نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از بهترین ماشین ظرفشویی هایی موجود در بازار که عملکرد عالی دارد ماشین ظرفشویی بوش است، که به دلیل داشتن سه لایه داشتن سه لایه عایق رطوبتی می‌تواند ما را در شست و شوی ظروف به نتیجه دلخواه مان برساند.

یکی از مزیت های این ماشین ظرفشویی پایه های زیرین آن است که می‌تواند صدا و لرزش را به حداقل برساند و دستگاه بدون مزاحمت و سروصدایی کار خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

نحوه تمیز کردن قسمت خارجی ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن قسمت خارجی ماشین ظرفشویی

شستشو و تمیز کردن قسمت بیرونی دستگاه بستگی به جنس بدنه ماشین ظرفشویی شما دارد، که به دو مورد استیل و پلاستیک تقسیم می‌شود.

چنانچه جنس بدنه‌ی دستگاه شما از استیل بود ،  شما می‌توانید از اسپری‌های شوینده‌ی مخصوص برای استیل استفاده کنید و قسمت خارجی دستگاهتان را تمیز کنید.

ولی اگر جنس بدنه‌‌ی ماشین ظرفشویی شما از پلاستیک بود، در وحله‌ی اول باید مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک ابر یا اسفنج ، قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید و آن را شستشو دهید.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش

نحوه تمیز کردن و شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

چنانچه به سرویس ماشین ظرفشویی خود اهمیت میدین طبیعتا شما کمتر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش پیدا می‌کنید. این مهم است که بدانید بعد از هر شش مرتبه شستشو شما نیاز به تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی خود دارید، ما در ادامه به شما نحوه صحیح تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بوش را شرح می‌دهیم.

ابتدا باید فیلتر را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانیم تا باز شود. در مرحله دوم توری آن را به سمت بالا میکشیم تا از محل خود خارج شود. و فیلتر را باید در مسیر شیر آب به صورت استاوانه ای قرار دهیم. در این حالت آب باید به سادگی از آن عبور کند، در غیر این صورت باید آن را با یک مسواک نرم شستشو دهیم. در مرحله ی بعد دوش بالا و پایین فیلتر را بیرون می‌آوریم و سورا هایی که روی آن است را چک می‌کنیم که دارای گرفتگی نباشند. وقتی که فیلتر ها را از دستگاه خارج کردیم ممکن است اضافاتی از باقی مانده غذاها در کف دستگاه مشاهده کنیم که کارکرد پروانه پمپ تخلیه را مختل کرده باشد و یا زیر آن جمع شده باشد. باید با یک قاشق آن ها را بیرون بیاوریم.

نحوه تمیز کردن و شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی بوش

بررسی آب پاش ها و شیلنگ خروجی هنگام تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش

به دلیل اینکه ظروف داخل ظرفشور دارای چربی و تع مانده های غذا هستند، به شیلنگ خروجی فاضلاب می‌چسبند و همچنین تکه های غذا هم داخل شیلنگ گیر می‌کنند، این ها باعث می‌شود ماشین ظرفشویی بوی بد بگیرد. شما باید شیلنگ خروجی را که به پمپ متصل است از زیر دستگاه باز کنید و کاملا با آب بشویید و گرفتگی های آن را برطرف کنید.

آب پاش های بالا و پایین را از میل شیفت جدا کنید. در پوش های آن را در بیاورید و با ضربه های آرام سعی کنید تا رسوبات را خارج کنید. یک محلول سرکه، ریکا و آب گرم را داخل آب پاش بریزید. با گذشت پنج دقیقه با کمک یگ سوزن، سوراخ های آن را باز کنید و آب پاش ها را تکان دهید، در مرحله ی آخر محلول را خالی کرده و آب پاش را با آب شستشو دهید که دیگر اثری از سرکه و ریکا نباشد.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش

ضدعفونی، شست و شو و از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی به وسیله سرکه

می‌توان از سرکه برای ضدعفونی کردن و از بین بردن بوی نامطبوع کمک گرفت. برای اینکار باید دو پیمانه سرکه سفید را داخل یک کاسه تمیز بریزید و کاسه را در وسط کشوی بالایی ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. توجه داشته باشید که هیچ وقت ظرف دیگری در ماشین ظرفشویی نباشد، تا سرکه و آب به تمام بخش های ماشین ظرفشویی برسد. بدون استفاده از جلادهنده، قرص و نمک دستگاه خود را با بالاترین درجه آب روشن کنید. پس از اتمام فرآیند شستشو درب دستگاه خود را برای یک ساعت باز بگذارید.

ضدعفونی، شست و شو و از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی به وسیله سرکه

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش به وسیله ی جوش شیرین

برای از بین بردن جرم، میکروب و بوی بد در ماشین ظرفشویی می‌توان از جوش شیرین استفاده کرد. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از سرکه با استفاده از جوش شیرین، می‌توانید به شستشو و تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود بپردازید. در مرحله ی اول ۲ پیمانه جوش شیرین در کف دستگاه خود بریزید و فرآیند شستشو با دمای بالای آب را برای یک دور کامل شروع کنید.

 

نحوه استفاده از جرمگیر و خودشویی ماشین ظرفشویی بوش

زمانی که می‌خواهید از جرمگیر برای تمیز کردن ماشین ظرفشور خود استفاده کنید دقت داشته باشید که دستگاه باید خالی از هرنوع ظرف باشد.ابتدا پودر یا مایع جرمگیر را کف دستگاه خود بریزید و یک فرایند کوتاه مدت را شروع کنید.توجه داشته باشید که از هیچ نوع قرص یا شوینده‌ای در هنگام جرمگیری استفاده نشود.

نحوه استفاده از جرمگیر و خودشویی ماشین ظرفشویی بوش

در آخر

برند بوش یکی از مطرح ترین برندهای دنیا است که به تولید و عرضه لوازم برقی و خانگی می‌پردازد. براساس آمار جهانی، برند بوش با تولید محصولات با کیفیت، قیمت مناسب، کارایی بالا و دوام بالا توانسته جزو ۱۰ برند برتر در حوطه لوازم خانگی در جهان شود.
هوم کارا به عنوان یکی از نمایندگی خای معتبر برند بوش، به عرضه محصولات این برند در ایران می‌پردازد. هوم کارا ضمن راهنمایی کامل مشتریان برای خرید محصول دلخواه، به آن ها خدمت پس از فروش فوق العاده می‌دهد و تا پایان همراه مشتریان خود می‌ماند. برای اطلاعات بیشنر می‌توانید با پشتیبانی هوم کارا تماس بگیرید.
نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بوش
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.