علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟ امروزه ماشین ظرفشویی یکی از وسایل پر کاربرد در بیشتر منازل است. در برخی موارد صدای ماشین ظرفشویی به گوش می رسد و باعث آزار و اذیت شما می شود علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی خرابی پمپ و… می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

چرا ماشین ظرفشویی صدا می دهد؟

در جواب به این سوال که چرا ماشین ظرفشویی صدا می دهد باید بگویم که دلایل متفاوتی وجود دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرده با ما همراه باشید.

  1. پمپ
  2. ظروف شکسته
  3. یاتاقان

پمپ تخلیه

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی خرابی پمپ است.

پمپ ماشین لباسشویی دو وظیفه مهم دارد که یکی از آن ها پخش آب به وسیله آب پاش است که آب را روی ظروف می پاشد و یکی دیگر اینکه وظیفه تخلیه آب کثیف پس از شستشوی ظروف را دارد.

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

پمپ در قسمت کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و در حین تخلیه آب امکان گیر کردن شی سختی مانند قطعات شکسته ظروف و یا پسماند غذا وجود دارد که باید از پمپ خارج شوند.

پمپ تخلیه

ظروف شکسته

یکی دیگر از علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی ظروف شکسته می باشد.

در برخی موارد شکسته شدن ظروف باعث ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی می شود.

ظرف شکسته می شود و زمانی که آب به آن ها می خورد تکه های شکسته را با خود می برد و آن ها را در تخلیه پمپ می اندازد و باعث می شود که به پره های پمپ خروجی برخورد کنند و صدا دهد.

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

یاتاقان

یکی دیگر از علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی یاتاقان ها می باشند.

یاتاقان ها حلقه های پلاستیکی اند که برای نگه داری اسپری و یا آب پاش استفاده می شود.

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی که ناشی از خرابی یاتاقان ها است به این دلیل است که یاتاقان ها ساییده شده اند و دیگر نمی تواند به صورت صحیح وظیفه خود را انجام دهد در این صورت است که صدای زیادی تولید می کند و باید تعمیر و تعویض شود.

یاتاقان

راه حل رفع صدای ماشین ظرفشویی

نصب صحیح: در این مرحله بهتر است که نصب ماشین ظرفشویی را به نیرو‌های کار بلد و حرفه ای بسپارید چرا با تراز نبودن ماشین ظرفشویی صدای زیادی تولید می‌کند.
در صورتی که نمی‌توانید ماشین ظرفشویی را به درستی نصب کنید می‌توانید از تکنسین‌های حرفه ای هوم کارا کمک بگیرید.

ظروف شکسته: در صورتی که ماشین ظرفشویی شروع به کار کرد و به صورت ناگهانی صدای زیاد ماشین ظرفشویی بلند شد بهتر است ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و در قسمت کف ماشین ظرفشویی که پمپ تخلیه وجود دارد به دنبال ظروف شکسته باشید در حین برداشتن ظروف شکسته مواظب باشید شیشه به دست تان آسیب نزند.

پمپ: در صورتی که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی از پمپ آن است باید ابتدا آن را بررسی کنید و ببینید از قسمت ورودی پمپ است و یا قسمت تخلیه آن و زمانی که متوجه آن شدید می‌توانید دست به کار شده و مشکل آن را برطرف کنید.
یکی از مشکلاتی که برای قسمت تخلیه به وجود می‌آید گیر کردن شی به تیغه‌های پروانه آن است که باید خارج شوند و در صورتی که مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی این گونه برطرف نشد باید بدانید که پمپ به صورت کلی خراب است و باید تعویض شود.

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

بازوی آب پاش: در برخی موارد علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی وجود مشکل در بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی می‌باشد.
از جمله مشکلاتی که برای بازوی آب پاش به وجود می‌آید و باعث بروز صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌باشد گیر کردن بازوی آب پاش به ظروف است که باید ماشین خاموش شود و ظرف را از روی بازوی آب پاش بردارید.
در مرحله بعد که این امکان وجود دارد که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی قرار گرفتن یکی ظرف بر روی آن و یا جلوی آن باشد که باید آن را جا به جا کنید.
و یکی دیگر از علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ناشی از بازوی آب پاش است این است که بازوی آب پاش ساییده و یا پوسیده است و و در این شرایط باید تعویض شود.

یاتاقان: در این مرحله که صدای زیاد ماشین ظرفشویی گوش خراش است باید یاتاقان‌ها را بررسی کنید و در صورتی که متوجه شدید یاتاقان‌ها دچار مشکل شده اند یعنی ساییده و یا پوسیده شده اند باید آن‌ها را تعویض کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد سر و صدای ماشین ظرفشویی صحبت کردیم و متوجه شدیم که علت صدای ماشین ظرفشویی می‌تواند از قطعات مختلف آن سرچشمه بگیرد. خرابی پمپ شستشو یا پمپ تخلیه، موتور، یاتاقان، بازوی آب‌پاش یا اسپری، بوبین شیر برقی، جت پمپ، گیر کردن غذا در بین چرخ‌ها، شکستن ظروف و نصب اشتباه می‌تواند صدای کارکرد ماشین ظرفشویی را از حالت نرمال و عادی خود خارج کند. اگر به دنبال پیدا کردن علت صدای ماشین ظرفشویی خود هستید، از تعمیرکاران باتجربه و نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید.

علت سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.