ارور ae در ماشین لباسشویی ال جی

ارور ae در ماشین لباسشویی ال جی | بررسی ۷ علت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در ماشین‌های لباسشویی امروزی به خصوص برند ال جی، هنگام بروز مشکل در قسمتی از دستگاه، کد خطا و ارورهایی بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. این ارورها به ما نشان می‌دهند که در بخشی از لباسشویی ایرادی به وجود آمده است. در این نوشته قصد داریم یکی از این کد خطاها یعنی ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی (Error ae in LG washing machine) را بررسی کنیم تا اگر با آن مواجه شدید، راه‌حل برطرف کردن آن را بلد باشید. در حالت کلی این ارور نشان‌دهنده نشتی آب در دستگاه است که در ادامه به طور مفصل دلایل بروز آن را بررسی خواهیم کرد.

بهتر است بدانید در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی ال جی، این ارور به صورت AOE نیز نمایش داده می‌شود که هر دو یکسان هستند.

 بخوانیم: تعمیر لباسشویی ال جی 

۷ علت بروز ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی

در واقع این ارور زمانی رخ می‌دهد که سنسور نشتی کف ماشین لباسشویی ال جی، نشتی آب را تشخیص دهد. در این هنگام با نمایش ارور AE آن را به ما اطلاع می‌دهد. این ارور در لباسشویی‌های سری جدید این شرکت اضافه شده است. زیرا در مدل‌های جدید، کف لباسشویی به طور کامل پوشیده شده و کاربران متوجه نشتی آب نمی‌شوند. به همین دلیل شرکت ال جی سنسورهای قوی را برای تشخیص آب قرار داده تا جمع شدن آب را به ما اطلاع دهند.

علت‌های بروز این مشکل موارد متعددی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نشتی از شیلنگ‌ها و نشتی از اتصالات داخلی اشاره کرد. دقت داشته باشید که این مشکل را باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنید. زیرا نشت آب می‌تواند بدنه دستگاه را دچار پوسیدگی کرده و به سایر قطعات آسیب وارد کند.

 بخوانیم: نحوه سرویس ماشین لباسشویی 

نمایش ارور AE در لباسشویی الجی

۱. نمایش ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی به خاطر وجود مشکل در شیلنگ

یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایش کد خطا AE، نشت آب از شیلنگ‌ است. در صورتی که شیلنگ در اثر جابه‌جایی شل یا کنده شده باشد، امکان دارد این ارور را مشاهده کنید. همچنین اگر این شیلنگ مسدود یا پاره شود، باعث نشت آب خواهد شد. برای رفع این مشکل ابتدا اتصالات شیلنگ را به طور دقیق بررسی کرده و آن‌ها را در جای خود سفت نمایید. اگر شدت آسیب زیاد بود، بهتر است آن را تعویض کنید.

توجه داشته باشید، اگر کف آشپزخانه را به تازگی شسته‌اید، بازهم امکان نمایش ارور AE وجود دارد. در این حالت باید لباسشویی را چند ساعت خاموش کنید تا محیط به طور کامل خشک شود.

 بخوانیم: تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی 

۲. پاره شدن خرطومی لباسشویی

این قطعه نوعی رابط آب از جنس PVC است که در قسمت داخلی لباسشویی قرار دارد. در صورتی که خرطومی پاره شود، منجر به ریزش آب در داخل دستگاه خواهد شد. در نتیجه ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی ظاهر می‌شود. برای تعویض این قطعه بهتر است با نمایندگی تعمیر لباسشویی LG تماس بگیرید.

۳. نمایش ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی به خاطر پاره شدن لاستیک دور درب

لاستیکی که در اطراف درب لباسشویی نصب می‌شود، وظیفه نگه داشتن آب را بر عهده داشته و از نفوذ آن به بیرون یا قسمت‌های دیگر جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که این قطعه پوسیده یا پاره شده باشد، احتمال نمایش ارور AE وجود دارد. توصیه می‌کنیم بعد از هر بار شستشو، این لاستیک را به طور کامل خشک کنید.

۴. خراب شدن هیدروستات

قطعه بعدی که خراب شدن آن باعث نمایش ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی می‌شود، هیدروستات است. این قطعه وظیفه کنترل میزان آب ورودی به دستگاه را بر عهده دارد. بنابراین اگر خراب شود، آب بیش از اندازه وارد دیگ شده و در نتیجه منجر به آبریزش خواهد شد. برای رفع این مشکل هیدروستات باید توسط یک متخصص بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.

رفع ارور AE

۵. مسدود شدن جاپودری

اگر در جاپودری لباسشویی یک جسم خارجی گیر کرده باشد، مسیر آب مسدود شده و در نتیجه از طریق خروجی‌های اضطراری به کف دستگاه منتقل می‌شود. بنابراین هنگام بررسی ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی بهتر است جاپودری را درآورده و مسدودی آن را برطرف نمایید.

 بخوانیم: نحوه استفاده از جاپودری لباسشویی 

۶. ظاهر شدن ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی به خاطر وجود نشتی در اتصالات داخلی

برای اینکه آب از شیر ورودی به دیگ و از آنجا به بیرون منتقل شود، از اتصالات مختلفی عبور می‌کند. پس در صورتی که هر یک از این اتصالات چه در داخل و چه در خارج از لباسشویی نشتی داشته باشند، کد خطا AE ظاهر می‌شود. همچنین خراب شدن برخی قطعات مثل پمپ تخلیه نیز این مشکل را به وجود می‌آورد.

۷. خراب شدن برد اصلی ماشین لباسشویی

برد، وظیفه کنترل همه بخش‌های لباسشویی را بر عهده دارد. این قطعه با ارسال فرمان الکترونیکی به قطعات مختلف، آن‌ها را روشن یا خاموش می‌کند. اگر به هر دلیلی بخشی از این قطعه خراب شده باشد، امکان دارد فرمان آبگیری بیش از حد را ارسال کرده و موجب نشت آب شود. از آنجایی که تعمیر برد اصلی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، باید از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. البته لازم به ذکر است، تعمیر برد را باید در آخرین مرحله و بعد از بررسی سایر علت‌ها انجام دهید. چرا که در اکثر مواقع ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی علت‌های ساده‌ای مثل شل بودن اتصالات دارد.

 بخوانیم: تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد 

موقع نمایش ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی چه کاری انجام دهیم؟

در صورتی که این کد خطا را بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید، دستگاه را خاموش کرده و  از برق بکشید. سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر مانده و دوباره آن را روشن کنید. در این حالت امکان دارد ارور از بین رفته باشد. اما در صورتی که بازهم ارور AE قابل مشاهده بود، باید از یک متخصص بخواهید آن را بررسی و ایرادات به وجود آمده را برطرف کند. دقت داشته باشید تا زمان آمدن تکنسین نباید دستگاه را به برق متصل کنید. چرا که امکان دارد آب باعث ایجاد اتصال شده و به سایر قطعات صدمه بزند.

در صورتی که نیاز به حضور تکنسین در محل داشتید، با کارشناسان هوم کارا تماس بگیرید. کارشناسان ما بعد از بررسی مشکل، تکنسین را برای رفع ارور AE در ماشین لباسشویی ال جی به محل اعزام می‌کنند. در ضمن، همه خدمات ارائه شده در این مجموعه دارای گارانتی ۱۲ ماهه است.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.