برد ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

برد ماشین لباسشویی در بیشتر زمینه های فناوری , که در تشکیلات تجهیزات خانگی برای تولید نو آوری ها و کارایی مطلوب لوازم های قطعاتی جدید را جانشین قطعات قبلی می کند تا کارکرد مناسب و به صرفه ایی را در ابزار های خانگی عرضه دهد ، در برد ماشین لباسشویی ها نیز این روش موجود است که یکی از قطعات ماشین که با توسعه تکنولوژی به روز شده است برد الکترونیکی آن است که در ماشین لباسشویی های امروزی و مدرن توسعه یافته تر شده است.

با مد نظر گرفتن این که ماشین لباسشویی های تشکیل شده ی مدرن حائز برودت های تخصصی و تکامل یافته تری می باشند که نقش آن ها بررسی بعضی از قسمت های ماشین لباسشویی می باشد ، به خاطر همین اگر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار اختلال و نقص فنی شود لازم بر این است که تعمیرات آن را به تعمیراتچی بسپارید و از دست کاری کردن آن پرهیز کنید.نقش اصلی و رایج عملکرد برودت الکترونیکی در این نوع دستگاه ها کنترل و هدایت و فرمان هایی است که از جانب دکمه استارت برای شروع کار و تایمر آن در زمان کارکرد شسشتو را مشخص می کند ، این قطعه وظیفه و همین طور نقش بسیار مهمی در ماشین لباسشویی دارد و چنان چه صدمه ببیند اختلال مهم و رایجی در دستگاه به وجود می آید و شما قادر به استفاده از ماشین لباسشویی را به هیچ عنوان در این زمینه نخواهید داشت.

در صورت به روز مشکل و اختلال برودت الکترونیکی حتی ماشین لباسشویی روشن نیز نخواهد شد , اما نهایت استفاده از آن را در شرایط فعلی نمی توانید ببرید , زیرا بر این که عیوب برد این دستگاه ممکن است جلوی کنترل و کارکرد ماشین لباسشویی را بگیرید پس در تعمیر ماشین لباسشویی , و برای رفع این معضل حتما با تعمیراتچی در ارتباط باشید. علت خرابی برد ماشین لباسشویی
مشکلات مربوطه به بخش های متفاوت دستگاه می تواند الکترونیکی و یا مکانیکی باشد تعیین دقیق و به هنگام قطعه خراب شده و از کار افتاده از به روز آسیب های جدی در این دستگاه اجتناب می کند. برخی از اختلال های دیگر که می تواند برای ماشین لباسشویی به وقوع آید می تواند به دلیل بهره وری غیر صحیح از وسیله باشد.

در این بخش به دلیل هایی که می تواند سبب عیوب برد الکترونیکی لباسشویی شود بیان می کنیم.

قطعات تولید کننده برد الکترونیکی ماشین لباسشویی , کندانسور ها و فیوز های حساسی هستند که بر روی برودت آن آماده سازی شده اند در صورتی که برق دچار اختلال های خاصی بشود سبب اتصال در خازن و در نهایت سوختگی برد ماشین لباسشویی خواهد شد.
هم چنان اگر به هر دلیل هایی همانند درست کار نکردن صحیح قطعات داخلی ، آب به داخل ماشین رخنه کرده و سبب ایجاد اتصال در سیم پیچ های داخلی می شود و برودت الکترونیکی ماشین لباسشویی سوخته می شود.

بیشتر بخوانید:چرا چرخش شستشو ماشین لباسشویی متوقف نمی شود؟
در صورت پیدایش همچین معضلی احتمال خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد (آب به درون ماشین رخنه کرده و سیم پیچ ها اتصالی می کنند و همین طور سطح کناره ماشین لباسشویی نیز دارای برق گرفتگی می شود) در صورت سوختگی ماشین لباسشویی نیز برد الکترونیکی این دستگاه می سوزد و دیگر قابل تعمیر و احیا نیست.
در صورتی که مشکل از کندانسور و فیوز های برد الکترونیکی این دستگاه شستشو باشند و قابل تعمیر ، می توان برد آن را بازسازی و تعمیر کرد.
اما در صورتی که برد سوخته بشود و قابل تعمیر هم نباشد ، برودت جدید و سالمی را بر روی ماشین نصب می کنند تا این نوع از ماشین لباسشویی بتواند به مکرر کارکرد خود را داشته باشد و کاربر اطمینان این را برای شستشوی لباس ها از آن استفاده کند. تعمیرات برد الکترونیکی
گاهی اوقات برد ماشین لباسشویی به حدی آسیب دیده است که نمی توانید آن را درست کنید و لازم است که باید عوض شود در این صورت برای کم کردن هزینه و مدت زمان مطلوب است که قطعه را زود تر عوض کنید در این صورت تعمیر , بازسازی کار بسیار زمان بری است چون که پس از چند بار کار کردن قطعه به مرور دچار اختلال شده و نیاز به بازسازی و تعمیر آن خواهد داشت و این کار هم پیوسته و به صرفه نیست برای این است که باید همه ی هزینه های تعمیرات را بپردازید و هم چنین امکان این را دارد قطعه خراب شده به ماشین لباسشویی صدمه جدی را وارد کند. نوع دیگه ای از تعمیرات برد وجود دارند که با تعمیر بخشی از برد و یا عوض کردن قطعه کوچک برد شما همانند روز اول می‌ شود و دیگر نیاز به عوض کردن آن نیست و شما از قطعات اولیه خود در دستگاه استفاده می‌ کنید. در بسیاری از موارد تعمیرات برد لباسشویی پیوسته و به‌ صرفه خواهد بود. بعد از سعی و تلاش های نا موفق برای تعیین و چک کردن قطعات آسیب دیده و معمول و هر چیز دیگه ای می توان بر روی آن نتیجه گیری کرد که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خراب و معیوب است.
نشانه های خراب شدن خازن الکترولیتی تهیه شده بر روی برد الکترونیکی لباسشویی و روند حل مشکل
اگر اختلالات ذِیل برای ماشین لباسشویی شما به وجود آمده این را بدانید که باید دست به کار به عوض کردن خازن شوید:

اگر قصد شستشوی لباس ها در لباسشویی خود دارید ولی موتور بعد از ۵ ثانیه روشن و خاموش می شود مطلع باشید که خازن شما باید عوض شود.
اگر نور قفل درب لباسشویی حالت چشمک زدن پیدا کرده و دستگاه شما بعد از ۵ ثانیه مجدداً روشن و خاموش می شود این را بدانید که خازن مشکل دارد. برای حل مشکل خازن :

کنترل درگاه را کشیده و در دیدگاه اول هیچ چیز را غیر معمولی نمی بینید ، اما بعد از بررسی دقیق تر، یک خازن کوچک ۱۰۰۰ متری با ۶.۳ ولت پیدا می کنید ، کلاه کوچک قدیمی که به در طول زمان یا بر اثر حرارت گرمای زیاد آب شده است و یا لحیم آن باز شده است را برداشته و به جای آن خازن تازه ایی را نصب می کنید.
کیفیت کارکرد این مدار بررسی کمی سخت است اما عملکرد این خازن ها با قفل درب ماشین لباسشویی در ارتباط است.
وقتی درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود دستگاه نمی تواند کارکرد خود را شروع کند و پیشروی نخواد داشت و موتور ماشین تا حدودی که تعمیرات لازم اعمال نشود نمی تواند با این مشکل رو به رو شود ، به خاطر همین کارکرد این خازن ها در پیرامون برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بسیار دارای اهمیت است .

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.