وقتی یخچال شما خیلی سرد است چه کاری باید انجام داد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

منظور از خیلی سرد بودن این است که یخچال همه غذاهای شما را منجمد می کند، که در ادامه مقاله، یک برنامه عملی گام به گام ساده برای ردیابی منبع مشکل و تعمیر صحیح یخچال وجود دارد، که به آن اشاره شده است.

ابتدا دستگاه را از بیرون بررسی کنید

ممکن است درب یخچال کاملاً بسته نشود. خوب و کامل بسته نشدن درب یخچال می تواند ترموستات یخچال شما را خراب کند. این مشکل می تواند به دلیل کف ناهموار سطحی که یخچال بر روی آن قرار گرفته و نه به دلیل نقص مکانیکی باشد. یخچال را چند سانتی متر حرکت دهید و ببینید آیا این کار به بهتر بسته شدن درب یخچال کمک می کند یا خیر.

یکی دیگر از راه حل های احتمالی، محکم کردن لولاهای درب توسط پیچ گوشتی است.

بعد، نگاهی به واشر لاستیکی بیندازید که قرار است درب یخچال شما را ببندد. اگر شل یا پاره شده باشد، ممکن است مجبور شوید آن را برای بهتر بسته شدن درب یخچال تعویض کنید.

یخچال را تمیز کنید

قبل از اینکه به کارهای پیچیده داخلی یخچال خود بپردازید، آستین ها را بالا بزنید و یخچال خود را تمیز کنید. یخچال را از دیوار دور کرده و سیم پیچ های کندانسور را در پشت وکیوم کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد و آب به سیم ها آسیب وارد نکند. هر دو قسمت فریزر و قسمت یخچال را با استفاده از پارچه ای که با محلول ۴ : ۱ آب گرم و سرکه مرطوب شده است، پاک کنید. همچنین زمان خوبی برای پاک سازی و تخلیه یخ زدایی فریزر به عنوان بخشی از نگهداری یخچال است.

دما را درست تنظیم کنید

یکی دیگر از راه حل ها تنظیم درست دمای یخچال می باشد.

برای محافظت از غذا در برابر فساد، مهم است که یخچال خود را زیر ۴۰ درجه قرار دهید. با این حال، اگر پایین تر از ۳۲ درجه بروید و به نقطه انجماد رسمی برسید، باعث می شود که مواد غذایی منجمد شوند. بهتر است شما هنگام شروع تابستان دما را کاهش دهید. با این حال، اگر خانه خود را به طور مداوم، تهویه هوا می کنید، ممکن است تنظیم کردن دمای یخچال لازم نباشد. اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال شما در محدوده ۳۵-۳۸ درجه باشد، در حالی که تنظیم فریزر منفی ۱۰ تا منفی ۲۰ درجه باعث می شود غذای منجمد در بهترین حالت خود باشد. اگر مکان ترموستات یخچال نامشخص است، میتوانید یک دماسنج یخچال ارزان قیمت بخرید تا دمای یخچال را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:انواع شوینده های ماشین لباسشویی | ویژگی ها، نوع کاربرد و چگونگی استفاده آنها

به گردش هوای سرد کمک کنید

یخچال و فریزر کامل از نظر دما بسیار کارآمد هستند (قرار دادن چند ظرف آب در یک وسیله نیمه خالی به حفظ خنک کننده مطلوب یخچال کمک می کند). فقط اطمینان حاصل کنید که یخچال و فریزر از لحاظ جریانی هوا زیاد پر نشده اند زیرا پر بودن بیش از حد یخچال و فریزر، باعث می شود هوای سرد به اندازه کافی در گردش نباشد.

اگر یخچال خود را اخیراً خریداری کرده اید و هنوز کتابچه راهنمای استفاده از آن را دارید، یا اگر برای رفع مشکل به صورت آنلاین جستجو می کنید، می توانید نمودار الگوی جریان هوا را که برای مدل یخچال شما است را در اینترنت مشاهده کنید.

مشکلات مکانیکی یا الکتریکی را پیدا کنید

برای حل مشکل سرمای زیاد یخچال، در مرحله آخر ، مشکلات مکانیکی یا الکتریکی یخچال خود را بررسی کنید.

هنگامی که یخچال تمیز شد و دریچه مسدود نبود، می توانید این آزمایش علمی را انجام دهید. دست خود را داخل یخچال قرار دهید و ببینید آیا می توانید جریان هوای سرد را از فریزر احساس کنید. در غیر این صورت، ممکن است فن گردش هوا به خوبی کار نکند.

سایر اجزای مورد بررسی که می توانید آن ها را چک کنید، خود ترموستات و برد کامپیوتر است.

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.