راهنمای استفاده از یخچال بکو

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه راه اندازی و نصب یخچال بکو

بعد از قرار دادن یخچال خود در مکان مناسبش و همچنین انجام اقدامات لازم برای تراز کردن آن نوبت به این موضوع میرسد که آن را برای راه اندازی و نصب آماده نمایید این مرحله به صورت کامل در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال بکو به همراه شکل توضیح داده شده است به این منظور میتوانید مطابق مراحلی که در مقاله نحوه راه اندازی و نصب یخچال بکو درادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • بعد از قرار دادن یخچال در مکان مناسب و تراز کردن آن نوبت به راه اندازی یخچال شما میرسد.
  • به این منظور شما باید کلیه پلاستیک های وصل شده به دستگاه خود را از آن جدا نمایید زیرا پس از قرار گرفتن در محلشان کندن آنها کار سختی خواهد بود.
  • و پس از قرار دادن طبقات و کشوهای یخچال خود اقدام به قرار دادن طبقات درب آن نموده.
  • پس از انجام این مرحله شما باید شیر آب ورودی برای آبسرد یخچال بکو خود را وصل نموده.
  • در مرحله بعد که تمام قطعات یخچال شما به درستی در محل خود قرار گرفته اند شما میتوانید دمای یخچال خود را تنظیم نمایید.
  • و بعد از آن یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بکو

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو متوجه میشوید که اتنخاب مکان مناسب یخچال چقدر در بهبود کارایی یخچال شما و افزودن به عمر مفید آن موثر خواهد بود به همین دلیل  در ادامه این مقاله برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بکو را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • به منظور انتخاب محل مناسب برای قرار دادن یخچال خود این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال شما باید در محل استقرار خود ثابت بوده و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.
  • برای دستیابی به این مکان بهتر است اگر سطحی که انتخاب میکنید دارای پستی و بلندی است به وسیله اشیاء کمکی اقدام به صاف کردن آن نمایید.
  • همچنین برای انتخاب مکان مناسب نصب یخچال بکو به این نکته نیز توجه داشته باشید که این فضا باید جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد باد مستقیم کولر باشد تا در دمای تنظیم شده شما برای یخچالتان مشکلی ایجاد نگردد.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بکو

دکمه ها و کلیدهایی که در یخچال های امروزی مشاهده میگردد به منظور استفاده برای ایجاد تغییرات در کارکرد و دمای یخچال است که اساس کار آنها در همه یخچال ها یکی بوده اما ممکن است مکان قرار گیری آنها متفاوت باشد از این رو طبق اصول راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو در ادامه برای شما به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بکو میپردازیم:

دکمه های موجود روی یخچال بکو معنای دکمه های یخچال بکو
on/off روشن و خاموش
ALARM OFF بی صدا کردن حالت هشدار یخچال
ICE/WATER برداشت آب و یخ از یخچال
KEY LOCK اعمال تغییرات یا قفل کودک
HOME دسترسی به دکمه های کاربردی
FREEZE تنظیم دمای فریزر
ALARM هشدار باز بودن درب یخچال
RESET ریست یخچال
ECO عملکرد بهینه یخچال
DESPENSER یخ قالبی یا یخ خرد شده

چگونه اقدام به تنظیم درجه دمای یخچال بکو نماییم؟

در یخچال فریزر های دوقلوی بکو درجه یخچال و فریزر عددی بین ۱ تا ۵ از طریق چرخاندن درجه ترموستات داخل یخچال تنظیم می شود. در یخچال فریزر های دوقلو نشانگر نارنجی بیانگر فعال کردن حالت انجماد سریع، دکمه سبز بیانگر وجود برق در یخچال و چراغ قرمز نشان دهنده نرسیدن دما به مقدار تنظیمی یا اشکال در یخچال بکو می باشد. در یخچال های لمسی یا دیجیتالی بکو نیز از دکمه +- در سمت چپ برای تنظیم درجه دمای فریزر بکو استفاده می شود. همچنین از دکمه +- در سمت راست برای تنظیم درجه دمای یخچال بکو استفاده می شود.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال بکو در زمستان و تابستان

تنظیم دمای یخچال ها معمولا به صورت دیجیتالی در یخچال های بکو انجام میشود به این منظور برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مای تگ در زمستان و تابستان میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • در این یخچال ها میتوانید با فشردن دکمه TEMP از منوی HOME یخچال، میزان دما را بر روی صفحه نمایش مشاهده نمایید و پس از آن به صورت لمسی آن را بالا یا پایین ببرید که این دما برای فصل زمستان در یخچال ۴ درجه و برای فریزر آن منفی ۱۹ درجه مناسب است.
  • در فصل تابستان دمای یخچال طبق دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو بهتر است ۳ درجه و دمای فریزر آن منفی ۲۱ باشد.
  • بیشتر بخوانید:برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بکو

پیش از رفتن به سفر یخچال بکو را چه کنیم؟

اگر برای مدت طولانی قصد استفاده از یخچال را ندارید و میخواهید آن را خاموش کنید، باید مواد غذایی داخل یخچال و فریزر را تخلیه کنید. همچنین نیاز است که داخل یخچال را نیز تمیز کنید تا دستگاه شما بو نگیرد و داخل آن کاملا تمیز بماند. اما اگر قصد دارید یخچال را از برق نکشید و مدت عدم استفاده شما از دستگاه طولانی نیست، حتما محتویات داخل یخچال، مثل مواد غذایی که زودتر خراب، فاسد و یا کپک میزنند مثل لبنیات، میوه و … را از یخچال خارج کنید. قسمت فریزر یخچال را نیز می توانید تخلیه نکنید، چون عمر ماندگاری مواد غذایی داخل این قسمت از یخچال بیشتر است. در صورتی که قصد دارید مدتی از آن استفاده نکنید یا اگر تمایل دارید که بهترین محل نگهداری از یخچال را بدانید، باید به چند مورد به خوبی دقت کنید:

  • یخچال حتما در سطح صاف قرار داشته باشد.
  • یخچال در معرض نور شدید خورشید نباشد.
  • دستگاه را در محیطی که مرطوب است، قرار ندهید.

نحوه جابه جایی یخچال بکو در هنگام اثاث کشی

یخچال ها متشکل از قطعات ریز و حساسی هستند که در صورت جا به جایی نادرست آنها ممکن است دچار آسیب گردند به منظور جا به جایی یخچال بکو شما میتوانید راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو را به خوبی مطالعه نمایید تا از وارد شدن آسیب به یخچال خود در هنگام جا به جایی جلوگیری نمایید در ادامه برخی از این اقدامات را برای شما آورده ایم:

  • برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به یخچال بکو در هنگام جا به جایی بهتر است این یخچال را مانند زمانی که خریداری نموده اید به همراه یونولیت و بسته بندی حمل نمایید در صورت در اختیار نداشتن یونولیت میتوانید یک جسم نرم مثل پتو را در زوایای آن قرار دهید.
  • میتوانید برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی یخچال خود آن را دورن یک پارچه و یا پلاستیک حباب دار قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که به دلیل دارا بودن گاز یخچال نباید آن را به صورت افقی حمل نمایید و حتما باید به صورت عمودی و نهایتا به صورت زاویه ۳۰ درجه حمل نمایید.

چگونه فضای یخچال فریزر بکو را خوشبو کنیم؟

از جمله راه هایی که می توان از آن ها جهت خوشبو کردن یخچال بکو استفاده نمود، شامل موارد زیر است:

  • یک پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و درون کاسه ای بگذارید تا کار خوشبوسازی یخچال را انجام دهد.
  • یکی دیگر از روش های ایجاد بوی خوب در یخچال استفاده از بیکینگ پودر است. یک دوم پیمانه بیکینگ پودر را در آب حل کنید و برای شست و شو طبقات از آن استفاده نمایید و یا یک بسته بیکینگ پودر را باز کنید و آن را داخل یخچال بگذارید و درب آن را ببندید بعد از چند ساعت معمولا بوی بد یخچال از بین می رود.
  • قهوه، سرکه و زغال چوب هم بوهای خوشایند را در یخچال ایجاد می کند. نحوه از بین بردن بوی بد یخچال با این مواد به این گونه است که تکه ای از زغال چوب، مقداری پودر زغال، یک ظرف سرکه سفید یا قهوه را در قفسه یخچال بگذارید و دمای یخچال را در کمترین حالت قرار داده و در یخچال را ببندید.

زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال بکو

مدت زمان لازم جهت نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال بکو به شرح زیر می باشد:

انواع مواد غذایی روز
شیر پاستوریزه حداکثر ۳ روز
پنیر ۶ ماه
شیرینی ها حداکثر ۳ روز
کیک ۱-۲ ماه
گوشت گاو بسته بندی شده ۲ تا ۳ روز
گوشت چرخ کرده ۱۲ ساعت
گوشت مرغ تازه ۳ روز
سوسیس و کالباس ۱ ماه
نوشابه های گازدار ۶ ماه
آب میوه جات ۲ سال
انواع سس ۶ ماه
مربا و شربت ۲ سال
سرکه ۴ سال

چگونگی راه اندازی و استفاده از یخساز یخچال ساید بکو

یکی از ویژگی‌های کاربردی یخچال فریزرهای جدید بکو، ساختن یخ در زمان کم و محفظه‌ای برای نگه داشتن آن‌هاست. از این رو افراد همواره به دنبال فعال سازی و استفاده از سیستم یخساز یخچال بکو خود هستند. لازم به ذگر است که فعالسازی یخساز یخچال کار آسانی می باشد و برای انجام آن باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • برای این کار باید ابتدا لوله یا همان شیلنگ آب یخچال به شیر آب متصل شود تا آب ورودی از آن تامین شود.
  • پس از اینکه لوله را وصل کردید، باتوجه به نوع و مدل یخچال خود، یخساز را فعال کنید.
  • فعال سازی یخساز می‌ تواند توسط میله‌ اهرمی مانند انجام شود، می‌ تواند توسط پنل هوشمند روی یخچال انجام شود و یا با دکمه‌ی روشن خاموش، فعال شود.
  • این مرحله به مدل یخچال بستگی دارد. در برخی مدل های یخچال بکو حتی نوع یخ را نیز می‌توان تعیین کرد.

آموزش تعویض فیلتر یخچال بکو در منزل

برای تعویض فیلتر یخچال بکو ابتدا شیر آب ورودی یخچال را ببندید، تا در هنگام تعویض آن، آب بیرون نیاید. فیلتر بیرونی یک واشر به رنگ قرمز دارد، آن را با دو سر لوله بیرون بکشید؛ اما اگر قادر به انجام این کار نبودید می توانید لوله را با قیچی ببرید. سپس فیتینگ ها را درون آن قرار داده و محکمشان کنید.

همانطور که گفته شد، باید آب سیاه داخل فیلتر که ناشی از کربن است را از داخل فیلتر بشوییم تا آن خارج شود. لوله ای که به شیر آب وصل است را در سمت راست و چپ فیلتر قرار دهید و هر طرف را بشویید تا تمام آب سیاه از داخل آن خارج شود. سپس فیلتر را در جای خود بگذارید و شیرآب ورودی یخچال را باز کنید. برای خاموش کردن آلارم تعویض فیلتر باید یخچال را ریست کنید.

نحوه تعویض لامپ یخچال بکو

لامپ های استفاده شده در یخچال های بکو اکثرا از نوع ال ای دی هستند برای تعویض لامپ یخچال بکو شما میتوانید مطابق مقاله نحوه تعویض لامپ یخچال بکد که در ادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • این لامپ ها معمولا بر روی دیواره یخچال قرار دارند که به وسیله یک روکش پلاستیکی شفاف محافظت میشوند برای اطلاع از محل دقیق قرار گیری این لامپ ها میتوانید از دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو استفاده نمایید.
  • برای تعویض این لامپ ها باید ابتدا روکش شفاف آن را به آرامی کشیده و بیرون بیاورید.
  • پس از آن به کمک یک پیچ گوشتی و یا کاردک اقدام به بیرون اوردن لامپ ال ای دی نموده و لامپ نو را در محل آن قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که در زمان انجام این مراحل برق دستگاه شما قطع باشد.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید بکو

صفحه دیسپلی در واقع صفحه نمایش تغییرات یخچال برای ما میباشد که طریقه استفاده از صفحه دیسپلی یا نمایش یخچال ساید بای ساید بکو را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

  • برای اینکه متوجه شوید دکمه ها و دستوراتی که به یخچال خود میدهید به درستی کار میکند یا نه باید از این صفحه کمک یگیرید و تغییرات را بر روی آن بررسی نمایید.
  • همچنین گاهی با کارکرد اشتباه یخچال خود مواجه میشوید که در اینصورت این خطا را به صورت یک کد که میتوانید طریقه برطرف کردن آن را از دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بکو مشاهده کنید برطرف نمایید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.