اشنایی با برنامه های ماکروفر و کار باانها

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اشنایی با انواع برنامه های ماکروفر

هر ماکروفر با توجه به کیفیت، امکانات و نوع برند خود از برنامه های متعددی تشکیل شده است. ممکن است تعداد برنامه ها در هر ماکروفر با توجه به مدل دستگاه کم و زیاد شود. اما اغلب ماکروفرهای موجود در بازار دارای چند برنامه کاربردی و پراستفاده هستند که در بیشتر مدل ها وجود دارد. انواع برنامه های ماکروفر عبارتند از:

برنامه micro

برنامه های ماکروفر به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. بعضی از برنامه ها جهت پخت و برخی جهت گرم کردن مواد غذایی استفاده می شوند. Micro یکی از برنامه های کاربردی در ماکروفر است که برای پختن و گرم کردن مواد غذایی استفاده می شود. در واقع اگر مایل به پختن انواع غذا و گرم کردن غذا در ماکروفر هستید، می توانید از این برنامه استفاده کنید. در حالت micro دستگاه ماکروفر از امواج ماکروویو برای گرم کردن یا پختن انواع غذا استفاده می کند. برای استفاده از این حالت می توانید توان و زمان پخت را تنظیم کنید و سپس این دکمه و دکمه استارت را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند.

حالت grill

یکی از برنامه های ماکروفر، حالت grill آن است. قطعاً شما نیز مانند بسیاری از افراد علاقمند به پخت غذایی خوش طعم و با ظاهری زیبا هستید. Grill یکی از حالت هایی است که علاوه بر خوش طعم و خوشمزه کردن غذا باعث زیبایی ظاهری غذای مورد نظر شما می شود. در واقع با کمک حالت grill می توان غذای مورد نظر را برشته و طلایی رنگ کرد تا علاوه بر پخت کامل، از ظاهر مناسب و جذابی برخوردار باشد. امروزه جهت پخت انواع کباب، مرغ، نان، پیتزا و … در ماکروفر از حالت grill استفاده می کنند. Grill نیز در حالت ماکروفر به سه حالت کامل، نیمه کامل و کم تقسیم می شود که شما می توانید با توجه به نوع غذای خود، یکی از حالت های گفته شده را انتخاب کنید و سپس دکمه start را فشار دهید.

برنامه کانوکشن

یکی از بهترین برنامه های ماکروفر، برنامه یا حالت کانوکشن است. همانطور که می دانید، ماکروفر دستگاهی است که از آن برای پخت غذاهای مختلفی استفاده می شود. برای پخت انواع شیرینی و کیک نیاز است که از قبل دستگاه گرم شده و دمای مناسب برای پخت آن را فراهم کند. کانوکشن نیز حالتی است که از طریق تنظیمات آن می توان دمای مناسب برای پخت انواع کیک و شیرینی را قبل از پخت تنظیم کرد. با کمک این برنامه می توانید بهترین شرایط دمایی را برای پخت انواع شیرینی و کمک در دستگاه تامین کنید تا کیفیت پخت غذای مورد نظر شما افزایش پیدا کند. برنامه های مایکروفر معمولاً تنظیمات شبیه به  هم دارند و با اعمال آن و تنظیم دما و تایم آن می توانید از برنامه مورد نظر استفاده کنید.

حالت Combinatio

حالت combinatio یا حالت پخت ترکیبی یکی از برنامه های ماکروفر است که از طریق آن می توانید از چند برنامه به صورت ترکیبی برای پخت انواع غذا استفاده کرد. در واقع با کمک برنامه combinatio می توان حالت گریل، کانوکشن، مایکرو و … را به صورت ترکیبی فعال کرد و از طریق آن برای پخت غذاهای مختلف استفاده کرد. برای مثال با کمک حالت ترکیبی می توان حالت کانوکشن را با انواع گریل ۱.۲.۳ یا حالت گریل را با micro نیز تنظیم کرده و از آن جهت پخت انواع غذا مانند کباب استفاده کرد.

برنامه defrost

برنامه های ماکروفر بسیار متنوع هستند و تنها برای گرم کردن یا پخت انواع خوراکی و مواد غذایی استفاده نمی شوند. در مواقعی ممکن است از دستگاه ماکروفر برای یخ زدایی مواد غذایی استفاده شود. در واقع از طریق برخی از برنامه های مایکروفر می توان طی زمان بسیار کوتاهی مواد غذایی را از حالت منجمد بودن خارج کرد. برنامه drfrost حالتی است که از طریق آن می توان برای یخ زدایی انواع غذاها در فریزر طی زمان کوتاه استفاده کرد. برای مثال برای یخ زدایی گوشت قرمز، ماهی، مرغ، نان و … می توانید دکمه defrost را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

حالت steam chef

یکی از برنامه های ماکروفر که امروزه به شدن از آن استفاده می شود، حالت steam chef است. امروزه بروز بسیاری از بیماری های مرتبط با معده و چاقی باعث شده است که عده زیادی از افراد مایل به پخت غذای بخارپز باشند. با کمک دستگاه ماکروفر می توانید طی زمان کوتاهی مواد غذایی خود را به حالت بخار پز طبخ کنید. کافیست تا دکمه steam chef که به عنوان برنامه بخار پز شناخته می شود را فعال کرده و مطابق با مراحل زیر، غذای خود را بخار پز کنید.

برای بخارپز کردن مواد غذایی ابتدا باید درون دیگ را از مقداری آب پر کرده و سپس سینی مورد نظر که دارای مقداری منافذ از را روی دیگ قرار دهید. سپس مواد غذایی مورد نظر خود را درون سینی قرار داده و حالت srteam chef را فعال کنید. آب بخار شده و از منافذ سینی به غذا می رسد و باعث بخار پز شدن مواد غذایی طی زمانی کوتاه می شود.

درصورت هرگونه سوال میتوانید با کارشناسان هوم کارا ارتباط برقرار کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.