با رعایت 10 نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟ در این نوشتار قصد داریم تا نکاتی را برای شما بازگو کنیم که با رعایت آن ها هم از خراب شدن ماشین ظرفشویی خود پیشگیری می‌کنید و هم با دلایل احتمالی روشن نشدن ماشین ظرفشویی آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی بوش در تهران

نکات مهم برای پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

دمای آب از نظر گرمایشی کنترل شود.

قطعات شکسته دستگاه را تعویض نمایید.

ماشین ظرفشویی رو بیش از اندازه پر کنید.

فیلتر دستگاه به صورت دوره ای تعویض شود.

دریچه ماشین ظرفشویی را همواره تمیز نگه دارید.

سختی آب محل زندگی خود را اندازه گیری نمایید.

داخل ماشین ظرفشویی را مرتبا تمیز و گندزدایی کنید.

درزگیرها و درپوش ماشین ظرفشویی را مرتبا تمیز کنید.

سبدهای مربوط به ظروف و قفسه ها را در صورت نیاز تعمیر کنید.

برای شستشوی ظروف با توجه به نوع و جنس ظرف برنامه مناسب را انتخاب نید.

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی

ایجاد نقص در سلتور ظرفشویی می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد! در ماشین ظرفشویی بخشی تحت عنوان سلکتور وجود دارد که وظیفه تعیین شرایط متفاوت برای چرخه شستشو را برعهده دارد. به سلکتور سوییچ هم می‌گویند. اگر سوئیچ یا همان سلکتور معیوب شده باشد و دکمه های آن دچار نقص شده باشند و نتوانند به بیرون بیایند و به یک حالت گیر داشته باشند همین اتفاق ساده ممکن است که موجب روشن نشدن ماشین ظرفشویی شما گردد.

 

آزمایش سلکتور به منظور یافتن علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

برای آزمایش سلکتور می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. شما برای امتحان کردن سلکتور ماشین خود نیاز به یک مولتی متر دارید. اگر بخواهید سلکتور را امتحان کنید باید بدانید که محل قرار گرفتن سلکتور روی کنترل پنل و به منظور دسترسی به آن، کافی است صفحه ای که در داخل درب ماشین قرار دارد را باز نمایید.حواستان باشد که هنگام آزمایش سلکتور نکات ایمنی را رعایت کنید و از قطع بودن جریان برق اطمینان حاصل نمایید.

 

خرابی یا معیوب شدن رله

خراب شدن یا معیوب شدن رله ماشین ظرفشویی ممکن است یکی از علل کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد. در بعضی از دستگاه های ماشین ظرفشویی از رله بر روی موتور پمپ اصلی استفاده می‌گردد. وظیفه ی رله فراهم کردن جریان برق سیم پیچ استارت موتور می‌باشد. رله استارت ممکن است دلیل روشن نشدن و کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد! اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود و شما از سالم بودن سلکتور اطمینان حاصل کرده اید و برق از مدار کنترلی به موتور می‌رسد مکن است که علت روشن نشدن خرابی رله استارت باشد. باید بدانید که محل قرار گیری رله استارت در کنار موتور است برای بررسی سالم بودن رله استارت از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید و برای انجام این کار از مولتی متر کمک بگیرید. چنانچه ایراد از رله باید بود باید آن را جایگزین کنید.

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

قفل درب یا سوئیچ قفل درب

قفل درب یا سوئیچ قفل درب ظرفشویی می‌تواند یکی از علل کار نکردن ظرفشویی باشد! اگرچه روشن نشدن ماشین ظرفشویی می‌تواند نگران کننده باشد اما گاهی ممکن است مشکل سطحی و راه حل آن آسان باشد. یکی از جواب های این سوال که چرا ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود؟ قفل درب میکروسوئیچ ظرفشویی است. مطمئنا کمک گرفتن از تکنسین متخصص برای شما هزینه دارد. پس به شما توصیه می‌کنیم قبل از تماس با تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی و همچنین تعمیرکار ماشین ظرفشویی این مورد را با توضیحاتی که به شما می‌دهیم بررسی کنید شاید خودتان توانستید ایراد آن را برطرف کنید.

قفل درب یا سوئیچ قفل درب

 

آشنایی با ساختار ماشین ظرفشویی و یافتن علت روشن نشدن آن

اگر درباره مکانیسم ساختاری ماشین ظرفشویی اطلاعات داذید مسلما می‌دانید که چه باید کرد. اما اگر با مکانیسم ماشین ظرفشویی آشنا نیستید باید بگوییم برای آزمایش درب دستگاه چند مرتبه درب را با دقت باز و بسته نمایید. چنانچه ایراد رفع نگردید باید در را باز نموده و سوئیچ قفل درب و قفل درب را به صورت مجزا بررسی نمایید و از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید. کنترل الکترونیکی یا تایمر می‌تواند از دلایل روشن نشدن یا کار نکردن ظرفشویی باشد.

قسمت دیگری که باید بررسی گردد تایمر دستگاه می‌باشد. بعد از آزمودن قفل درب دستگاه وحصول اطمینان از سلامت آن اگر هنوز هم ظرفشویی کار نکند لازم است اشکال را در تایمر یا کنترل الکترونیکی دستگاه جستجو کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما مجهز به تایمر دستی باشد در هنگام شروع به کار صدای یک کلیک را حواهید شنید. چرا که تایمر برق را به ترتیب به هر یک از بخش های چرخه منتقل می‌کند.

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

  • به منظور آزمایش تایمر، ابتدا اطراف ماشین ظرفشویی را آزاد نمایید و پانل درب داخلی را خارج نمایید.
  • محل قرارگیری تایمر، پشت پانل کنترل و در قسمت بالای دستگاه می‌باشد.
  • در گام اولیه به کمک یک اهم متر درستی عملکرد این قطعه ی هدایت کننده ی تایمر را بررسی نمایید.
  • در صورت سالم بودن قطعه و اطمینان از درستی عملکرد تایمر لازم است از عملکرد کنترل الکترونیکی نیز مطمئن شوید.
  • کنترل الکترونیکی شیر ورودی و مدارهای موتور را به وسیله رله های الکتریکی و ریز پردازنده کنترل می‌کند.
  • برای آزمایش عملکرد کنترل تایمر از فیوز حرارتی استفاده می‌کنیم.
  • پس اینکه چرا ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود ممکن است به تایمر یا برد الکترونیکی نیز مرتبط می‌باشد.
  • فیوز حرارتی نیز می‌تواند از دلایل روشن نشدن یا کار نکردن ماشین ظرفشویی باشد.
  • گاهی محتمل است پریدن فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی نیز یکی از علل کار نکردن ماشین ظرفشویی شود. انجام وظیفه فیوز حرارتی به این گونه است که در صورت بالا رفتن بیش از اندازه دمای ماشین ظرفشویی به دلیل امنیت دستگاه فیوز حرارتی می‌پرد. در صورت وقوع این اتفاق لازم است تا فیوز حرارتی را از دستگاه جدا کنید و آن را با یک فیوز حرارتی جدید تعویض نمایید. پس از انجام این کار امتحان کنید که ماشین ظرفشویی روشن شود. بار دیگر یادآوری می‌کنیم که فیوز حرارتی در بیشتر ماشین ظرفشویی ها در قسمت کنترل پنل قرار دارد.

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

علل دیگر کار نکردن ظرفشویی

در ادامه موارد زیر را برای عدم کار کردن یا علت خرب شدن ماشین ظرفشویی نیز بررسی کنید. لازم است قفل درب دستگاه را بررسی نمایید. اگر درب یا قفل آسیب دیده باشد، می‌تواند از بسته شدن ماشین ظرفشویی ممانعت نماید و این امر می‌تواند از روشن شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

قفل کودک ظرفشویی را تست کنید که آیا روشن است یا خیر. چرا که اگر قفل کودک فعال باشد دکمه ها کار نمی‌کند و ماشین روشن نمی‌شود.

بیایید یک چرخه متفاوت را برای شستشو در ظرفشویی امتحان کنیم.

در هر ماشین ظرفشویی سه سیکل وجود دارد: عادی سنگین و خودکار حال چنانچه ماشین شما روی چرخه عادی بود بیایید چرخه سنگین یا خودکار را امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید که ایرادی در عملکرد دکمه ها وجود ندارد. ماشین ظرفشویی خود را برای برطرف کردن علت روشن نشدن دوباره تنظیم نمایید.

به خاطر داشته باشید که برای برطرف کردن هر گونه مشکلی همواره تنظیم مجدد می‌تواند یکی از راه حل ها باشد. تنظیم مجدد را با خاموش کردن دستگاه خود و جدا کردن آن  شروع کنید. ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و دوباره دستگاه را نصب نمایید. بعد از بازیابی دوباره  دستگاه، یک چرخه شستشوی جدید را انتخاب کنید و ماشین را روشن کنید. گاهی اوقات بسته به نام تجاری ماشین ظرفشویی شما یک برنامه بازنشانی متفاوت وجود دارد. گاهی ممکن است از روش دیگری بر اساس نام تجاری ماشین ظرفشویی استفاده کنیم اما معمولاً همین روش پاسخگوست.

 

اگر ظرفشویی نشتی کف دارد

شما از مواد شوینده بسیار زیادی استفاده کرده اید همچنین ممکن است از مواد ضدعفونی کردن میوه به جای مواد ظرفشویی استفاده باشد. این مشکل در صورتی که موقع پر کردن مخزن مایع جلا سر ریزی رخ داده باشد هم به وجود می‌آید.

با رعایت ۱۰ نکته از خراب شدن ظرفشویی بوش جلوگیری کنید؟

 

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.