از لاستیک ها هیچ شیاری وجود ندارد و تعویض آن ها نیز بسیار آسان است.
  2. لاستیک دور درب تک سوراخ: روی این لاستیک ها یک شیار برای گردش آب وجود دارد.
  3. لاستیک دور درب چراغ دار: از جدیدترین انواع لاستیک های دور درب، لاستیک های چراغ دار هستند و روی آن ها دو شیار تعبیه شده است.

مراحل تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

وظیفه لاستیک دور درب ماشین لباسشویی ایجاد فاصله میان دیگ و بدنه لباسشویی است تا در زمان کار به دلیل سرعت بالای دیگ و چرخش آن، باعث ایجاد صدای ناهنجار نشود.

در ادامه مراحل تعویض لاستیک درب لباسشویی به صورت مرحله به مرحله بیان شده است.

 

۱. ماشین لباسشویی را از برق بکشید

برای جلوگیری از آسیب های احتمالی و روشن شدن ناگهانی لباسشویی ابتدا دستگاه را از برق بکشید.

۲. پنل جلویی لباسشویی را باز کنید

توجه داشته باشید که باز کردن پنل جلویی ماشین لباسشویی در همه مدل های امکان پذیر نیست. ابتدا درب بالایی ماشین لباسشویی را که به وسیله دو پیچ در عقب لباسشویی محکم شده است را باز کنید.

سپس پیچ های پشت پنل جلویی را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید. در این مرحله مراقب باشید تا به برد ماشین آسیبی وارد نشود.

آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

۳. محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی را خارج کنید

برای تعویض لاستیک درب لباسشویی محفظه مواد شوینده را بیرون بکشید. برای اینکار جاپودری را کاملا بیرون کشیده و در آخر کمی به سمت بالا مایل کنید تا خار آن آزاد شده و کاملا از جای خود خارج شود و تمامی پیچ های روی قاب را که در زیر محفظه قرار دارد باز کنید.

3. محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی را خارج کنید

۴. سیم های متصل به برد لباسشویی را جدا کنید

تمامی کابل های متصل به برد را به نحوی که به برد آسیب وارد نشود، جدا کنید، سپس خارهای بالایی قاب جلویی را یکی آزاد کرده و قاب جلویی را کاملا از جای خود خارج کنید.

 

۵. برای تعویض لاستیک درب لباسشویی قسمت جلویی آن را بدارید

درب پایینی لباسشویی که برای پمپ تخلیه و فیلتر تعبیه شده را کاملا باز کرده و تمامی پیچ های آن را باز کنید.

آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

۶. لاستیک دور درب لباسشویی را جدا کنید

بعد از باز کردن تمامی پیچ های بدنه جلویی دستگاه، نوبت به جدا کردن لاستیک می رسد، دقت داشته باشید که لاستیک دور درب به وسیله یک سیم گرد و یک فنر به دو طرف وصل شده است.

یکی به دیگ و دیگری به بدنه جلویی ماشین لباسشویی که شما برای باز کردن طرفی که به بدنه وصل شده است، باید فنر را کمی باز کنید تا سیم از دور لاستیک خارج شود.

6. لاستیک دور درب لباسشویی را جدا کنید

۷. میکروسوئیچ درب لباسشویی را باز کنید

در مرحله بعد برای تعویض لاستیک درب لباسشویی پیچ میکروسوئیچ درب را باز کنید و کابل متصل به آن را جدا کرده تا قاب جلویی خارج شود.

 

۸. لاستیک لباسشویی نو را جایگزین کنید

حالا شما به قسمتی از لاستیک که به دیگ متصل شده است دسترسی کامل دارید. می توانید با باز کردن سیم و فنر دور آن لاستیک نو را جایگزین کنید. قبل از قرار دادن لاستیک نو، با استفاده از یک پارچه تمیز تمام کثیفی ها و کپک های جمع شده در این ناحیه را تمیز کنید.

امکان تعمیر لاستیک دور درب ماشین لباسشویی وجود دارد؟

اگر لاستیک دور درب ماشین لباسشویی دچار پارگی یا فرسودگی شده است، باید برای تعویض آن اقدام کنید و امکان تعمیر ان وجود ندارد.

با تمیز کردن منظم لباسشویی و همچنین لاستیک دور درب می توانید از آسیب به لاستیک تجمع کپک و جرم و در نهایت ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

کلام آخر

با انجام تمامی این مراحل آموزش نحوه تعویض لاستیک یا واشر درب ماشین لباسشویی، لباسشویی شما دیگر نباید با مشکل نشتی آب رو به رو باشد. با یک راه اندازی دوباره و اجرای یک برنامه شستشو می توانید این موضوع را بررسی کنید.

اگر همچنان با مشکل نشتی لباسشویی رو به رو هستید با مراحل را به درستی انجام نداده اید و یا مشکل از جای دیگری آب می خورد، شما می توانید با تماس با شماره های زیر برای نصب عیب یابی و تعمیر لباسشویی خود در خواست تکنسین ثبت کنید.

 

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.