مشکل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

آبگیری مداوم ماشین لباسشویی و قطع نشدن آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

برای اینکه لباس‌های شما توسط لباسشویی شسته شوند، لازم است یک سری مراحل مثل چرخش و خشک کردن انجام شود. اما ممکن است مثل همیشه لباس‌ها را در لباسشویی قرار بدهید و بعد از روشن کردن دستگاه متوجه شوید که فقط عملیات آبگیری در حال انجام است. اگر مشکل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی برای شما پیش آمده یعنی اینکه لباسشویی چرخه شستشو را به طور کامل انجام نمی‌دهد و برای یکی از قطعات دستگاه مشکلی به وجود آمده است. در این شرایط، شما باید در ابتدا باید مشکل را شناسایی کرده و سریعا نسبت برطرف کردن آن اقدام نمایید.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر لباسشویی بوش

۴ علت آبگیری مداوم لباسشویی و متوقف نشدن آن

وقتی یک مشکل برای لوازم برقی به وجود می‌آید، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در ماشین لباسشویی نیز به این صورت بوده و علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی وجود خرابی در یکی از قطعات زیر باشد.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر لباسشویی ال جی

آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

  • خراب شدن هیدروستات و آبگیری مداوم لباسشویی

وظیفه هیدروستات در لباسشویی این است که میزان آب موجود در مخزن را تنظیم کند. به این صورت که بعد از ورود آب به مخزن و با رسیدن آب به سطح مورد نظر، هیدروستات فعال شده و شیر برقی را غیرفعال می‌کند. با اینکار از ورود بیش از اندازه آب به مخزن جلوگیری می‌کند. هیدروستات در پشت دستگاه قرار داشته و با یک شلنگ به مخزن آب متصل شده است.

برای اینکه متوجه شوید مشکل از هیدروستات است یا خیر و برای تعمیر لباسشویی اقدام کنید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا شلنگ متصل به هیدروستات را از محل اتصالش به هیدروستات درآورده و بعد یک طرف آن را در آب قرار داده و از طرف دیگر در آن فوت کنید. اگر در آب حباب به وجود آمد، لازم است که شلنگ را تعویض کنید.
  2. اما اگر حبابی به وجود نیامد، ممکن است قسمت‌های دیگر هیدروستات مثل میکروسوئیچ دچار مشکل شده باشد که باید آن را بررسی کنید.

مطالعه مقالات مفید: تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها

علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی

  • وجود خرابی در شیر برقی و قطع نشدن آبگیری لباسشویی

لباسشویی برای اینکه بتواند لباس‌ها را بشوید، نیاز به آب دارد. وظیفه تامین آب مورد نیاز در این دستگاه به عهده شیر برقی است. در برخی از موارد علت اینکه لباسشویی شما فقط آبگیری را انجام می‌دهد، به خاطر خراب شدن شیر برقی است.

روش کار نیز به این صورت است که در داخل شیر برقی قطعه‌ای به نام بوبین وجود دارد. این قطعه توسط تایمر، برد الکترونیکی و هیدروستات تنظیم می‌شود؛ بنابراین اگر این قطعه خراب شود، ممکن است آب مورد نیاز لباسشویی تامین نشده و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی داشته باشید.

برای اینکه بررسی کنید آیا مشکل از شیر برقی است یا خیر، بهتر است مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  1. ابتدا کابل برق لباسشویی را از برق جدا کنید.
  2. بعد بررسی کنید که آیا بعد از خاموش شدن لباسشویی باز هم آب وارد دستگاه می‌شود یا نه؟ اگر شیر برقی خراب شده باشد، آب وارد لباسشویی شده و نیاز به تعویض دارد.
  3. اما اگر بعد از خاموش شدن لباسشویی، جریان آب نیز قطع شد، نشان می‌دهد که شیر برقی مشکلی ندارد و سالم است.

مطالعه مقالات مفید: تعمیر شیر برقی لباسشویی بوش + تعویض آن

ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه لباسشویی

  • ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از سطح زمین

ارتفاع مناسب برای شلنگ تخلیه از سطح زمین بین ۵۰ الی ۵۵ سانتی متر است. یعنی جایی که شلنگ تخلیه به فاضلاب وصل می‌شود باید حداقل ۵۰ سانتی از سطح زمین فاصله داشته باشد. اگر این فاصله کم باشد ممکن است باعث آبگیری مداوم ماشین لباسشویی یا در واقع قطع نشدن آبگیری لباسشویی شود. همچنین بهتر است بررسی کنید که انتهای شلنگ تخلیه با آب داخل لوله فاضلاب تماس نداشته باشد.

در صورتی که ارتفاع شلنگ تخلیه از حداقل اندازه کمتر بود، لازم است در اسرع وقت نسبت به درست کردن آن اقدام کنید تا لباسشویی عملیات تخلیه را به خوبی انجام دهد. اگر این ارتفاع کم باشد ممکن است حتی با مشکل برگشت آب به داخل دستگاه نیز مواجه شوید.

مطالعه مقالات مفید: تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

  • خراب شدن تایمر و یا برد الکترونیکی لباسشویی

یکی دیگر از علت‌هایی که باعث آبگیری مداوم لباسشویی می‌شود، وجود خرابی در برد الکترونیکی دستگاه است. وظیفه این قطعه فرمان دادن و مدیریت بخش‌های مختلف است. البته بهتر است دقت داشته باشید که برد الکترونیکی آخرین قطعه‌ای است که باید بررسی کنید. چرا که این قطعه گران بوده و در صورت خراب شدن هزینه زیادی را برای شما خواهد داشت.

مطالعه مقالات مفید: تعویض یا تعمیر لباسشویی؛ تصمیم درست چیست؟

حل مشکل آبگیری لباسشویی

حل مشکل آبگیری مداوم لباسشویی از زبان هوم کارا

روند کار در لباسشویی به این صورت است که بعد از بسته شدن درب دستگاه، میکروسوئیچ و برد الکترونیکی فرمان فرایند آبگیری را صادر می‌کنند. سپس شیر برقی فعال شده و آب وارد دستگاه می‌شود. بعد از آنکه آب مورد نیاز در دیگ تامین شد، هیدروستات باید تشخیص دهد و فرمان قطع شیر برقی را صادر کند. در این بین اگر هیدروستات نتواند میزان آب کافی را تشخیص دهد، آبگیری مداوم ماشین لباسشویی رخ می‌دهد و این آب از شلنگ تخلیه خارج می‌شود.

در آخر باید بگوییم، اگر تخصص کافی در تعمیر لباسشویی را ندارید، بهتر است از یک متخصص بخواهید آن را بازدید و مشکلات به وجود آمده را برطرف نماید.


مطالعه مقالات زیر توصیه می‌شود:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.