چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟| بررسی ۵ علت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ علت چشمک زدن پنل لباسشویی چیست؟ یکی از موضوعاتی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی رخ دهد، چشمک زدن پنل لباسشویی است که نشانه های متعددی را با خود به همراه دارد. در مواقعی بسیاری از نواقص، خرابی ها و اختلالات در عملکرد ماشین لباسشویی از طریق پنل لباسشویی به نمایش در آید. در واقع چشمک زدن پنل لباسشویی ممکن است ناشی از خراب شدن قطعه یا وجود نقصی در لباسشویی باشد که نیاز به تعمیرات دارد. بر این اساس ما در این مطلب به بررسی چند مورد از دلایلی که موجب چشمک زدن چراغ لباسشویی می شود، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

۱- اتمام کار ماشین لباسشویی به صورت چشمک زن نمایش داده می شود.

لباسشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد و پراستفاده است که امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای ماشین لباسشویی نمایش داده می شود. تقاضای خرید بالا و پیشرفت تکنولوژی و امکانات باعث شده است که امروزه بسیاری از لباسشویی ها به صورت هوشمند باشند. امروزه در اکثر دستگاه های لباسشویی، اتمام کار آن به صورت چشمک زدن و بوق نسبتاً کوچکی همراه است که اعلام می کند زمان کار لباسشویی تمام شده است و می توان بعد از باز کردن درب لباسشویی، لباس ها را از آن خارج کرد. بنابراین در صورتی که چشمک زدن چراغ روی دکمه استارت باشد، قطعاً مهم ترین دلیل چشمک زدن پنل لباسشویی از اتمام کار آن دستگاه است.

تعمیر لباسشویی بوش در تهران

۲- وجود نوسانات شدید در جریان برق

چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ عامل دیگری که ممکن است موجب چشمک زدن پنل لباسشویی شود، نوسانات شدید در جریان برق است. در مواقعی ممکن است کم و زیاد شدن جریان برق باعث خاموش و روشن شدن لباسشویی شده و باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی شود. اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ برای رفع مشکل چشمک زدن پنل لباسشویی به دلیل نوسانات جریان برق در ابتدا باید از محافظ برای اتصال به پریز استفاده کنید تا آسیبی به لباسشویی وارد نشود. دوماً باید در زمانی برای روشن کردن لباسشویی اقدام کنید که در زمان ساعات اوج مصرف نباشد. می توانید ماشین لباسشویی خود را در آخر شب یا اول روز روشن کنید.

نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی LG

۳- قطع شدن اتصالات الکترونیکی با چشمک زدن پنل لباسشویی همراه است.

سومین دلیل چشمک زدن پنل لباسشویی به دلیل قطع شدن اتصالات الکترونیکی است که در بسیاری از مواقع باعث اختلال در عملکرد بخش های دیگر ماشین لباسشویی و در نتیجه چشمک زدن پنل ماشین لباسشویی می شود. اتصالات الکتریکی یا الکترونیکی در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده مداوم از لباسشویی، قدیمی شدن دستگاه، فرسودگی و … اتفاق می افتد. در صورتی اتصالات الکترونیکی در ماشین لباسشویی دچار اختلال شده اند یا خراب شده اند، توصیه می شود از یک تعمیرکار معتبر بخواهید تا این اتصالات را تعویض کند تا آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نشود.

۴- خراب شدن برد این دستگاه

چرا پنل لباسشویی  چشمک میزند؟ علت دیگر چشمک زدن پنل لباسشویی ممکن است ناشی از خراب شدن برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد. همانطور که می دانید، که از اجزای اصلی ماشین لباسشویی که مانند مغز در دستگاه های برقی فعالیت می کند، برد الکتریکی است. برد الکتریکی ماشین لباسشویی با فرمان دادن به بخش های مختلف ماشین لباسشویی باعث عملکرد صحیح ماشین لباسشویی می شود. بر این اساس بهتر است در صورت خراب شدن برد الکتریکی، حتما از تعمیرکار بخواهید تا به صورت تخصصی تعمیر یا تعویض برد الکتریکی ماشین لباسشویی را انجام دهید.

تعمیر برد لباسشویی ال جی | بررسی+ هزینه

۵- تخلیه نشدن آب در لباسشویی باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی میشود.

تخلیه نشدن آب در لباسشویی چگونه باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود؟ دلیل دیگری که باعث چشمک زدن پنل لباسشویی می شود، تخلیه نشدن آب در لباسشویی است که به عوامل متعددی بستگی دارد. در بسیاری از مواقع خراب شدن پمپ تخلیه، خراب شدن فیلتر، گرفتگی لوله های تخلیه و … باعث چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی می شود. بنابراین اگر علت چشمک زدن چراغ پنل لباسشویی به دلیل تخلیه نشدن آب باشد، بهتر است هر چه سریع تر عیب یابی آن را انجام دهید و به رفع علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی بپردازید.

بیشتر بخوانید:سرویس و تعمیر کولر گازی سامسونگ

نتیجه گیری از چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟

در مطلب فوق به بررسی کلیه عواملی که موجب چشمک زدن پنل لباسشویی می شود، پرداختیم. اینکه چرا پنل لباسشویی چشمک میزند؟ باید با توجه به نوع هشدار ها و علامت ها روی لباسشویی نمایش داده شود. بر این اساس در صورتی که خودتان قابلیت تشخیص علت چشمک زدن پنل لباسشویی را ندارید، توصیه می شود از کسانی که در این حوزه مهارت دارند کمک بگیرید.

باید به این نکته توجه کنید که ممکن است چشمک زدن پنل لباسشویی نشانه نوعی نقص فنی باشد که باید جهت تعمیرات آن هر چه سریع تر به یک مرکز معتبر و با تجربه مانند تیم آی پی امداد مراجعه شود. هوم کارا از کارشناسان حرفه ای و متخصصان حاذق برای تعمیرات پنل لباسشویی استفاده می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به این تیم حرفه ای و با سابقه مراجعه کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.